• Voluntas

Blödning - vul visade på levande foster med för liten hinnsäck? Någon mer?

Har haft blödning i 3 dagar nu. Enligt min beräkning går jag in i v. 8 i morgon. Fick göra ett vul idag pga oro. Läkaren såg ett foster med tickande hjärta, 6mm stort. Hon sa att jag var i V6(?) samt att hinnsäcken fostret låg i var ovanligt liten. "Borde" vara 12mm men var 7 mm. Alltså kan detta vara tecken på ett begynnande missfall. Ska tillbaka om en vecka och titta om det växt, eller så har det kanske kommit ut på naturlig väg innan dess. Har någon annan varit med om samma sak och hur slutade det?

• Svar på tråden Blödning - vul visade på levande foster med för liten hinnsäck? Någon mer?
  • ensistagang

Jag har varit med om liknande. Då har allt sett bra ut veckan efter. Blött i alla graviditeter. Gravid igen nu i vecka 11 å blödde i vecka 7 å framåt till vecka 10. Var på VUL å såg en blödning i en tvillingsäck, det hade alltså varit två från start. Nu väntar jag på KUB för att se att allt är bra med den lille.

• Bellaela

Hej! Jag blödde inte men gjorde ett tidigt VUL i vecka 8 pga vaga symptom. Då såg de bara att det var en graviditet men ingenting. Fick komma tillbaka en vecka senare och då såg de ett hjärta slå men mätte det till vecka 6+1 vilket gav en diff på 17 dagar från mina beräkningar vilket skulle varit praktiskt omöjligt. Då sa det att allt såg normalt ut men jag visste att det inte kunde stämma. Tjatade till mig en tid en vecka senare och då hade hjärtat slutat slå. Jag har också hört exempel på där det faktiskt varit normalt trots att stl inte stämt överens. Lycka till i alla fall.

• Anonym (Li)

Var på tidigt vul och såg tickande hjärta men en hinnsäck som ansågs för liten i förhållande till sista mens.

Men hittills har allt gått bra och är idag i v23. :) håller tummarna!

• Anonym (A)

Jag hade småblödningar och foster med hjärtslag som mättes 1 vecka för litet. Fortsatte blöda och fick sedan missfall lite över en vecka senare.

• Voluntas

Har blödig en massa under dagen idag, med klumpar i så det är nog rätt kört :(

Svar på tråden Blödning - vul visade på levande foster med för liten hinnsäck? Någon mer?