Olika typer av svek. Är otrohet värre än annat svek?
Att människor beter sig som svin mot varandra är ingen hemlighet!
När det gäller sex och pengar verkar det inte finnas några gränser för hur långt en del människor kan gå och göra.
Jag har gått på en del nitar genom åren och blivit utsatt för många svek men en del saker sårar så mycket mer än andra. Hur är det för er? Vad är det värsta sveket som ni blivit utsatt för och hur hanterar ni det?
När min far dog för några år sedan var det såklart väldigt uppslitande och väldigt jobbigt för min mor, mig själv och mina syskon. Min hjälte och familjens samlingspunkt var borta. Det var en väldig sorg. Det som hände efteråt var nästan värre! Mina två syskon ville ha allt och roffade åt sig allt de kunde. Det var en snuskig historia. Sedan visade det sig att min syster stulit pengar ur boet mm.
Det var ett väldigt stort svek och vi har inte haft kontakt på nästan tre år. Idag tycker jag mest synd om våra barn eftersom dom inte har kontakt med sina kusiner längre. Detta är ett stort svek och en stor sorg i mitt liv.
För ett år sedan kom det fram att min fru varit otrogen i omgångar under vårt 20-åriga liv tillsammans och haft ett förhållande med en man bakom min rygg med en bekant som varade i över 6 månader. Mitt liv rasade då på ett helt annat sätt än när min far gick bort. Jag har aldrig känt en sådan smärta och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Vi lever fortfarande ihop men min kärlek till den kvinna jag älskade mest i hela världen är ersatt med ett förakt. Vi kommer förmodligen att skiljas. Hon vill stanna och kämpa för oss men det känns försent för mig.
Mitt liv idag känns tomt och meningslöst. Det liv som jag hade för 5 år sedan med härliga familjeträffar, skidresor tillsammans och spontana roliga fester med vänner känns som ett helt annat liv. Som om någon annan levde det livet.
Jag vet inte vad jag vill säga med detta förutom att ni som är otrogna mot er make/maka/sambo inte vet hur mycket ni sårar den människan. För jag tror inte att det finns nåt värre svek. För mig var det värre än döden. Detta för att döden är så slutgiltig. Det finns fina minnen kvar som värmer. Nu finns det bara svek och egoism kvar hos oss och ett förstört liv.