• Flamör

Den som är otrogen måste ljuga för sig själv

Otrohet baseras på självlögn där den som bedrar intalar sig om att otroheten är rättfärdigad alltså att gå bakom ryggen bedra och svika sin partner är rätt det är vad dem som är otrogen intalar sig själv genom satt ljuga för sig själv.

• Svar på tråden Den som är otrogen måste ljuga för sig själv
  • Anonym (Nyfiken)
    nevermind skrev 2017-08-16 20:41:22 följande:

Jag ljög inte för mig själv. Otroheten var rättfärdigad.

Hur länge sedan var det, fick din partner reda på det och kunde ni reda ut det?
  • Anonym (Fyfan)
    Anonym (luder) skrev 2017-08-15 13:20:59 följande:

Jag har blivit bedragen på det värsta av alla jävla sätt av min fru då hon och min kompis knullade. Jag är 45 och inte så het som jag var för 15 - 20 år sedan så möjligheterna att jag skulle hitta en sexig kvinna att knulla med härikring är nästan obefintliga. Jag håller med Frank i den mån om att ha sex med prostituerade.

Jag och frugan har efter parterapi och psykologhjälp kommit fram till att vi fortfarande ska vara gifta. Dels för barnens skull och även för att vi trots allt älskar varandra. Respekten för henne är dock borta helt och hållet.

Jag ska åka ned till polen nu i höst med en kompis.. VI officiellt äta gott på fina restauranger och leva flott för att det är så billigt.

Självklart är meningen med resan att vi ska gå på bordeller och köpa sex av skönheter varenda dag och så mycket som vi orkar.

Jag skulle aldrig i hela helvetet kunna göra nåt sånt här innan. Jag skulle aldrig vara otrogen heller...

min fru vet nog att det kommer att ske men hon ser åt andra hållet. Vad annars ska hon göra? jävla slyna!

Kanske därför hon var otrogen mot dig. Vem kan respektera eller tända på en ynklig torsk?
  • nevermind
    Anonym (Nyfiken) skrev 2017-08-16 21:16:13 följande:
    Hur länge sedan var det, fick din partner reda på det och kunde ni reda ut det?
    Det var väl 5-6 år sedan. Ja, han fick reda på det. Sen lämnade jag honom. Han var ju ett as. Annars hade jag inte varit otrogen.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (lol) skrev 2017-08-16 20:31:13 följande:

Det har även de som åkt dit sagt, men bevisligen kommer det ganska ofta fram ändå oavsett hur smart man tror att man är.

Inte för oss två. Vi nog så långt ifrån varandra . Det krävs bra planering . Så minimal risk att det kommer fram
  • Anonym (lol)
    Anonym (Linda) skrev 2017-08-16 22:47:35 följande:
    Inte för oss två. Vi nog så långt ifrån varandra . Det krävs bra planering . Så minimal risk att det kommer fram
    Som sagt det har även alla som åkt dit sagt, ingen går ju omkring och är otrogen om personen tror att hen kommer bli avslöjad eller hur?
  • Varmahänder

TS, ditt misstag är antagandet att otrohet är något objektivt felaktigt. Som att döda någon tex. Det är det inte. Om de får konsekvenser i form av graviditet eller sjukdom möjligen men annars har det egentligen aldrig hänt. Du vet inte vad din partner gör när du inte är med och därför spelar det ingen roll. Om hon äter sina snorkråkor eller suger en kuk spelar ingen roll. Det påverkar mig om jag vet men inte annars. Världen skulle vara en bra mycket bättre plats om vi slutade missunna dem vi älskar ett rikt sexliv.

• Anonym (123)

Jag tror bara man är otrogen om man inte inser själv hur ont det gör att bli bedragen av den man ska kunna lita mest på. När man väl varit med om det själv, då kan man sluta.

• Anonym (Linda)

Håller med " varma händer "

• Anonym (OoO)

Jag  har vart otrogen.. Inte för att jag var mer attraherad av nån annan utan snarare tvärtom... Var så sjukt kär och min kille var så chill/obrydd och jag väntade varje dag på att han skulle göra slut, för det kändes så.. så jag var otrogen för att dämpa fallet. 
    Så sjukt själviskt!! 
    Jag ångrar mig så mycket. Det är så fel...

• Varmahänder
    Anonym (123) skrev 2017-08-17 01:58:11 följande:

Jag tror bara man är otrogen om man inte inser själv hur ont det gör att bli bedragen av den man ska kunna lita mest på. När man väl varit med om det själv, då kan man sluta.

