• Emsoff

Ingen synlig graviditet i V5+5

Gjorde VUL igår. I vecka 5+5, men det syntes ingen hinnsäck i livmodern och nu misstänks utomkved. Någon som har nått positivt att komma med? Anledningen till att jag kollade var att jag hade en mensliknande blödning för 1,5 veckor sen. Inte blött sen dess. Men slemhinnan var kvar i magen igår. Däremot såg hon en konstig struktur vid vänster äggledare. Hon kunde inte säga bu eller bä.

• Svar på tråden Ingen synlig graviditet i V5+5
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-12 12:56:26 följande:

Om gravtesten visar positivt ska inte ägglossning kunna ske. Men vet inte om du menar att du får positivt på gravtesten fortfarande.

Gravtesten är positiva. Ältesten minskade och stegrar nu igen. Ännu starkare idag.
  • Emsoff
    lilaemma skrev 2017-08-12 13:28:52 följande:
    Gravtesten är positiva. Ältesten minskade och stegrar nu igen. Ännu starkare idag.
    Då är det graviditeten som ger utslag på äl-testen. Gå till en läkare igen tycker jag.
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-12 21:28:17 följande:

Då är det graviditeten som ger utslag på äl-testen. Gå till en läkare igen tycker jag.

Fast då borde de inte minska och sen öka igen?

• Emsoff
    lilaemma skrev 2017-08-12 21:40:16 följande:
    Fast då borde de inte minska och sen öka igen?
    Jo det kan det! Ger gravtest positivt kan man inte ha äl.
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-13 20:34:29 följande:

Jo det kan det! Ger gravtest positivt kan man inte ha äl.

Fast nu tror jag faktiskt du har fel. Har läst lite. Finns de som blivit gravida utan att ha fått negativt emellan. Så då måste de ju ha haft ägglossning innan de fick negativt...
  • Emsoff
    lilaemma skrev 2017-08-13 21:14:49 följande:
    Fast nu tror jag faktiskt du har fel. Har läst lite. Finns de som blivit gravida utan att ha fått negativt emellan. Så då måste de ju ha haft ägglossning innan de fick negativt...
    Testade de varje dag? Kroppen ska inte vilja bli gravid innan allt är ute. Hur starka plus får du?
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-14 06:24:30 följande:

Testade de varje dag? Kroppen ska inte vilja bli gravid innan allt är ute. Hur starka plus får du?

Hade skrivit svar, men mobilen krashade. Testen är lika starka som när blödningen började för två veckor sen. Tror inte de här testen visar olika starkt. Det händer ju att folk blir gravida igen medan de redan är gravida, även om det är extremt ovanligt, så även om det normala är att man inte får äl förrän horminerna är ute ur kroppen så finns det ju undantag...
  • Emsoff
    lilaemma skrev 2017-08-14 08:05:26 följande:
    Hade skrivit svar, men mobilen krashade. Testen är lika starka som när blödningen började för två veckor sen. Tror inte de här testen visar olika starkt. Det händer ju att folk blir gravida igen medan de redan är gravida, även om det är extremt ovanligt, så även om det normala är att man inte får äl förrän horminerna är ute ur kroppen så finns det ju undantag...
    Hehe! Jo allt kan ju hända. Men jag tror verkligen inte det. Då tror jag mer på att det är fel på testen.
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-14 08:19:41 följande:

Hehe! Jo allt kan ju hända. Men jag tror verkligen inte det. Då tror jag mer på att det är fel på testen.

Tempen verkar stiga igen i alla fall... Får väl se om det håller i sig eller inte...
  • lilaemma

Nu gick den upp rejält.

Fortfarande positivt på gravtesten. Men nu tror jag de blivit svagare.

• Nykär15
    lilaemma skrev 2017-08-16 08:57:25 följande:
    Gravtesten...
    Min gyn sa att man måste ha under 5 i hcg för att få ÄL igen, så länge testen visar positivt så är det inte möjligt...jag fick ÄL först tre månader efter vårt MA innan alla rester var borta funkade inte kroppen...var först efter sista operationen som testerna blev negativa, tog tre dagar efter den och sen kom ÄL ytterligare 19 dagar efter det...så jag tycker du ska be en gyn kolla dig, inte kul gå runt med rester när det enda man vill är att bli gravid igen Hjärta
  • lilaemma
    Nykär15 skrev 2017-08-17 13:25:20 följande:

Min gyn sa att man måste ha under 5 i hcg för att få ÄL igen, så länge testen visar positivt så är det inte möjligt...jag fick ÄL först tre månader efter vårt MA innan alla rester var borta funkade inte kroppen...var först efter sista operationen som testerna blev negativa, tog tre dagar efter den och sen kom ÄL ytterligare 19 dagar efter det...så jag tycker du ska be en gyn kolla dig, inte kul gå runt med rester när det enda man vill är att bli gravid igen 

Det är nog vanligast att det är så, men eftersom folk uppenbarligen blivit gravida igen utan negativt test emellan, så måste det ju kunna hända. Och endel har ju till och med blivit gravida trots pågående graviditet - extremt ovanligt, men det har hänt.
  • Nykär15
    lilaemma skrev 2017-08-17 17:34:41 följande:

Det är nog vanligast att det är så, men eftersom folk uppenbarligen blivit gravida igen utan negativt test emellan, så måste det ju kunna hända. Och endel har ju till och med blivit gravida trots pågående graviditet - extremt ovanligt, men det har hänt.

Mmm jag skulle iaf inte gå och hoppas på en så liten chans, mer värt kolla upp hur allt står till tycker jag iaf...
  • lilaemma
    Nykär15 skrev 2017-08-17 20:07:13 följande:

Mmm jag skulle iaf inte gå och hoppas på en så liten chans, mer värt kolla upp hur allt står till tycker jag iaf...

Som sagt: det stod i journalen att jag skulle ta test efter 3-4 veckor. Så innan dess lär de ju inte vilja ha mig där. Hormonerna är ju på väg ut nu... Så om 1-2 veckor när jag passerat deras tid så får vi väl se...
  • Emsoff
    lilaemma skrev 2017-08-17 22:48:28 följande:
    Hur har det gått för dig?
  • lilaemma
    Emsoff skrev 2017-08-30 06:10:16 följande:

Hur har det gått för dig?

Tror ältestet visade på äl, för sedan ökade blödningen till mens 14 dagar senare. Men tror det var rester kvar också - för då kom fler klumpar. Har inte testat mer efter det.
Svar på tråden Ingen synlig graviditet i V5+5