• AAAN89

1 åring inte ätit på snart 2 veckor

Har en dotter på 1 år och 4 mån. Det började med feber, utslag och nu svampinfektion i underliv. Har nog torsk i munnen också då hon har mycket vit beläggning på tungan (precis börjat med vichy vatten). Vet att man tappar matlusten när man har torsk men hon har nog ätit 4-5 matskedar på snart två veckor och jag börjar bli väldigt orolig. Hon vill inte ha någonting förutom ostbågar då och då. Jag ammar fortfarande. Vill gärna ha lite tips och råd från de som har erfarenhet av detta. Tacksam för svar.

• Svar på tråden 1 åring inte ätit på snart 2 veckor
  • Anonym (..)

Om hon ammar får hon nog i sig tillräckligt

• AAAN89

Men bara amning räcker väl inte för en 1 åring. Hon har fortfarande en bra vikt men jag ser att hon går ner i vikt.

• Videung7634

Går hon ned i vikt bör du ta kontakt med bvc. Två veckor börjar bli långt tid för en liten. Fortsätt förstås amma och erbjud allt möjligt men hon bör nog komma under vårdens ögon nu. Så man kan utesluta att det inte rör sig om något annat.

• Anonym (Kvinna37)

Ditt barn har ätit 4-5 msk mat på två veckor förutom amning och du har inte sökt vård?? Begriper du inte ens så pass själv?? Ring BVC idag!!

• AAAN89

Jo jag har sökt vården 3 ggr!!! Det enda dem som säger är att jag ska avvakta och jag börjar ju bli riktig orolig.

• Anonym (Kvinna37)

Bra!! Men sök igen då, stå på dig, ditt barn går ju synligt ner i vikt och man vill ju ändå veta varför hon inte äter bra. Får hon tänder eller nåt annat just nu? Det kan vara en hel del som gör att de inte vill äta, inte bara torsken då.

• AAAN89

Ja ska absolut söka igen om det fortsätter. Hon har faktiskt tänder på G och jag ser att hon störs av det också. Nu väger hon 12.3 kg och 80 cm lång. Men hon får ju inte fortsätta gå ner i vikt.

Svar på tråden 1 åring inte ätit på snart 2 veckor