• Anonym (funderaren (kille))

Komplicerat förhållande

Jag har levt i ett förhållande i över nio år. För över ett år sedan blev min sambo psykiskt sjuk och varit inlagd lite överallt senaste året. Vi har barn tillsammans. Jag bor fortfarande kvar i vår lägenhet och hoppas naturligtvis att det ska bli bra en dag, men det kan ta tid. Nu har hon mått så dåligt så vi har inte kunna ha kontakt med varandra på över två månader. Under senaste tiden så har det framkommit att en arbetskollega till mig är intresserad av mig och flirtar väldigt mycket. Hon är en otroligt vacker och attraktiv kvinna och vi planerar att ses, som vänner. Men jag känner att jag vill göra mer med henne. Kyssa henne, smeka henne, ha sex. Men inte som i en relation, utan bara som vänner. Jag förstår att det är otrohet, men jag vet inte hur det kommer att sluta med min sambo och jag vet inte vad jag vill. Jag kan inte prata med henne och förklara situationen heller. Hjälp mig, vad ska jag göra?

• Svar på tråden Komplicerat förhållande
  • Anonym (!!)
    Anonym (jösses) skrev 2017-08-14 15:30:49 följande:

Du klarar alltså inte av att vara utan sex ett par månader medan din partner är sjuk utan att söka otrohet?

Har du ens läst vad TS skrivit. Eller har du bara problem med läsförståelsen?

Hans sambo har varit inlagd på olika psykkliniker i över ett år. Och hon är så instabil att de inte kunnat ha någon som helst kontakt på flera månader. Inte ens ett SMS.

Inte konstigt att han suktar efter lite fysisk kontakt och bekräftelse från någon som kan ge honom det. Samtidigt har han inte gett upp sin sambo helt och hållet, och avslutat förhållandet vilket nog många skulle gjort i hans situation. Det visar att han har känslor kvar för henne, men samtidigt har han mänskliga behov.

Tycker det är ruttet av dig att försöka skuldbelägga honom för att han har dessa känslor och vill ha råd kring detta. Han skriver dessutom att han inte kommer att gå vidare med arbetskollegan. Ändå känner du att du måste agera moralpolis kring något som inte ens har hänt.
  • NomenNescio

Du verkar ju veta själv att otrohet inte är en bra väg att gå, så varför ens fundera på saken?

Om du inte känner att du vill eller kan vara ett stöd eller hjälp för din fru just nu är det bättre att lämna. Det är faktiskt det bästa för henne med.

När jag själv levde med depression blev det bättre för mig när jag avslutade förhållandet och blev singel, än att leva i en relation med en man som inte ville eller kunde stötta mig.

• NomenNescio
    Anonym (!!) skrev 2017-08-14 17:32:42 följande:

Hans sambo har varit inlagd på olika psykkliniker i över ett år. Och hon är så instabil att de inte kunnat ha någon som helst kontakt på flera månader. Inte ens ett SMS.

Inte konstigt att han suktar efter lite fysisk kontakt och bekräftelse från någon som kan ge honom det. Samtidigt har han inte gett upp sin sambo helt och hållet, och avslutat förhållandet vilket nog många skulle gjort i hans situation. Det visar att han har känslor kvar för henne, men samtidigt har han mänskliga behov.

Tycker det är ruttet av dig att försöka skuldbelägga honom för att han har dessa känslor och vill ha råd kring detta. Han skriver dessutom att han inte kommer att gå vidare med arbetskollegan. Ändå känner du att du måste agera moralpolis kring något som inte ens har hänt.
    Sukta kan de flesta till och från på olika sätt. Men att ens tänka tanken seriöst kräver tyvärr en viss sorts människa. Vi får hoppas att han inte går vidare med det.

Jag tror att det är bättre att han avslutar förhållandet. Han har inget gott att tillföra henne, och han upplever inte att hon tillför honom något heller.
  • Anonym (Metoo)
    Anonym (!!) skrev 2017-08-14 17:32:42 följande:

Bra skrivet. Mycket bra faktiskt!
  • Anonym (sådetså)
    NomenNescio skrev 2017-08-14 17:44:11 följande:

Du verkar ju veta själv att otrohet inte är en bra väg att gå, så varför ens fundera på saken?

