• Borgaren

Varför gör Polisen inte sitt jobb?

Det pågår en demonstration med "ensamkommande" gubar mest,
    frågan är varför kollar inte polisen om de öht får befinna sig i landet?
    Gäller inte svensk lag vissa grupper i samhället?

• Svar på tråden Varför gör Polisen inte sitt jobb?
  • K Markatta
    KillBill skrev 2017-08-13 15:29:03 följande:
    Jag har precis som de flesta svenskar inte varit i Afghanistan och är därför beroende av andras bedömning av säkerhetsläget. Jag anser att utrikesdepartementet är en tillförlitlig källa och de avråder bestämt svenskar från att åka till alla delar av Afghanistan (jag tycker som UD).
    Det är Migrationsverkets bedömning som är relevant när det gäller avvisningar. Så här svarade generaldirektör Ribbenvik demonstranterna:

www.migrationsverket.se/download/18.4100dc0b159d67dc614d370/1502378341324/Svar%2Btill%2BUng%2Bi%2BSverige.pdf

"När det gäller säkerhetsläget i Afghanistan följer Migrationsverket hela tiden utvecklingen och vår bedömning är att läget i landet är allvarligt och att det har försämrats det sista året. Det är därför så många människor från olika delar av Afghanistan får skydd i vårt land. Det finns dock fortfarande stora skillnader mellan olika delar av landet och även inom regioner.

Vår bedömning är att konflikten inte nått en nivå där den drabbar alla i hela landet, alltså den nivå som krävs för att alla som kommer därifrån har rätt att stanna. Det är också därför som vi inte har möjlighet att tillgodose de önskemål ni har om ett generellt beslut om att alla människor från Afghanistan ska få stanna i Sverige."
  • Borgaren
    Iarwain skrev 2017-08-13 18:17:01 följande:
    Nej, inte speciellt förvånad då jag kollade upp dessa siffror också, innan förra inlägget.
    Att föra en diskussion med någon som tycker som xu i fråga om statistik blir tämligen ointressant att diskutera med.
    Faktaresistens är osmickrande och uttråkande.
    Jag har sagt tidigare, frågan för mig handlar inte om reserekommendaitoner,
    så du bara försöker föra en deabtt med dig själv, och du gör så genom att bygga upp halmdockor, en paradgren från vänsterhåll.

Tycker om statistik?  jag tror statistiken i detta fall talar för sig själv, jag övertolkar inte siffrorna, jag säger som det är.
  • Iarwain
    Borgaren skrev 2017-08-13 18:21:12 följande:
    Jag har sagt tidigare, frågan för mig handlar inte om reserekommendaitoner,
    så du bara försöker föra en deabtt med dig själv, och du gör så genom att bygga upp halmdockor, en paradgren från vänsterhåll.

Tycker om statistik?  jag tror statistiken i detta fall talar för sig själv, jag övertolkar inte siffrorna, jag säger som det är.
    Du har inte presenterat några siffror och dina antydningar om trafikdöd har inget stöd i statistiken. Du flummar och "gubb-googlar".

Du är totalt ointressant.
  • Borgaren
    Iarwain skrev 2017-08-13 18:32:57 följande:
    Jag har förstått dig.
    Men du har gömt dig bakom siffror, men enda orsaken är egentligen "det är min åsikt".
    Det är totalt ointressant att diskutera med dig då du inte bygger din åsikt på fakta, utan det är bara så.

Nu när det är klarlagt så är jag nöjd.
    Jag har aldrig presenterat några siffor, och aldrig gömt mig.

Att du beskyller mig för undanhållande av fakta i en diskussion jag inte har iscensatt är abdsurdt , för att ta till underord.  Befängt.
  • Moderator
    Skärpning nu!

Diskutera sakfrågan och gå inte till personangrepp!
    Hets mot folkgrupp och personangrepp kommer att plockas bort.
    /Moderator
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • K Markatta

Nu oroas annars så MP- och FI-positiva Södermalm också över de protesterande männen som inte accepterar att ett nej är ett nej även när det gäller asylansökningar.

Invånarna har börjat vända sig till polisen med krav på att göra något och enligt uppgift inledes inte sällan konversationen med "jag är inte rasist, men...":

ledarsidorna.se/2017/08/jag-ar-inte-rasist-men/

• K Kalle
    Borgaren skrev 2017-08-10 15:17:58 följande:

Det pågår en demonstration med "ensamkommande" gubar mest,
    frågan är varför kollar inte polisen om de öht får befinna sig i landet?
    Gäller inte svensk lag vissa grupper i samhället?

Alltså, de får väl inte vara i landet, det är ju därför de demonstrerar. De vill få uppehållstillstånd.
  • K Kalle
    KillBill skrev 2017-08-13 14:01:31 följande:
    På vilket sätt är det  relevant att länka till en artikel som är skriven innan säkerhetsläget kraftigt försämrades i Afghanistan?
    Migrationsverket anser att det fortfarande finns områden i Afghanistan som är lugna.
  • slirren

Som någon annan skrev så är Afghanistan tydligen tillräckligt säkert för kvinnor eftersom det bara är män som flyr därifrån.

• Abegayle70
    King Markatta skrev 2017-12-09 01:23:22 följande:

Det finns fler exempel på där polisen inte gör sitt jobb.

Ikväll hölls det en rasistisk hatdemonstration i Malmö, rapporterar Sveriges Radio:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6839254

Polisen struntade dock i att åka till platsen.

Om det hade varit banjoarmen NMR som stått och skrikit så hade de (med all rätta) varit där och stoppat det hela.
    have a dream for breakfast and another one for life
  • K Markatta

I Höör har det varit problem med att polisers privata bilar utsatts för skadegörelse när de stått parkerade utanför polishuset. Man har nu därför beslutat ta i med hårdh... eh... jag menar... de funderar nu på att stänga polishuset p.g.a. att det inte är tillräckligt säkert där:

www.skd.se/2018/01/11/beslut-om-polishus-kan-droja/

• K Kalle
    King Markatta skrev 2018-01-15 19:56:53 följande:

I Höör har det varit problem med att polisers privata bilar utsatts för skadegörelse när de stått parkerade utanför polishuset. Man har nu därför beslutat ta i med hårdh... eh... jag menar... de funderar nu på att stänga polishuset p.g.a. att det inte är tillräckligt säkert där:

www.skd.se/2018/01/11/beslut-om-polishus-kan-droja/

Herregud! Man borde istället hårdbevaka!
  • K Kalle
    slirren skrev 2017-12-09 07:30:23 följande:

Som någon annan skrev så är Afghanistan tydligen tillräckligt säkert för kvinnor eftersom det bara är män som flyr därifrån.

Ja, och om det är säkert för kvinnor är det säkert för unga starka män.
Svar på tråden Varför gör Polisen inte sitt jobb?