• Xbowe

Syssling med sanna nielsen

hej mitt namn är jacob och när min mormor dog för ett tag sedan efter att hon hade gått bort så fick vi reda på att hon hade släktforskat ganska rejält och som vi nu förstår det så är min morfar och sannas pappa kusiner som i sin tur gör min mamma och sanna till sysslingar och jag undrar bara om hur man borde bära sig åt om man ska ta kontakt med henne eller vad tycker ni?
  • Svar på tråden Syssling med sanna nielsen
  • XEmmabus

Hade ni tagi kontakt med henne om hon varit en vanlig Svensson eller vill ni ta kontakt med henne bara för att hon är känd och ni vill ha lite av stjärnglansen?

För ditt inlägg tyder på det sista och då skulle jag inte tagit kontakt.

• Frontline

Av vilken anledning vill du ta kontakt? Är ju inte speciellt nära släktskap om man säger så.

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Xbowe

vi vill ju kontakt mest för sanna nielsens pappa då min morfar och han är kusiner därför att vi har andra släktingar som släktforskar på min morfars sida och det finns inte så himla mycket info så det hade varit roligt att få prata med honom och kunna se om han vet något om morfars föräldrar plus mamma och mina morföräldrar har haft lite kontakt med sanna och hennes föräldrar med det var när min mor var liten men frågan är om det är så smart att ta kontakt mer dem efter alla dessa år de inte har träffats på?

• XEmmabus

Då är det väl bättre att ni kontaktar Christer, Sannas pappa, om ni vill ha information om vad han vet om sina föräldrar = era gemensamma släktingar. Ni behöver ju inte blanda in Sanna.

Svar på tråden Syssling med sanna nielsen