Om du inte känner att du vill eller kan vara ett stöd eller hjälp för din fru just nu är det bättre att lämna. Det är faktiskt det bästa för henne med.

När jag själv levde med depression blev det bättre för mig när jag avslutade förhållandet och blev singel, än att leva i en relation med en man som inte ville eller kunde stötta mig.

Sen var det ju det där med "i nöd och lust"......
  • Anonym (sådetså)
    NomenNescio skrev 2017-08-14 17:44:11 följande:

Sen var det ju det där med "i nöd och lust"......
  • Anonym (Funderar)

Jag är normalt sett emot otrohet men om det verkligen inte finns någon chans för er att få ihop familjen inom den närmsta framtiden skulle jag nog ändå säga att du ska tänka på dig själv. Också. Att vara heltidsförälder och stötta barnen och frun i ett års tid lär ju vara oerhört påfrestande.

Så länge du verkligen kan vara ärlig mot dig själv (och kvinnan) samt kan vara helt säker på att du vet att du kan lägga allt fokus på din fru när/om hon kommer hem igen så kan jag inte tycka det är enbart fel. Faktiskt.

• Anonym (Du)

Antingen är du otrogen mot digsjälv el mot din fru. Att följa sin egen sanning är också viktigt. Varför inte leva livet när det finns här. Ta hand om dig själv också det är lika viktigt.

Du vill njuta så följ det

• Anonym (ego)
    Anonym (Du) skrev 2017-08-14 22:21:46 följande:

Antingen är du otrogen mot digsjälv el mot din fru. Att följa sin egen sanning är också viktigt. Varför inte leva livet när det finns här. Ta hand om dig själv också det är lika viktigt.

Det är alltid lika fascinerade att se egoism omskrivet i tjusiga floskler Drömmer

Exakt vad betyder "att följa din sanning"?

Är att gå bakom ryggen på sin partner detsamma som "sanning"?
    Är man sann mot sig själv när man hellre väljer att smyga än att vara ärligt och stå för det man gör eller vill göra?
    Vems sanning är det du pratar om? TS eller TS frus?
    Ska man enbart utgå ifrån TS sk sanning eller bör man även ta hänsyn till fruns?

Exakt vad innebär "leva livet" i praktiken?
    Genom att göra som man själv behagar och skita i vem det drabbar?
    Eller kan man leva livet och ändå ta hänsyn till andra?
    Är du ok med att ta konsekvenserna av andras "levande"?
    Eller gäller "leva livet" enbart när andra drabbas?
  • Anonym (funderaren (kille))

Intressant att läsa att många är förstående, och många är helt emot det. Ser även att någon nämner i nöd och lust, och vad jag vet så avlägger man ett sånt löfte när man gifter sig, vilket vi inte är. Jag låter det här ligga på is ett tag tills sorgen efter min avlidna sambo får lägga sig. Tack för alla svar

• Anonym (G)
    Anonym (Du) skrev 2017-08-14 22:21:46 följande:

Klokt sagt
  • Anonym (Metoo)
    Anonym (funderaren (kille)) skrev 2017-09-05 08:14:47 följande:

Intressant att läsa att många är förstående, och många är helt emot det. Ser även att någon nämner i nöd och lust, och vad jag vet så avlägger man ett sånt löfte när man gifter sig, vilket vi inte är. Jag låter det här ligga på is ett tag tills sorgen efter min avlidna sambo får lägga sig. Tack för alla svar

Beklagar sorgen. Hoppas du landar med fötterna nedåt så småningom och att du har någon nära att luta dig mot i de mörka stunderna. Dessa blir dock färre och kortare med tiden. Tro mig!
  • Anonym (??)
    Anonym (funderaren (kille)) skrev 2017-09-05 08:14:47 följande:

Men är din sambo död? Jag fattar inte varför ni inte haft kontakt när din sambo varit inlagd? Ni har väl barn tillsammans?
Svar på tråden Komplicerat förhållande