• Anonym (Jadu)

Har han vart otrogen?

För ett tag sen började min pojkvän kommentera hans tjejkompisars bilder. Som till exempel "finaste!!", "söt", "världens finaste", "Omg vad fin!!" osv..

Han sa att han gjorde det för han kände sig otillräcklig.

Är detta otrohet eller hur anser ni det?

• Svar på tråden Har han vart otrogen?
  • lykantrophona

Vad som räknas som otrohet är olika från förhållande till förhållande. Jag menar, min pojkvän får för mig både ligga och sexchatta, och då är det inte otrohet. Men i många andras förhållande skulle det säkert var så?

Men det är en varningssignal att han känner sig otillräcklig och vill ha uppmärksamhet från andra tjejer. Visar du honom uppskattning och uppmärksamhet? Kommunicerar ni om ert förhållande och era känslor?

• Tecum

Det är inte otrohet, han vill trigga dig och få fram en reaktion.
    Varför känner han sig otillräcklig? Har du många killkompisar eller ett sexuellt förflutet på en annan nivå än han?

• Anonym (Jadu)

Grejen var att det just då var mycket killar som skrev till mig. Jag bad inte om att dom skulle skriva till mig och jag skrev absolut inget "flirtigt" eller så tillbaka. Var bara väldigt neutral och sen var det inget med det.

Sen när jag fick se att han kommenterat på dessa tjejers bilder pratade jag med honom, och så sa han "'men det är ju massa killar som skriver till dig" och då sa jag "men det är inget val jag gör. Jag ber inte dom att skriva till mig, men du däremot gör ett val att sitta och skriva såhär till dessa tjejer". Och sen sa han att han kände sig otillräcklig. Försöker alltid visa mycket kärlek och hur mycket jag uppskattar honom

• Anonym (Varningssignal)

Har också varit ihop med en person som behövde extremt mkt uppmärksamhet och bekräftelse och det spelade ingen roll hur mkt jag gav, utan personen behövde det ifrån andra också.... ständigt. Slutade med att personen var otrogen både genom sexchattande och fysisk otrohet ..

Jag skulle dra öronen åt mig om jag vore du... Personer med sjukligt bekräftelsebehov ligger i högriskzonen för att vara otrogna, är min erfarenhet..

• Tecum
    Anonym (Varningssignal) skrev 2017-08-12 15:30:16 följande:
    Har också varit ihop med en person som behövde extremt mkt uppmärksamhet och bekräftelse och det spelade ingen roll hur mkt jag gav, utan personen behövde det ifrån andra också.... ständigt. Slutade med att personen var otrogen både genom sexchattande och fysisk otrohet ..

Jag skulle dra öronen åt mig om jag vore du... Personer med sjukligt bekräftelsebehov ligger i högriskzonen för att vara otrogna, är min erfarenhet..
    Men han får ju ingen uppmärksamhet från tjejerna, han bara ger. Och det är för att "hämnas" på TS, hon har tydligen många killkompisar och ser bra ut. Det är barnsligt, men snarare osäkerhet än bekräftelsebehov. TS ska kanske ta det lite lugnt på Fb närmaste tiden och fortsätta att fokusera på killen så lugnar han sig nog.
  • Anonym (NoisyMay)
    Kuoooog skrev 2017-08-12 15:31:24 följande:

Så borde han skriva: "oj vad ful"

Du menar att det inte finns nåt mellanting? Eller att man inte kan kontrollera sig och inte skriva nånting alls? Typ som du borde gjort i detta fallet.
  • Anonym (Varningssignal)
    Tecum skrev 2017-08-12 17:51:54 följande:

Men han får ju ingen uppmärksamhet från tjejerna, han bara ger. Och det är för att "hämnas" på TS, hon har tydligen många killkompisar och ser bra ut. Det är barnsligt, men snarare osäkerhet än bekräftelsebehov. TS ska kanske ta det lite lugnt på Fb närmaste tiden och fortsätta att fokusera på killen så lugnar han sig nog.

Fast att han inte får nån uppmärksamhet från tjejerna är inte detsamma som att han inte söker den, så att säga.. Mitt ex hade som "raggningsmetod" att börja med att ge komplimanger till tjejer på facebook....

På sättet som TS beskriver detta, att han säger att han känner sig otillräcklig och även håller på att ge komplimanger till tjejer, så är steget inte så långt till att föreställa sig att han i ngn form önskar att få uppmärksamhet ifrån de tjejer som han ger uppmärksamhet till. Och det är för mig en stark varningssignal, utifrån mina erfarenheter.

Sen kanske det är så att detta bara var ngn fånig engångsgrej som nån liten hämnd ifrån TS kille. Det får kanske tiden utvisa, om han fortsätter med beteendet eller ej...
Svar på tråden Har han vart otrogen?