Anonym (förekommer) skrev 2017-08-08 20:53:22 följande:
Jag håller med dig. Jag tror inte att något äktenskap kan överleva utan sex. Inte särskilt länge. Jag har hållit ut länge, men det har sina skäl...
Min man vill inte, han vill inte ens prata om det, han kan inte tänka sig leksaker, han skulle smälla av om jag antydde att jag vill söka mig utanför. Han vill inte ens kyssas. Sex är väl inte så viktigt, har han sagt många gånger. Jag har fört skilsmässa på tal säkert 20-30 gånger. Han är lika förvånad varje gång, eftersom han tycker att vi har det så fint.
Det är bara en tidsfråga innan vi skiljer oss. Den dagen det händer kommer alla våra vänner att säga ?men varför? ni som verkade ha det så fint?? Och det har vi. Förutom att en del av mig dör varje dag. Att älska med den man älskar är underbart. Det ger mig livsenergi. Det får mig att vilja vakna på morgon. Att inte få älska med den man älska(de) gör att kärleken dör lite grann i taget. Sakta men säkert.
När jag ser ett par som är väldigt kärleksfulla mot varandra blir jag nästan gråtfärdig. Så ska kärleken vara. Det vill jag ha.
Och tyvärr verkar det här vara rätt vanligt. Har inte varit i den sitsen själv, men skulle troligen känna likadant.
Tycker du ska göra slag i saken och skilja dig. Har du tagit upp det 20-30 ggr och han inte bryr sig, kommer det aldrig att bli en förändring.
Och ju längre du väntar, desto sämre kommer du att må.
Livet springer på tillräckligt fort ändån för att man ska gå och lida i ett dödsdömt förhållande och låta åren gå.
Kommer säkert att vara skitjobbigt ett tag, men sen träffar du nån ny, blir blixtförälskad och får uppleva den där sköna tiden i börjat på ett förhållande när man knappt kan ses utan att ha sex.
Lycka till oavsett vad du gör, men som sagt, man lever bara en gång, gör det mesta av det.