• erikaABC

Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn

Min make har berättat för sina föräldrar om när vi har legat med varandra, sedan har de suttit tillsammans och räknat ut om han kan vara pappa till barnet vi väntar.
    Jag är helt bedrövad och förvirrad. För mig är det helt privat när man har sex och inte något man pratar med sina föräldrar om. Att de dessutom har gjort det för att räkna ut om han kan vara pappa är så enormt kränkande och utlämnande. Min make är pappa till barnet och att bli ifrågasatt på den punkten och utlämnad inför hans släkt gör mig förkrossad. Han sa att de hade frågat när vi hade sex. Då tycker jag att man säger att det är privat. Är så enormt besviken att jag inte kan tänka klart just nu. Varför redogöra för sina föräldrar när man har sex min sin fru?  Om en man har misstankar pratar man väl med sin fru inte med sina föräldrar? Det blev tydligt att de är familj och jag är utanför.
    Snälla hjälp mig med era tankar kring detta.

• Svar på tråden Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn
  • leiko

Vilken idiot till man och eftersom hans föräldrar verkar likadana kan man fatta var idiotin kommer ifrån. Lämna idioten direkt, nu!

• EnAnonumius

Jag hade tagit kontakt med tingsrätten för att hämta skilmässopappren, som en första åtgärd.

Som den andra åtgärden så hade jag frågat min make om han är gift med sina föräldrar, och varför han försöker utgå från att du har varit otrogen och  deklarera till sina föräldrar när ni hade sex. Jag hade sagt till honom att han skulle snackat med mig först ,men då han inte gjorde detta så insåg du hur omogen han egentligen är. Sedan så hade jag lagt fram skilmässopapren och sagt åt honom att när barnet är född så kräver DU att barnet och han DNA testas så han inte kan smita från sin försörjningsskyldighet till barnet.

Sedan som tredje åtgärd så hade jag ringt till svärföräldrar och sagt att de får träffa barnbarnet under din övervakning på dina villkor.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • missloco
    EnAnonumius skrev 2017-08-11 19:09:02 följande:

Jag hade tagit kontakt med tingsrätten för att hämta skilmässopappren, som en första åtgärd.

Som den andra åtgärden så hade jag frågat min make om han är gift med sina föräldrar, och varför han försöker utgå från att du har varit otrogen och  deklarera till sina föräldrar när ni hade sex. Jag hade sagt till honom att han skulle snackat med mig först ,men då han inte gjorde detta så insåg du hur omogen han egentligen är. Sedan så hade jag lagt fram skilmässopapren och sagt åt honom att när barnet är född så kräver DU att barnet och han DNA testas så han inte kan smita från sin försörjningsskyldighet till barnet.

Sedan som tredje åtgärd så hade jag ringt till svärföräldrar och sagt att de får träffa barnbarnet under din övervakning på dina villkor.

Det du säger är helt korrekt! TS är säkert "nedbruten" av honom för det är kontrollspersoner som håller på så, hon kommer nog inte kunna vara så hård. Hon var säkert inte beredd på denna responsen heller.
  • Anonym (kj)
    EnAnonumius skrev 2017-08-11 19:09:02 följande:

skiljer man sig har man ingen kontroll över hur svärföräldrarna umgås med barnbarnen. Pappan kan se till att de får träffa barnbarnen.
  • EnAnonumius
    Anonym (kj) skrev 2017-08-11 19:19:25 följande:
    skiljer man sig har man ingen kontroll över hur svärföräldrarna umgås med barnbarnen. Pappan kan se till att de får träffa barnbarnen.
    Ja det är sant. Missade den detaljen.
    Dock så hoppas jag ändå att TS kräver DNA-test så att karln inte kan smita från sin nota.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Pentra

Hade jag varit i TS sits så hade jag avslutat telationen och gjort abort. Detta både för barnets och mitt eget bästa, så att både barnet och jag själv för gott hade sluppit dessa nära släktskap och band till så efterblivna, kränkande och kontrollerande och vidriga människor. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Cl4udio
    erikaABC skrev 2017-08-11 14:36:21 följande:

Min make har berättat för sina föräldrar om när vi har legat med varandra, sedan har de suttit tillsammans och räknat ut om han kan vara pappa till barnet vi väntar.
    Jag är helt bedrövad och förvirrad. För mig är det helt privat när man har sex och inte något man pratar med sina föräldrar om. Att de dessutom har gjort det för att räkna ut om han kan vara pappa är så enormt kränkande och utlämnande. Min make är pappa till barnet och att bli ifrågasatt på den punkten och utlämnad inför hans släkt gör mig förkrossad. Han sa att de hade frågat när vi hade sex. Då tycker jag att man säger att det är privat. Är så enormt besviken att jag inte kan tänka klart just nu. Varför redogöra för sina föräldrar när man har sex min sin fru?  Om en man har misstankar pratar man väl med sin fru inte med sina föräldrar? Det blev tydligt att de är familj och jag är utanför.
    Snälla hjälp mig med era tankar kring detta.

var du otrogen?
  • karamellflickan

Finns det anledning för din man att tro att han inte är pappan, dvs har han fått reda på att du varit med någon annan, eller är han bara sjukligt svartsjuk av sig helt utan anledning? Är det så att hans misstanke om att barnet inte skulle vara hans är helt utan grund så skulle jag allvarligt funderat på om äktenskapet verkligen var något jag ville satsa på. Däremot, finns det anledning för honom att vara osäker på faderskapet så är det mer förståeligt att han söker hjälp och stöd hos sina föräldrar. Dessutom, när man får veta när en bebis är beräknad att födas så kan man enkelt räkna bakåt för att se när (ungefär) den blivande mamman hade sex. Varför man nu skulle vilja det?

• Anonym (fg)

Vad är det för typ du gift dig med?

Låter som hillbilly alternativ mena beteende.

Kan vara svårt att skilja på grupperna de har liknande inavlade beteenden båda två.

• Swagger

Så vad kom föräldrarna fram till? Tror de på dig när du säger att din man är fadern? Både mannens och dina svärföräldrars agerande är jättekonstigt!

• erikaABC

Nej jag har inte varit otrogen.
    Mina svärföräldrar som är sjukligt nyfikna och har sjukligt kontrollbehov hade satt igång och förhört min man om när vi låg med varandra. En normal vuxen gift man hade inte redogjort detta för sin mamma. Istället är han feg och vill behaga lilla mamsen till vilket pris som helst. Likaså fegar han inför mig och försöker undvika konflikt.
    Man undrar ju om det är en man eller mus man gift sig med?

Svar på tråden Min make berättar för sina föräldrar när vi har sex så de kan räkna ut om han är pappa till vårt barn