• Toviis

Bli gravid och ha cellförändringar

Hej, jag fick missfall för 6 veckor sedan i v.6+3 och är nu i slutet på min första mens efter missfallet. Detta var självklart jättejobbigt för både mig och min kille, men samtidigt så är vi också glada att jag faktiskt kan bli gravid osv, (vi blev gravida på första försöket). Nu vill vi såklart försöka igen nu när mensen kommit igång igen. Men då fick jag ett brev hem efter att jag varit på min första cellprovtagning och det visade sig att jag har måttliga cellförändringar, så nu undrar jag om vi kan fortsätta försöka bli gravid eller om man bör vänta tills vi vet mer? Vad händer om jag blir gravid och det visar sig att jag måste göra en operation? Jag ska på ny cellprovstagning 15 augusti, men då har min ägglossning mest troligt redan varit...

• Svar på tråden Bli gravid och ha cellförändringar
  • Snuttis2

När tig du cellproverna ?

Jag undrar för att en graviditet kan påverkar cellproverna så tog du under eller strax efter din graviditet så behöver inget vara fel!!

Man kan ta prover under men det är lite tveksamt om det är rekommenderat då det kan ge felaktiga resultat!

• Toviis

Cellprovet tog jag i mitten av april så jag var inte gravid och hade inte heller varit gravid när jag tog provet. Så resultatet är det nog tyvärr inget fel på. Undrar väl bara mest nu om det skulle vara någon fara att bli gravid trots måttliga cellförändringar..

Svar på tråden Bli gravid och ha cellförändringar