Jag anser att så som han håller på, så har du ju redan bevis för att han är otrogen, i någon form... är.det verkligen viktigt att veta om han hunnit träffa någon/några och varit fysiskt otrogen redan, eller om han än så länge är i stadiet att han sexchattar med olika personer?
Jag var som du. Blev besatt av att jag måste "se" det framför mig på en skärm för att tro det, att partnern var otrogen. Och bevis fick jag ju allt, en natt när jag lyckades få tillgång till hans telefon.... men jag mådde så oerhört mycket sämre av att se framför mig alla de äckliga konversationerna med olika kvinnor. Sem var min ex-partner också otroligt manipulativ, lyckades få mig att tro att det "bara" var internet-otrohet. Det uppdagades först långt senare att han även varit otrogen fysiskt... (när jag snokade igen!).
Jag tycker du bör lämna denna relation. Han är otrogen i nån form, det märker du ju redan... Om du känner att du vill konfrontera innan du lämnar, så testa "kräv" oväntat, att få se hans telefon, direkt. Får du inte det då, så har du ännu ett "bevis", och kan lämna. Lycka till. Såna där människor brukar bara bli "värre" med tiden...