• Cadencee

Flytta till särbo 7 mil bort

Behöver lite tips och råd från andra som kanske varit i samma situation! Jag och särbon pratar mycket framtid och som det ser ut nu så kommer jag troligtvis flytta till honom inom 1 år. Problemet är att han bor 7 mil ifrån vilket innebär att exet lär sätta sig på tvären då vi har två barn ihop. Dom bor nu på heltid hos mig och varannan helg hos sin pappa. Hur har ni som varit i lin ande sits lyckats lösa det?

Theo 29/3-13 William12/7-16
  • Svar på tråden Flytta till särbo 7 mil bort
  • CitronTulo

Tänker spontant att 7 mil är ju INGET avstånd att pratat om? Dock så får väl du som flyttar vara beredd på att skjutsa barnen till pappan och se till att deras umgänge inte blir lidande.

• anonimus

Sitter mer eller mindre i liknande sits. Vill flytta 5 mil så jag kommer närmare jobbet. Har barnen på heltid och exet varannan helg. Har varit i rätten i januari och fick boendet på barnen. Nu har jag lagt ut mitt hus till försäljning. Exet vägrar att låta mig flytta med barnen så nu har han skickat in en ny stämning där han kräver ensam vårdnad på barnen samt boendet. Det sjuka av allt är att han själv jobbar 5 mil hemifrån i staden jag vill flytta till!

Så nu blir det en ny tur till rätten och vi får se vad utkomsten blir.

• Cadencee
    CitronTulo skrev 2017-08-04 09:53:47 följande:

Tänker spontant att 7 mil är ju INGET avstånd att pratat om? Dock så får väl du som flyttar vara beredd på att skjutsa barnen till pappan och se till att deras umgänge inte blir lidande.

Ja det är jag redan beredd på och har inga problem med det :)
    Theo 29/3-13 William 12/7-16
Svar på tråden Flytta till särbo 7 mil bort