• Hbhn

Tårarna rinner. Är det missfall?

Jag är idag i v. 6 (5+3).

Känner mig gravid i hela kroppen men igår när jag va på toa och gjorde nr 2 så kom lite rött blod. Blev orolig såklart men tänkte att det säkert var ett blodkärl som sprack eftersom jag är lite förstoppad.

Idag har det kommit lite lite brunt i trosorna. Till saken hör att jag haft ordentlig värk i ryggen igår och i förrgår, fast bara framåt kvällarna. Värken börjar strax under skulderbladen och strålar ner mot svanken. Speciellt ont har jag i en punkt under höger skulderblad. Har inte gjort något konstigt utan kopplar värken till graviditeten.

Jag pendlar mellan att tro att allt är som det ska och mellan att gråta ögonen ur mig för jag tror det är missfall. Imorgon börjar jobbet igen efter semestern och vet inte hur jag ska klara det utan att veta vad som händer :'(

Förstår att det är omöjligt för någon att säga om det är som det ska eller inte, men snälla, vad tror ni?!

• Svar på tråden Tårarna rinner. Är det missfall?
  • sedärja

Behöver ju absolut inte vara så. Ring din barnmorska imorgon alternativt 1177 redan idag så att du får prata med någon ?

• Pyretochmini

Så har jag fått 3-4 gånger under min graviditet när jag varit och gjort nr2 och varit lite hård i magen. Tror att livmodertappen är lättblödande och när jag måste "krysta" lite för att kunna gå på toa blöder det lite. Att det är lite brunt idag är inte konstigt. Tror inte du behöver vara orolig??

• Cykeltjejen

Nu har jag själv aldrig haft missfall, men de jag känner som haft har sagt att de haft världens kramp i livmodern samt blött mycket rikligt samt klar-rött blod.

Jag hade lite bruna flytningar i v6-7 (även ibland efter sex) är i v25 idag så det behöver inte vara missfall. Men förstår din rädlsa. Jag blev också orolig när jag hade mina bruna flytningar. Men BM säger oftast att man får vänta till v12 innan de kan titta om det är missfall eller ej. Så de ber en oftast vänta och se! Håller tummarna för dig <3

• Sa17

Så hade jag i ungefär samma vecka som du och minns hur orolig och ledsen man var men försök att samla dig. Det behöver inte betyda missfall och om det är det så är det ändå ingenting du kan påverka.

Jag fick rådet att vänta några veckor och gå på symptom och för mig var det precis som du mindre blödning vid toabesök och sen bruna flytningar i några dagar.

Efter cirka två veckor började jag må otroligt illa och samtliga symptom ökade. Har tagit gravtest varje vecka och det fortsätter visa starkt positivt (är i vecka 13 nu).

Helt säker att allt är bra blir man ju först efter rul men nu vågar jag tro på graviditeten iaf när jag hade blödningen ställde jag in mig på missfall. (Säkert för att försöka skydda mig själv)

Så mitt råd är ta de lungt, googla inte en massa och gå på symptom. Ökar dom så är det nog ingen fara. Och om några veckor kan du ta ett graviditetstest och se om det fortsatt är positivt. Jag vet att det är jobbigt men det enda man kan göra är att låta tiden gå.

Det kan ju hända att du kan få göra vul också. Jag själv fick rådet att ringa gyn om jag skulle börja blöda igen eller få väldigt ont,

Kram på dig och håller tummarna att allt går bra.

• Hbhn

Sitter och lipar av tacksamhet över era svar <3 så hormonerna är i alla fall kvar ;)

Känns så skönt att kunna dela med sig av tankarna när det än så länge bara är jag och sambon som vet.

Just nu vågar jag tror på att den lille är kvar och ska försöka att inte oroa mig. Om jag inte börjar blöda på riktigt vilket jag ju faktiskt inte gjort.

Kram på er!

Svar på tråden Tårarna rinner. Är det missfall?