ska man skaffa bran eller inte?
Hej !
Ska man skaffa barn eller inte?
Jag och min sambo har nu varit ihop i 10 år Vi har hus, bra ekonomi och vårt förhållande är nu jättebra ! Men...
Vi har haft några riktigt jobbiga år i början på vårt förhållande som gjorde att jag blev väldigt osäker på om jag ville skaffa en framtid med denna mannen. men dom senaste åren har varit jättebra, så vi bestämde oss för att bli med barn. Jag blev gravid efter bara 3 mån efter jag slutat med p pillerna, och då... JAG FICK FULLSTÄDIG PANIK !!! Har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Jag fick PANIKÅNGEST big time. Jag sluta äta, kunde knappt jobba sluta vara glad, ville bara fly från allt, jag ville bara ta bort det så fort så möjligt...
jag gjorde abort och efteråt så blev jag mitt gamla jag igen.
jag har aldrig varit speciellt barnglad och inte längtat efter barn heller, men jag trodde inte jag skulle reagera så här...
jag gick och fick kbt behandling och tyckte att det hjälpte så vi ville prova igen. detta är då ca 3 år sedan och det har inte blivit något.och detta tror jag kan bero på att jag hela tiden tvekar på om jag klarar av det rent phykiskt och om jag verkligen vill...
den senaste tiden har jag tilloch med fått ångest efter sex o varit orolig om det har tagit sig.
Jag blir lättad när mensen kommer. och detta har då lätt till att efter samtal med min sambo att jag har börjat med p piller igen. han tycker att det är inte så jag ska känna om jag vill ha barn och det har han ju rätt i , och han tycker att vi ska lägga detta bakom oss nu då han tycker han börjar bli för gammal (40, jag 38 år) och att det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss och att vi har det gött nu, vi resor, sover länge, njuter av livet... så nu kommer en annan känsla, känner mig mindre kvinnlig om jag inte fött barn(får inte använda sin kropp)går vi miste om något, eller ska jag bra acceptera det blev så här för oss och det är helt ok? någon som känner igen sig? så himla jobbigt o bara älta fundera...