Tala till dina vuxna barn IDAG!
Hej alla som läser detta på Familjeliv.
Tänk om du kunde tala med dina vuxna barn idag. Tänk om du kunde resa 10,15 eller 20 år in i framtiden och tala med ditt/dina barn. Tala till dem som en vuxen, då de lyssnar och tar till sig informationen på ett mer rationellt sätt. Kanske vill du ge dem vägvisning och tips inför livet och framtiden. Den där livskunskapen som du har fått, som kommer från ditt hjärtat och som de inte förstår som yngre barn idag.
Jag vill dela med mig av vad jag började göra för 6 år sedan. Jag har två killar på 11 och 12 år idag (2017). Under 2011 startade jag upp en Gmail-adress, -till mina killar. En mailadress som bara jag känner till, som jag med jämna mellanrum skickar mail till från mig själv. Men det jag skriver är bara ämnat för mina två killar. Enbart från mig, -pappa. Jag skriver om allt möjligt, bara fantasin sätter sina gränser. Vad vill du berätta för dina vuxna barn?!
Själva poängen med detta är att mailadressen tillsammans med lösenord får de när någon av de fyller 30 år. Om inget annat händer. Jag kanske går bort långt innan mina killar fyller 30 år. Därför delar jag med mig av sådant som jag egentligen alltid talar om för mina killar, men som de idag inte riktigt tar till sig. Att pappa är världens stoltaste far och vill dem allt väl i framtiden.
Jag tror Du som läst så här långt förstår poängen med mitt tips. Det var detta jag ville dela med mig av. Tala med dina vuxna barn redan IDAG.
Notera:
Om något förutsätt inträffar så du inte själv har möjligheten att ge ditt barn/barnen åtkomsten till adressen då du önskar, måste du skriva juridiska papper.
Troligtvis kommer det också krävas att du loggar in någon gång om året på den adress du registrerat för att den skall förbli aktiv. Detta kan du kontrollera med den leverantör du registrerar hos.
Lycka till med att resa i framtiden!