• DrömlivetiHD

Första barnet: Bebismagar

Hej tjejer!

Jag längtar såå till min mage börjar synas! Är det någon som skulle vilja lägga upp bilder på sina fina magar i första graviditeten? :) Glöm inte skriva vecka :)

Har hört att det skiljer sig när man är gravid för andra eller tredje gången så jag vill bara se magar som bakar första bebisen :D

Här är min i v.7 (6+0)

• Svar på tråden Första barnet: Bebismagar
  • DrömlivetiHD
    Krusbärskompott skrev 2017-08-12 22:20:53 följande:

10+6 enl SM och 11+2 enl VUL.

Tycker själv att jag är mycket plattare nu än för några veckor sedan när min mage var som en spärrballong och inga byxor satt bekvämt men möjligen kan man på bilden ana en liten rundning som inte är bara kakor? Magen är dock helt platt och insjunken i liggande så det är kanske bara kakor ändå? =D

Jag är sjukt svullen nu också! Så det kanske lägger sig sen i v 10-11 då? Har du gjort nått UL eller kub inplanerat? :)
  • Krusbärskompott
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-12 22:35:10 följande:

Jag är sjukt svullen nu också! Så det kanske lägger sig sen i v 10-11 då? Har du gjort nått UL eller kub inplanerat? :)

Har gjort VUL. Magiskt att se och höra det lilla hjärtat slå. KUB om 11 dagar.

Det är säkert väldigt olika men jag tycker att det mesta av mina symptom har lagt sig bara senaste veckan. Inte lika svullen, inte alls lika ont i brösten.
  • alade
    DrömlivetiHD skrev 2017-08-12 22:33:28 följande:

Åh Fin! :D Skönt att vara inne i v 12 <3

Tack! Japp, vecka 13 var välkommen. Helt safe är man väl aldrig, men det är en milstolpe.
  • DrömlivetiHD
    Krusbärskompott skrev 2017-08-12 22:41:41 följande:

Har gjort VUL. Magiskt att se och höra det lilla hjärtat slå. KUB om 11 dagar.

Det är säkert väldigt olika men jag tycker att det mesta av mina symptom har lagt sig bara senaste veckan. Inte lika svullen, inte alls lika ont i brösten.

Åh det förstår jag! Tiden går såå sakta när man ser fram emot allt sånt! Lycka till på Kub! <3

Aha :) Mina bröst är inte lika ömma som de var förra veckan. Då var det hemskt :p Får se om det lägger sig ännu mer senare :)
  • DrömlivetiHD
    alade skrev 2017-08-12 22:42:05 följande:

Tack! Japp, vecka 13 var välkommen. Helt safe är man väl aldrig, men det är en milstolpe.

Förstår det! Längtar tills jag är där också! <3
  • Anonym (E)

Lägger upp bild från förra året då jag var i v 20+2 och från april i år då jag var i v 41+2. Bebis kom inte förrän v 42+1.

• Cykeltjejen
    student2013 skrev 2017-08-12 21:50:08 följande:

Så fin mage du har :) vet du könet på bebisen? :)

Nej vi kollade aldrig kön. Men min magkänsla säger pojke :) men blir glad oavsett :):)
  • student2013
    Cykeltjejen skrev 2017-08-13 09:33:30 följande:
    Nej vi kollade aldrig kön. Men min magkänsla säger pojke :) men blir glad oavsett :):)
    Okej, vet inte riktigt än vad jag tror jag får men vi tänker ta reda på kön när vi är på UL. Som du säger spelar det ingen roll men vill gärna veta innan :)
  • Cykeltjejen
    student2013 skrev 2017-08-13 17:38:53 följande:

Okej, vet inte riktigt än vad jag tror jag får men vi tänker ta reda på kön när vi är på UL. Som du säger spelar det ingen roll men vill gärna veta innan :)

Vi gjorde inte KUB-test heller. Kändes onödigt när ingen i vår släkt ligger i någon riskzon. :) jag förstår att folk vill veta innan. Jag tycker dock det är spännande att inte veta! Då längtar man ännu mer! :):) vi inreder barnrummet i neutrala färger och köper neutrala barnkläder eller kläder både pojkar och flickor kan ha :)
  • student2013
    Cykeltjejen skrev 2017-08-13 18:33:57 följande:
    Vi gjorde inte KUB-test heller. Kändes onödigt när ingen i vår släkt ligger i någon riskzon. :) jag förstår att folk vill veta innan. Jag tycker dock det är spännande att inte veta! Då längtar man ännu mer! :):) vi inreder barnrummet i neutrala färger och köper neutrala barnkläder eller kläder både pojkar och flickor kan ha :)
    Vi har inte heller gjort KUB delvis för dem bara erbjuder till dem som är över 33. Vi kommer köpa mycket neutralt men säger dem på UL att det blir en ficka så vill jag köpa något rosa just för att jag älskar rosa :)
Svar på tråden Första barnet: Bebismagar