• mane03

Trött 17 månaders tjej.

Min dotter sover så mycket och är ändå så trött.

Hon sommar ca 18:45 på kvällen och somnar direkt man lägger ner henne. Och vi brukar väcka henne kring 07:30 på morgonen. Hon sover hela natten utan att vakna till något.

På dagen sover hon från 10:45 och vi väcker henne kring 13:30. Tycker hon sover så mycket och är ändå så trött så hon alltid somnar direkt vi lägger ner henne. Hon går inte på dagis men ska snart börja och misstänker att hon då kommer vara ännu tröttare.

• Svar på tråden Trött 17 månaders tjej.
  • nnnnnnnn

Har ni pratat med BVC?
    Växer hon och utvecklas som hon ska?
    Hur ligger blodsocker? Hb? osv.

Gör en utredning och kolla upp så att allt står rätt till.

• mane03

Ja jag får nog kontakta BVC. När hon var 1-3 månader hade hon lågt hb (78) men efter hon kommit upp i 99 så släppte BVC det. Kan vara smart att kolla upp det. Hon utvecklats bra och har alltid varit snabb att lära sig nya saker. Hon kanske har gått upp lite dåligt i vikt på slutet men tänker att det är för att hon rör sig så mycket. Hon väger 10,4 kg så det är ju inte lite. Men hon vägde 10,4 för tre månader sen också. Men hon har vuxit på länden.

• Miriami
    mane03 skrev 2017-08-06 19:42:57 följande:

Ja jag får nog kontakta BVC. När hon var 1-3 månader hade hon lågt hb (78) men efter hon kommit upp i 99 så släppte BVC det. Kan vara smart att kolla upp det. Hon utvecklats bra och har alltid varit snabb att lära sig nya saker. Hon kanske har gått upp lite dåligt i vikt på slutet men tänker att det är för att hon rör sig så mycket. Hon väger 10,4 kg så det är ju inte lite. Men hon vägde 10,4 för tre månader sen också. Men hon har vuxit på länden.

Bra kolla hb. Bra att hon inte har gått ner i vikt iallafall. Kände ett par som hade en liten kille som var trött jämt och det visade sig att han led av diabetes typ 1.

Äter hon bra?
  • mane03

Ska ringa BVC imorgon. Ja hon äter jätte bra. Tycker bara hon är så trött. Och när hon är vaken så gnäller hon nästan hela tiden.

• nnnnnnnn

Hur länge sover hon om ni inte väcker? Testa gärna så ni vet...

Det låter tyvärr inte normalt, utan som när vi upptäckte att ett av barnet var mjölkproteinallergiker och inte fick i sig tillräckligt med energi, somnade lite här och där och bara gnällde. (Hade även diarré och magsmärtor jämt, så jag menar inte att det är samma som ditt barn har, utan bara att det kan vara ett tecken på att något är fel...)

Lycka till på BVC!

• mane03

Har varit i kontakt med BVC idag och dom vill kolla blodstatus och levervärden + lite annat på henne så det känns bra att dom kollar. Hittar dom inget fel så är det väl bara en trött tjej jag har :)

• nnnnnnnn
    mane03 skrev 2017-08-07 16:52:48 följande:
    Har varit i kontakt med BVC idag och dom vill kolla blodstatus och levervärden + lite annat på henne så det känns bra att dom kollar. Hittar dom inget fel så är det väl bara en trött tjej jag har :)
    Hoppas att det sista stämmer, eller att det går enkelt att fixa till den eventuella brist som tjejen har.
    Lycka till!
Svar på tråden Trött 17 månaders tjej.