• Frassex

Stickningar/hugg i livmodern

Väntar vårt första barn. Har ibland, inte så ofta intensiva stickningar/hugg i livmodern som någon sticker mig med tusen nålar, upplever att det blir värre vid aktivitet och går över vid vila men sitter i ett tag. Är v 15+1. Vanligt växtvärk (som mensvärk) är det inte då jag kan få det ibland också. Är det sammandragningar?

• Svar på tråden Stickningar/hugg i livmodern
  • sedärja

Ligamentsmärtor och växtvärk är vanligt under graviditeten :) vet själv att jag hade mycket hugg och stickningar i livmodern är jag väntade min son.

• Frassex
    sedärja skrev 2017-08-01 11:16:13 följande:

Ligamentsmärtor och växtvärk är vanligt under graviditeten :) vet själv att jag hade mycket hugg och stickningar i livmodern är jag väntade min son.

Okej då är det säkert det. Har känt av ligamenten när jag nyst eller rest mig hastigt men det går över efter ngr sekunder. Detta kommer mer oprovocerat och håller i sig över livmodern ett par minuter.

Hur känns sammandragingar?
  • sedärja
    Frassex skrev 2017-08-01 12:24:17 följande:

Okej då är det säkert det. Har känt av ligamenten när jag nyst eller rest mig hastigt men det går över efter ngr sekunder. Detta kommer mer oprovocerat och håller i sig över livmodern ett par minuter.

Hur känns sammandragingar?

Upplevde inte att sammandragningar gjorde ont, mer att magen blev hård och spänd. Kanske är olika för alla. Kolla med din bm!
  • Frassex
    sedärja skrev 2017-08-01 14:59:21 följande:

Upplevde inte att sammandragningar gjorde ont, mer att magen blev hård och spänd. Kanske är olika för alla. Kolla med din bm!

Okej tack för svar! :)
Svar på tråden Stickningar/hugg i livmodern