Någon som vill följas åt m BF Februari, Mars, April
Hej hej, nu e vi äntligen på gång & längtan e enorm???? Vi har BF i mars & skulle gärna följas åt m andra som som äntligen lyckats m det efterlängtade plusset + / Kram???? & Välkomna hit!
Hej hej, nu e vi äntligen på gång & längtan e enorm???? Vi har BF i mars & skulle gärna följas åt m andra som som äntligen lyckats m det efterlängtade plusset + / Kram???? & Välkomna hit!
Grattis till alla som har plussat!!
Jag och min sambo är nu gravida med vårt första barn i vecka 13 (12+3) och är beräknade 12/2-2018!!
Jag är gärna med här och följs åt under tiden. Fick se den lille på akutultraljud i tisdags natt då jag mådde väldigt dåligt men allt såg bra ut med bebis och ska även få göra ett kub test nu den 8/8 då jag är överviktig. Någon mer som bor i Stockholm i denna tråden?
Hur gick kub till?
www.1177.se/Vastra-Gotaland/Fakta-och-rad/Undersokningar/KUB---kombinerat-ultraljud-och-blodprov/
1177 har bra info om sådana saker :)
Tack, undra om ultraljudet är densamma på kub?
Jag har inte gjort mitt än, men vad jag förstår är det ett vanligt UL på magen.
"Så går testet till
Vid första delen av KUB tar barnmorskan ett blodprov i armvecket på dig som är gravid. Blodprovet skickas sedan till ett laboratorium för analys.
Vid andra delen av testet gör barnmorskan en ultraljudsundersökning utanpå magen. Barnmorskan mäter en särskild del i fostrets nacke. Den speciella nackundersökningen kallas NUPP. Det går att göra enbart NUPP-undersökning, men resultatet blir säkrare när ultraljudet kompletteras med blodprov.
Om blodprovet är färdiganalyserat får du svar på KUB i samband med ultraljudsundersökningen."
Jag och min sambo är nu gravida med vårt första barn i vecka 13 (12+3) och är beräknade 12/2-2018!!
Jag är gärna med här och följs åt under tiden. Fick se den lille på akutultraljud i tisdags natt då jag mådde väldigt dåligt men allt såg bra ut med bebis och ska även få göra ett kub test nu den 8/8 då jag är överviktig. Någon mer som bor i Stockholm i denna tråden?
Hej plussade för en vecka sen, ska till bm på måndag :D
Sambon har två sen tidigare och ja har aldrig ens tänk tanken förut men man blir inte yngre så lika bra å passa på XD..
Mår illa. har konstant huvudvärk, yrsel och är så innibomben trött XD Växtvärk/molvärk i magen också :)
Men de är så himla spännande!
Gick in i vecka 9 idag (8+0) och mår riktigt konstigt. Hungrig varannan timme, illamående sporadiskt, trött, otroligt svullen om magen och känner mig smått magsjuk över tiden. Har läst att detta borde gå över, men frågan är när? Har redan nu lagt en beställning på gravidbyxor för magen är så svullen. Den ska ju inte börja växa förrän lååångt senare!
Mitt och sambons första barn, nervöst och spännande!
Gick in i vecka 9 idag (8+0) och mår riktigt konstigt. Hungrig varannan timme, illamående sporadiskt, trött, otroligt svullen om magen och känner mig smått magsjuk över tiden. Har läst att detta borde gå över, men frågan är när? Har redan nu lagt en beställning på gravidbyxor för magen är så svullen. Den ska ju inte börja växa förrän lååångt senare!
Mitt och sambons första barn, nervöst och spännande!
Jag är gravid i vecka 9+6 idag men har inte fått något preliminärt datum från barnmorskan ännu så nu räknar jag från appen där det står bf 1 april, haha.
Jag bor också i Stockholm och det är första barnet! Har ni redan en fb grupp för gravida i Stockholm med bf däromkring? Vore kul!!