• PalePink

Ska jag starta en blogg?

Hej! Jag är en tjej som snart fyller 22 och jag hade drömt om att starta en blogg om makeup sen länge. Jag har en stor kollektion och jag brinner verkligen för smink! Problemet är att min svenska är ganska dåligt ( då det är mitt andra språk)... 
     Jag har ingen lust att skriva något på mitt modersmål eller engelska då jag ser verkligen ingen maning i det.  Det finns tyvärr ingen som skulle kunna hjälpa mig o rätta min grammatik. Så jag ville skriva denna inlägg för att jag är nyfiken på vad ni andra tycker?
     Stör ni er på att läsa inlägg där ni kan märka större grammatiska misstag eller är det innehållet som räknas för er? 

Ps. Jag läser böcker på svenska och pratar endast svenska 24/7 så tyvärr jag tror inte jag kan bli bättre än det jag är just nu (ifall om nån tänkte tipsa om att förbättra min svenska ..). 

• Svar på tråden Ska jag starta en blogg?
  • EpicNurse

Du skriver ju hur bra som helst här i alla fall! Mycket bättre än många svenskar som startar bloggar!

Du kan ju skriva dina blogginlägg i ett ordbehandlingsprogram, tex Word, för att få rättstavningskontroll! Sen bara kopiera och klistra in i bloggmodulen!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Linnis92

Jag tycker du skriver bra svenska och kan uttrycka dig. Låt inte det stoppa dig :)

• Nilssad

Börja att skriva bloggen idag!

Som någon sa så använd ex word för det rättar dig när du skriver fel eller om du är osäker på bara vissa ord så slå upp dem på google bara, tror att vissa blogg sidor har som word ett rättningsystem som säger till om du har stavat fel, skit i det annars. Det ska inte stå som ett hinder för dig att börja skriva tycker jag, se det som en lärningskurva att du kommer bara bli bättre på svenska när du börjar att skriva mer. 
    Lycka till!

Svar på tråden Ska jag starta en blogg?