• Sambon2017

Sökte bara närhet??

Min sambo har träffat en annan kvinna ( snarare tjej) bakom ryggen på mej. Kom på detta då vår 2åring lekte med hanses telefon, fram kom sms konversation från två månader bakåt. Sms'n var ganska längtansfylda och rätt intima. Av att läsa dem kunde man inte tro annat än att sex förekommit! Vid konfrontation blånekar sambon att de skulle haft sex, de hade 'bara' njutit av varandras närhet och pussats och kelats lite. Det som stod i sms'n menade han att var bara på skoj?!?

De har dessutom övernattat på hotell-men inget ska ha hänt då heller.

Nåväl, kontaktade henne för att få höra hennes version. Den stämde med vad min sambo sagt, men då blev jag bara än värre misstänksam!!

Vet inte vad jag ska tro, känslorna är ett enda virrvarr, från att tro honom till att inte tro honom. Han säger att det är bara mej han älskar och vill ha?! Men varför i herransnamn gör han så här då??

• Svar på tråden Sökte bara närhet??
  • Anonym (mmm)
    Sambon2017 skrev 2017-08-10 07:21:49 följande:

Ja det är väl så jag känner med! Skit samma om de haft sex, skadan är redan skedd. Allt han gjort med henne borde ha varit med mej!

Vi har två små barn ( 2år och 4år) så känns otroligt jobbigt att ens tänka på att separera!

Jag måste ta mej igenom detta på något sätt, försöka förlåta och gå vidare!!

Den andra kvinnan- eller tjejen är 23!!! år yngre än honom! Ska en snorunge få förstöra vår familj!?! Nä, aldrig!!!

Fast det är inte hon som förstör i så fall, det är han! Det är han som är ihop med dig, han valde att göra så här, trots att du och barnen genomsyrar hela hans liv! Man kan ju knappast säga "hoppsan jag glömde att jag inte var singel" 
  • Anonym (Är man själv)

Som man själv så har jag svårt att tro att det inte har hänt något ( sex ) me tanke på sms:erna. Vi män har ju svårt att tacka nej till sex om man säger så. Har man bestämt en träff på hotell så brukar det ju hända saker 8 av 10 tillfällen. Jag skulle aldrig boka en träff ensam med en tjej/kvinna om jag var upptagen. Men nu sitter du i en väldig dålig sits med barn och allt. Min fråga då kommer du verkligen att kunna förlåta och gå vidare som vanligt ?

Tycker att ni ska prata genom detta. Jag personligen tycker att din sambo är en skitstövel som gör detta mot dig. Men jag hoppas att ni kan lösa detta på ett bra sätt för både dig och dina barn. Önskar dig lycka till !

• Anonym (mmm)

Om du menar allvar med att behålla honom tycker jag du ska tvinga med honom på parterapi. Han ska inte bara kunna säga förlåt och sen är allt bra liksom. 

• Sambon2017

Ja parterapi kanske behövs om vi ska kunna gå vidare. Jag orkar i te med en separation, känns som det vi ändå har är värt att kämpa för!

Uttryckt mej klumpigt mot den andra kvinnan/tjejen- mkt väl medveten om min sambos sitta i detta! Kanske känns skönt en stund att få va arg på henne med..inte vet jag..

Känner mej så jävla dum då det funnits flera tecken på att det var ngt som jag helt blundat för. Sen när jag fått veta klarna allt med beteende osv.

• Anonym (Tänk positivt)
    Sambon2017 skrev 2017-08-10 09:12:30 följande:

Ja parterapi kanske behövs om vi ska kunna gå vidare. Jag orkar i te med en separation, känns som det vi ändå har är värt att kämpa för!

Uttryckt mej klumpigt mot den andra kvinnan/tjejen- mkt väl medveten om min sambos sitta i detta! Kanske känns skönt en stund att få va arg på henne med..inte vet jag..

Känner mej så jävla dum då det funnits flera tecken på att det var ngt som jag helt blundat för. Sen när jag fått veta klarna allt med beteende osv.

Bra tänkt .. Ni har gemensamma barn och alla människor gör fel, men det är mycket viktigt att ni båda försöker rätta det.
    Enligt statistiken mer än 67% av alla svenska par har älskarinnor/älskare, men skillnaden i ditt fall är du lyckades upptäcka det i rätt tid medan flera andra lever i lyckliga förhållanden i flera år utan att veta vad som händer bakom ryggen !!
  • John22

Ja det är väl så jag känner med! Skit samma om de haft sex, skadan är redan skedd. Allt han gjort med henne borde ha varit med mej!

Vi har två små barn ( 2år och 4år) så känns otroligt jobbigt att ens tänka på att separera!

Jag måste ta mej igenom detta på något sätt, försöka förlåta och gå vidare!!

Den andra kvinnan- eller tjejen är 23!!! år yngre än honom! Ska en snorunge få förstöra vår familj!?! Nä, aldrig!!!

Fast det är inte denna unga kvinna som förstört er familj, utan ditt as till man. Hon är inte otrogen, det är din man som är.

