• denorolige

Förmodligen missfall?

Hej,
    Första graviditeten, väldigt efterlängtad, vecka 6 idag.
    Jag vaknade upp imorse med magvärk, gick in i badrummet och det kom en blödning, ungefär som vid mens. Magvärken har sen dess försvunnit men det blöder fortfarande till och från. Jag ringde 1177 och gynakuten som båda sa att det inte finns något att göra (det förstår jag givetvis) och att jag får vänta några veckor och sedan ta ett gravtest för att se om jag fortfarande är gravid. Jag känner mig mest besviken att det inte går att konstatera att det är ett missfall. Läser man på internet verkar de flesta få konstaterat att de fått missfall, och det är säkert lättare att gå vidare då. I telefonen sa de att jag skulle gå vidare med livet som om jag vore gravid, men det är svårt när tårarna inte slutar komma.

Råd? Varför får vissa missfall konstaterat och vissa inte?

• Svar på tråden Förmodligen missfall?
  • crazy_happ1ne55

Man måste oftast "ljuga". Säga att man har jätte ont och bre på lite, då måste dom ta in en och kolla....

• Jag är bara jag

I v.6 är det svårt att se ett foster så därav ingen mening med att söka hjälp. De kan absolut inget se ordentligt eller göra nåt i den veckan. Vid senare veckor sköter kroppen det oftast själv så det är bara vid MA som inte kommer ut man måste ha hjälp. Och alla blödningar är inte missfall så det är bara tid och väntan som avgör. Ta dag för dag, om det inte går timme för timme. Gjorde jag när jag i min 5:e graviditet blödde vecka 7 och trodde på ett 5:e missfall. Men jag fick barn! Så man vet inte förrän efter ett tag.

• FiaLottaPäronkvist

Blödde också nu i v 6 typ. Helt övertygad om att jag fått MF! Men VUL 2 dagar senare konstaterade pågående graviditet. Ligg på lite och som sagt, safta på dina känningar lite så får du säkert komma in och kolla <3

• emizz

Håller tummarna för dig!! Går också och väntar på att få göra ett vul förhoppningsvis på fredag...hade blödning som mens för 2 veckor sedan

Ehliaz-09 Alice-11 Bebis-18
  • denorolige

Så hoppet kanske inte är helt ute? Är ändå helt inställd på MF, på så sätt känns det lättare om det visar sig att det inte var det. Får se, har några veckor kvar tills jag får träffa barnmorskan. Kanske kan få ett VUL nånstans före dess. Håll tummarna.

• Moorii

Jag är i ungefär samma sits, tror jag är i vecka sju eller åtta. Började blöda idag, inte jättemycket, men det blödde och kommer lite fortfarande. Har rätt mycket värk också. Väntar på ett sen tidigare inbokat ultraljud på fredag och fast det känns hopplöst just nu, så får jag försöka hålla modet uppe. Hoppas du kan få ett ultraljud snart! Håller tummarna för att allt går bra!

Svar på tråden Förmodligen missfall?