• Eggis2017

Bröstoperation med en liten 1 åring hemma

Hej,

Jag ska byta ut mina silikonimplantat nästa vecka. Efter amning etc så behöver jag göra detta + att implantaten är gamla (15 år). 

Jag undrar om det är någon annan som har gjort antingen ett implantatbyte eller en bröstoperation med en liten 1 åring hemma?

Hur får man det att funka med närhet och lek då man inte får lyfta sitt barn på 6 veckor? Hur har ni fixat detta?

Som pricken över i:et så ska min son börja dagis 10 dagar efter operationen (vi bor utomlands och här är det standard att börja på dagis vid 1 års ålder), så hela upplägget känns så där. Jag ska även vara tillbaka på jobbet 4 dagar efter op., men det har jag förstått att det inte ska vara något större problem.

Det här är som sagt andra gången jag gör en bröstoperation, men jag var bara 18 år sist så jag minns ärligt talat inte så mycket om hur det var efter operationen. Hur länge man låg klubbad i sängen osv.

Någon som har genomfört en operation under liknande omständigheter? Dela gärna med er av erfarenheter och kom gärna med tips om hur jag ska kunna ge min son kärlek och närhet utan att kunna lyfta honom. 

Tack på förhand! :)

Med vänlig hälsning,

Stressad och nervös småbarnsmamma

• Svar på tråden Bröstoperation med en liten 1 åring hemma
  • Fröken W

En tanke, måste du göra operationen just nu? Kan den inte vänta 0,5-1 år eller längre?

Ditt barn kommer ju vilja bli buret många år till men när h*n blir äldre så kan du ju förklara på ett annat sätt.

Just nu låter iaf som en väldigt dålig tidpunkt, ettåring, förskolestart, mamma börjar jobba...många stora förändringar för en liten som kanske kommer vilja ha ännu mer närhet.

Så i mina öron vore det bäst att vänta med operation om det inte finns någon allvarlig anledning till att det "måste" ske inom den närmsta tiden.

Svar på tråden Bröstoperation med en liten 1 åring hemma