Om det här är ditt sätt att förlåta din man - genom att skjuta över skulden på tjejen - tror jag att det är helt fel väg att gå. Din man är inte ett snoppstyrt våp som inte klarar av att motstå förföriska kvinnor som försöker locka honom. Han är 100% skyldig till detta och det är han som förtjänar din avsky.
  • Anonym (Me)
    Anonym (mmm) skrev 2017-08-10 08:37:54 följande:
    Om du menar allvar med att behålla honom tycker jag du ska tvinga med honom på parterapi. Han ska inte bara kunna säga förlåt och sen är allt bra liksom. 
    Håller med
  • John22
    Anonym (Tänk positivt) skrev 2017-08-10 10:00:37 följande:
    Bra tänkt .. Ni har gemensamma barn och alla människor gör fel, men det är mycket viktigt att ni båda försöker rätta det.
    Enligt statistiken mer än 67% av alla svenska par har älskarinnor/älskare, men skillnaden i ditt fall är du lyckades upptäcka det i rätt tid medan flera andra lever i lyckliga förhållanden i flera år utan att veta vad som händer bakom ryggen !!
    Den där statistiken tror jag inte på för en sekund. Länka den trovärdiga undersökning som du fått det påståendet från.
  • Vickan I
    John22 skrev 2017-08-10 10:06:55 följande:
    Den där statistiken tror jag inte på för en sekund. Länka den trovärdiga undersökning som du fått det påståendet från.
    Instämmer. Vill också se den källan.
  • Sambon2017

Brutalt uppvaknande ur 'småbarnsbubblan' som jag befunnit mej i i alla fall!

Skulle däremot vara intressant att höra om min kompis teori stämmer- att det ofta är när ngt av barnen är runt 2år som detta händer!?

• Anonym (Fool Me Once.....)

"Fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me..." Med det menar jag att tyvärr så är det nog så att om du stannar, så kan det tyckas som för mannen, att det här var ju inte så farligt.. så undermedvetet hos honom kan det bli att han tyvärr gör om otrohet igen, lite längre fram i tiden. Detta då det ju inte blev nån konsekvens för honom, denna gång. Han kan då få känslan av att du kommer stanna kvar oavsett vad han gör. Så, en rätt farlig sits för dig att hamna i...

Om du trots detta stannar, så sätt dig i respekt gentemot honom. Var benhård på vilka förutsättningar som ska gälla om han alls ska få en chans till. Detta vet inte jag vad det ska vara, men det kan ju handla om krav på parterapi, kanske att du får ha tillgång till att kunna kolla hans telefon när du vill, eller dylikt. Kom ihåg att det är han som förstört, alltså måste han göra allt i sin makt för att laga det han tagit sönder, dvs. din tillit.

Sen tror jag att för att det ska finnas en chans, så måste han vara djupt och äkta ångerfull.... om han inte visar någon djup ångerfullhet, så sätter jag mina pengar på att han tyvärr är otrogen igen i framtiden...

Lycka till!

• Anonym (Ann O. Nym)

Skyll inte på henne, tror knappast hon satte en kniv mot strupen på honom och tvångsgosade. 
  • Anonym (mmm)
    Sambon2017 skrev 2017-08-10 12:36:51 följande:

Skulle däremot vara intressant att höra om min kompis teori stämmer- att det ofta är när ngt av barnen är runt 2år som detta händer!?

Jag vet inte, tycker tyvärr många verkar vara otrogna när ens partner är gravid (om de inte kan ha sex) och har man gjort det redan då så kan man säkert vara otrogen igen. Men visst sliter det på par att ha småbarn. Det är ju en stor förändring oftast, att få barn och en del män(oftast) är inte beredda på hur mkt tid kvinnan kommer lägga på bebisen. 
  • Anonym (hallå)

Men snälla TS, tror du på fullt allvar att du kommer få sanningen från någon av dem? Du fattar väl att hon kommer säga det han vill att hon ska säga för det är ju enklast så för dem båda. Varför ta en jobbig diskussion med dig när hon bara kan ljuga och så klarar sig båda billigt undan?

Kom igen nu, en kvinna som knullar upptagna män är en egoist och egoister kan du inte lita på.

• Anonym (Me)
    Anonym (hallå) skrev 2017-08-13 18:50:57 följande:
    Men snälla TS, tror du på fullt allvar att du kommer få sanningen från någon av dem? Du fattar väl att hon kommer säga det han vill att hon ska säga för det är ju enklast så för dem båda. Varför ta en jobbig diskussion med dig när hon bara kan ljuga och så klarar sig båda billigt undan?

Kom igen nu, en kvinna som knullar upptagna män är en egoist och egoister kan du inte lita på.
    Håller med
  • Anonym (hallå)
    John22 skrev 2017-08-10 10:03:41 följande:
    Fast det är inte denna unga kvinna som förstört er familj, utan ditt as till man. Hon är inte otrogen, det är din man som är.

Om det här är ditt sätt att förlåta din man - genom att skjuta över skulden på tjejen - tror jag att det är helt fel väg att gå. Din man är inte ett snoppstyrt våp som inte klarar av att motstå förföriska kvinnor som försöker locka honom. Han är 100% skyldig till detta och det är han som förtjänar din avsky.
    Han är 100% ansvarig för vad han gör, hon är 100% ansvarig för sitt deltagande. Bara för att det finns ett större svin i stian betyder det inte att hon är helt oskyldig.
  • Anonym (hallå)
    Sambon2017 skrev 2017-08-10 12:36:51 följande:

Ingenting händer om man inte vill det. Det är inte så att människor är förprogrammerade och när ett visst kriterium uppfylls så klickar det bara till i skallen och så händer det. Saker händer för att folk VILL att de ska hända, saker händer för att folk VÄLJER det oavsett om barnen är 2, 3 eller 29
Svar på tråden Sökte bara närhet??