Varför gör Polisen inte sitt jobb?
Det pågår en demonstration med "ensamkommande" gubar mest,
frågan är varför kollar inte polisen om de öht får befinna sig i landet?
Gäller inte svensk lag vissa grupper i samhället?
Nu oroas annars så MP- och FI-positiva Södermalm också över de protesterande männen som inte accepterar att ett nej är ett nej även när det gäller asylansökningar.
Invånarna har börjat vända sig till polisen med krav på att göra något och enligt uppgift inledes inte sällan konversationen med "jag är inte rasist, men...":
ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/
Det finns fler exempel på där polisen inte gör sitt jobb.
Ikväll hölls det en rasistisk hatdemonstration i Malmö, rapporterar Sveriges Radio:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6839254
Polisen struntade dock i att åka till platsen.
Som någon annan skrev så är Afghanistan tydligen tillräckligt säkert för kvinnor eftersom det bara är män som flyr därifrån.
Det finns fler exempel på där polisen inte gör sitt jobb.
Ikväll hölls det en rasistisk hatdemonstration i Malmö, rapporterar Sveriges Radio:
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6839254
Polisen struntade dock i att åka till platsen.
I Höör har det varit problem med att polisers privata bilar utsatts för skadegörelse när de stått parkerade utanför polishuset. Man har nu därför beslutat ta i med hårdh... eh... jag menar... de funderar nu på att stänga polishuset p.g.a. att det inte är tillräckligt säkert där:
www.skd.se/2018/01/11/beslut-om-polishus-kan-droja/
I Höör har det varit problem med att polisers privata bilar utsatts för skadegörelse när de stått parkerade utanför polishuset. Man har nu därför beslutat ta i med hårdh... eh... jag menar... de funderar nu på att stänga polishuset p.g.a. att det inte är tillräckligt säkert där:
www.skd.se/2018/01/11/beslut-om-polishus-kan-droja/
Som någon annan skrev så är Afghanistan tydligen tillräckligt säkert för kvinnor eftersom det bara är män som flyr därifrån.