För mig var det tvärtom. Det var först när jag blivit bedragen en längre tid som jag insåg att det är inte otroheten som gör ont utan när det kommer fram. Sköt om det snyggt så kommer ingen bli ledsen.
  • Anonym (Lisa)

Jag och killen jag va otrogen med hade båda partners när vi träffades. Det handlade bara om bekräftelse. Jag tog tag i mitt förhållande som ändå va dåligt. Och hade varit ett tag men man är bekväm och lever i förnekelse. Hade aldrig känslor för killen jag låg med. Men det fick mig att öppna ögonen. För hans del ville han npg bara ligga och ville ändå ha kakan. Hans sambo och deras barn är ju perfekta paret utåt. Och då va det bättre att kompensera upp det som saknades/saknas på annat håll. Så jag tror ändå man kan älska någon och ändå gå på andra håll bara för att få delen som saknas. Men bara min åsikt

• Anonym (luder)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-08-17 10:14:29 följande:

Jag och killen jag va otrogen med hade båda partners när vi träffades. Det handlade bara om bekräftelse. Jag tog tag i mitt förhållande som ändå va dåligt. Och hade varit ett tag men man är bekväm och lever i förnekelse. Hade aldrig känslor för killen jag låg med. Men det fick mig att öppna ögonen. För hans del ville han npg bara ligga och ville ändå ha kakan. Hans sambo och deras barn är ju perfekta paret utåt. Och då va det bättre att kompensera upp det som saknades/saknas på annat håll. Så jag tror ändå man kan älska någon och ändå gå på andra håll bara för att få delen som saknas. Men bara min åsikt

Ja. Ända till du är kvinnan som blir bedragen trots att du tycker att du har ett underbart förhållande men en man som är allt du önskat. Din värld rasar. Din helyllekille som alltid stått för sitt ord och som du varit så stolt över!
    Han knullade nåt annat några månader bara för att det var så kul med lite bekräftelse. Men, han älskar dig också vännen! Det saknades bara lite....
  • Anonym (Me)

Jag är otrogen. Har inga empatiska känslor alls, eller några moraliska heller för den delen.

Självfallet borde jag lämna min nuvarande relation, omgående och för länge sedan.

Jag vet, och är väl medveten om mina handlingar och vilka konsekvenser det ger, och kan ge men jag bryr mig inte alls.

Att jag är "en hemsk och ond människa" vet jag redan, och svin - absolut! Har aldrig utgett mig för att vara Guds bästa barn heller, och kommer alltid göra som jag vill oavsett!

• Anonym (luder)
    Anonym (Me) skrev 2017-08-17 10:47:22 följande:

Jag är otrogen. Har inga empatiska känslor alls, eller några moraliska heller för den delen.

Självfallet borde jag lämna min nuvarande relation, omgående och för länge sedan.

Jag vet, och är väl medveten om mina handlingar och vilka konsekvenser det ger, och kan ge men jag bryr mig inte alls.

Att jag är "en hemsk och ond människa" vet jag redan, och svin - absolut! Har aldrig utgett mig för att vara Guds bästa barn heller, och kommer alltid göra som jag vill oavsett!

En åsikt du delar med majoriteten av kvinnor anno 2017!

• Anonym (123)
    Varmahänder skrev 2017-08-17 09:59:07 följande:
    För mig var det tvärtom. Det var först när jag blivit bedragen en längre tid som jag insåg att det är inte otroheten som gör ont utan när det kommer fram. Sköt om det snyggt så kommer ingen bli ledsen.
    Det är ju inte tvärtom.
  • Anonym (Me)
    Anonym (luder) skrev 2017-08-17 10:53:21 följande:

En åsikt du delar med majoriteten av kvinnor anno 2017!

Huruvida andra delar min åsikt är ungefär lika relevant som vad de åt till middag den sista fredagen i fjol.
  • Anonym (luder)
    Anonym (Me) skrev 2017-08-17 10:59:17 följande:
    Huruvida andra delar min åsikt är ungefär lika relevant som vad de åt till middag den sista fredagen i fjol.
    Ja det är väl så. Återstår bara att önska dig lycka till och att du en dag träffar nån som är precis som dig själv.

Kram
  • Anonym (Me)
    Anonym (luder) skrev 2017-08-17 11:02:36 följande:

Ja det är väl så. Återstår bara att önska dig lycka till och att du en dag träffar nån som är precis som dig själv.

Kram

Lika barn leka bäst är ett uttryck som jag hört stämmer rätt så bra. Så absolut, kanske inte mer än rätt! Gud brukar straffa somliga med detsamma så antar att jag står näst på tur :)
  • Anonym (luder)
    Anonym (Me) skrev 2017-08-17 11:13:50 följande:
    Lika barn leka bäst är ett uttryck som jag hört stämmer rätt så bra. Så absolut, kanske inte mer än rätt! Gud brukar straffa somliga med detsamma så antar att jag står näst på tur :)
    Vi får helt enkelt hålla tummarna!! Solig
  • Anonym (Linda)

Precis ..man lär sig att planera bra. Ett år har det funkat för oss. Vi bor 18 mil från varandra

Svar på tråden Den som är otrogen måste ljuga för sig själv