• Anonym (Jagjagjag)

Hjälp att minska sexlusten

Jag har ett stort problem. Jag och killen har hamnat i en ond cirkel. Jag vill inget annat än att ha sex, kramas och kyssas. Han känner att jag verkligen vill det och det skapar en press som gör att hans sexlust minskar. Detta leder till diskussioner som gör att han får ännu mindre lust. Han är långsur så efter en diskussion så försvinner hans sexlust i ytterligare dagar/veckor. Jag är på riktigt frustrerad. Har ni tips på hur jag kan minska min sexlust och känslor för honom så att jag ger honom chansen att komma till mig istället? Finns det något att äta som minskar sexlusten? Blir påriktigt galen snart om jag inte får pussar, kramar och sex.

• Svar på tråden Hjälp att minska sexlusten
  • Ben66

Tyvärr. Jag tror inte det finns någon mirakelkur mot sexlust. Möjligtvis om du ser till att bli fet och arbeta mer i veckan. Men det vill du väl inte?

Kanske kan du försöka prata mindre med honom om att du är kåt.

• Anonym (frank)

Kan du inte bara hitta ett sidoknull? 

• Anonym (Tjuren)

Testa som oss att göra en deal att skippa sex en månad för att slippa press och bli tajtare igen.

Var min idé och jag insåg bara efter några dagar vad jag givit mig in på ;)

Har man tur så kanske man glömmer lusten lite om man är inställd på det. Har man tur så kanske partnern blir mer avslappnad och mer sugen. Just nu är det tufft och jag kommer nästan av en kram ;)

• Anonym (.)
    Anonym (Tjuren) skrev 2017-08-15 18:49:44 följande:

Testa som oss att göra en deal att skippa sex en månad för att slippa press och bli tajtare igen.

Var min idé och jag insåg bara efter några dagar vad jag givit mig in på ;)

Har man tur så kanske man glömmer lusten lite om man är inställd på det. Har man tur så kanske partnern blir mer avslappnad och mer sugen. Just nu är det tufft och jag kommer nästan av en kram ;)

Haha, det där försökte jag och min fru. Inget penetrerande sex på 30 dagar sa vi (oralsex var ok). Efter 7 dagar var vi kåta som aldrig förr och knullade som kaniner.

Ts, finns inget bra sätt att sänka sexlusten. Extremt mycket övertid, stressöht leverna och stora projekt sänker min lust emellanåt en aning, men jag mår ju skitdåligt under tiden så det är ju knappast hållbart i längden.

Jag tror faktiskt att du antingen får lära dig att leva med det, och onanera flitigt. Eller byta kille till en som gillar sex i högre utsträckning.
  • Anonym (Tjuren)
    Anonym (.) skrev 2017-08-16 19:18:57 följande:

Haha, det där försökte jag och min fru. Inget penetrerande sex på 30 dagar sa vi (oralsex var ok). Efter 7 dagar var vi kåta som aldrig förr och knullade som kaniner.

Ts, finns inget bra sätt att sänka sexlusten. Extremt mycket övertid, stressöht leverna och stora projekt sänker min lust emellanåt en aning, men jag mår ju skitdåligt under tiden så det är ju knappast hållbart i längden.

Jag tror faktiskt att du antingen får lära dig att leva med det, och onanera flitigt. Eller byta kille till en som gillar sex i högre utsträckning.

Det är ju det resultatet jag hoppas på men det ser inte så lovande ut ;)
  • Gamlik
    Anonym (Jagjagjag) skrev 2017-08-14 01:22:22 följande:

Jag har ett stort problem. Jag och killen har hamnat i en ond cirkel. Jag vill inget annat än att ha sex, kramas och kyssas. Han känner att jag verkligen vill det och det skapar en press som gör att hans sexlust minskar. Detta leder till diskussioner som gör att han får ännu mindre lust. Han är långsur så efter en diskussion så försvinner hans sexlust i ytterligare dagar/veckor. Jag är på riktigt frustrerad. Har ni tips på hur jag kan minska min sexlust och känslor för honom så att jag ger honom chansen att komma till mig istället? Finns det något att äta som minskar sexlusten? Blir påriktigt galen snart om jag inte får pussar, kramar och sex.

Låter som att du har blivit beroende(vilket man faktiskt kan bli) och det finns hjälp att få. Enklast är att, beroende på ålder, prata med någon på ungdomskliniken eller gyn om detta.
    Onani kan dock vara en bra metod att hålla det i schack om det känns pinsamt att prata med någon annan om det, eller ersätta beroende med något annat som drar igång kroppens belöningssystem.
  • d6h

Låter som att ni hamnar i en ond spiral. Som svar på din fråga, det enda jag hört ska dämpa lusten är sk lyckopiller. Tror dock inte på den "lösningen".

• lykantrophona

Jag försökte ignorera det där så gott det gick, försökte låta bli att ta initiativ, inte verka tjatig...

Även om vi har rätt mycket fysisk kontakt, kramar, smek ovanpå kläderna, pussar osv så hånglar vi knappt, och har sex mindre än en gång i månaden. Vaginalt samlag var många månader sedan senast...

Själva rädslan av att verka klängig sänkte min sexlust. Så att de gångerna han faktiskt vill ha sex, så blir jag så nervös att jag blir torr!

Så försök lösa det på något annat sätt. 

Vi har redan öppet förhållande, det får mig att klättra på väggarna lite mindre. Men det vore ju trevligt att ha mer sex med den man älskar, liksom.

• Anonym (Småbarnsfar 35)

Samma problem här!

Jag kan tänka mig sex 1-2ggr per dag

Minst 1 gång i veckan annars fungerar jag dåligt

Min fru har knipt igen i snart ett år men jag får närhet (som ger mig sjuka blue balls)

Det blir bättre, säger dom

Det är en fas, säger dom

Det kommer att bli 100ggr bättre än innan, säger dom

• Hedhopp

Äter du p-piller? Det sänkte min lust väldigt mycket. Jag ville ha sex, men hade helt enkelt inte lust. Torr var jag också. Det är ju inte heller så kul. Efter 15 år med olika hormonpreparat slutade jag av en slump. Och det var som en liten revolution. Hade kunnat ligga varje dag. Tyvärr sammanföll det med exets depression och antidepressiva mediciner som gjorde att han inte hade lust.... Så frustrerande. Vi är skilda nu, men inte av den anledningen. Jag kommer aldrig att använda hormoner igen.

Svar på tråden Hjälp att minska sexlusten