• efterfest

Tips på smal vagn

Vi har en kombi med hundbur bak och skulle behöva tips på en smal vagn som kan tänkas gå in bredvid. Vi har testat att få in en Emmaljunga Viking och det gick precis. Någon som har erfarenhet av den, eller nån som kan rekommendera en annan vagn? :)

• Svar på tråden Tips på smal vagn
  • josefiina

Vi köpte en nxt90 för den skulle vara lite mindre än viking ihopfälld men kan inte svara på hur i längd och bredd.

• efterfest
    josefiina skrev 2017-08-13 21:00:54 följande:

Vi köpte en nxt90 för den skulle vara lite mindre än viking ihopfälld men kan inte svara på hur i längd och bredd.

Jaa jag har också hört det men hon i butiken menade att jag inte skulle få in en sån?! Är chassit mindre? I så fall borde det ju gå. Dom rekommenderade mig att vänta tills den nya nxt60 kom ut och se på den i så fall.. hmm
  • josefiina
    efterfest skrev 2017-08-13 21:03:15 följande:

Jaa jag har också hört det men hon i butiken menade att jag inte skulle få in en sån?! Är chassit mindre? I så fall borde det ju gå. Dom rekommenderade mig att vänta tills den nya nxt60 kom ut och se på den i så fall.. hmm

Hmm men om ni provat med vikingen så borde en nxt90 gå in hon kanske inte hade full koll. Min man trodde att chassit var mindre på nxt90 men vi är långt ifrån kunniga. Men som sagt vi var inne på vikingen men då vi har en Volvo v50 med litet bagage lockade nxt90 då den skulle vara mindre ihopfälld. Här ingen koll på nxt60 tyvärr
Svar på tråden Tips på smal vagn