Sociala medier & relation
Hej allihopa!
Jag har hamnat i en liten knivig sits(både med mig själv och i min relation) och hade behövt lite vettiga svar från er härliga!
Jag och min kille har haft ett stormigt förhållande med av och på men det slutar alltid med att det blir vi. För några månader sedan så valde vi att ni skall det vara vi och satsa på oss, och det har funkat så bra hittills, vi är snälla mot varandra och det finns mycket kärlek att både ta och ge.
Dock har vi lite fastnat i diskussionen kring sociala medier, Snapchat och främst Instagram. Han följer några tjejer(ligg och ragg) som han träffat under tiden vi varit isär, ofta ute och ibland direkt efter vi sagt att vi ska sluta att ses. Nu har detta blivit som en kil mellan oss då vi tycker olika. Jag tog upp detta med honom, la fram det på ett absolut inte anklagande sätt och frågade varför han följde dom. Beskrev även att jag blir ledsen när han likear deras bilder, och varför han känner ett behov utav att se deras bilder och instastorys. Han hade inget bra svar utan det han fick fram var att han inte ville ta bort dom pga att han inte ville tappa följare? En förklaring som för mig kändes rätt lam, och som att han enbart sa för att han inte hade något annat att säga? Också att han inte bryr sig ett dugg om dom.
Jag förstår absolut att man aldrig kan kräva av sin partner, eller säga åt hen vad hen får och inte får göra men det sårar mig och gör mig både ledsen och rätt osäker. Kanske, eller förmodligen ligger problemet hos mig, att jag känner mig otrygg i relationen efter en lång och brokig historia. Men hade det varit vice versa, att han hade förklarat att han blir ledsen över något jag gör hade jag ju verkligen velat göra det jag kunde för att hjälpa honom.
Jag är säkert jättefånig som tycker att ge en like till någon kan liknas med att ge den personen bekräftelse, och att i detta fallet hålla kvar vid något som varit och som inte är nu. Jag vet att det inte är någon stor grej, eller är livsviktigt att gilla någons bild men just dom där tjejerna tycker jag att det är respektlöst, speciellt när det får mig att må dåligt. Om han säger att han inte bryr sig om dom är det väl inte någon stor uppoffring att ta bort dom? Speciellt när det ger mig onödigt tvivel. Att lika kollegor, klasskamrater, polare, polares flickvänner etc rör mig inte i ryggen utan det rör sig om 3 tjejer.
Vad tycker ni? Är jag ett svartsjukt psyko som bara snöat in mig totalt i detta och borde bara släppa hela grejen och satsa på att istället stärka min självkänsla och känna att ?han är ju med mig nu, inte dom, för att han är kär och älskar mig??
Hjälp!!!
Varma sommarhälsningar till er alla grymma där ute!