• Anonym (Ledsen)

Vill göra abort, men ändå inte

Kom ut ur ett 7 år långt förhållande i Mars, träffade en kille i Maj som jag är "på g med" men jag lyckades bli gravid i Juni med honom trots akut p piller. Jag vill ena dagen göra abort, andra inte. Har pratat med kurator men min hjärna kommer inte fram till något bättre för det. 

Jag är 29 år gammal och killen 30. Vi bor på olika håll men om jag vill behålla säger han att han kommer finnas där både för mig och barnet.. Herregud, är så otroligt förvirrad och ledsen, det gör ont i mitt hjärta :(

• Svar på tråden Vill göra abort, men ändå inte
  • Anonym (Sanna)

Råder dig att behålla barnet. Det är vanligt att man känner sig förvirrad och känslorna spelar ett spratt när man blivit gravid. Ofta när man gjort en abort så hamnar man i en djup depression och det varar olika länge. Om du inte gör abort så slipper du grubbla över om det skulle ha blivit flicka eller pojke och slipper ångesten osv.

• Anonym (Sandra)

Tror du att abort är lösningen?Det är inte alltid så lätt beslut,särskilt när man måste leva med detta.

• Ottosson

Det är ditt val, men med en abort kan man alltid försöka få barn igen. Att du föder ett barn kan du inte direkt ångra.

Svar på tråden Vill göra abort, men ändå inte