• Cala

Hur mycket fickpengar på all inclusive med barn?

Hej!

Ska resa all inclusive i höst med maken och en 3-åring. Bamseklubb är gratis, men det jag undrar är om det finns andra barnaktiviteter som kostar pengar, eller kanske "tillbehör", såsom exempelvis t-shirt med Bamse och liknande. Hittar ingen info på TUIs hemsida om sånt.
    Nån som rest nyligen som vet?
    Försöker klura ut hur mycket fickpengar som kan gå åt, närmsta uttagsautomat kommer nämligen vara 1,5 mil bort.

• Svar på tråden Hur mycket fickpengar på all inclusive med barn?
  • mammaåten

När vi hade bamseklubb fick man hemskickat en väska, tshirt och lite annat smått och gott ett tag innan avfärd så man skulle ta med sig det till bamseklubben sen.. 

Det som kan kosta är om ni vill göra andra aktiviteter på plats (brukar stå på tuis sida vad som finns och vad det kostar), finns det någon minimarket i närheten kanske det blir lite pengar där. Hink och spadar eller liknande :) 

• Fjäril kär

Alla barnaktiviteter som tex minidisco, pyssel, barndrinkar, osv ingår och kostar inget.

Aldrig sett t-shirts eller sånt som kan köpas.

Det som kostar är ju ballongförsäljare, proffstagna foton från uppvisningar, osv. Dvs sånt som inte är i hotellets regi utan folk utifrån som rör sig på stränder och hotellområdet/poolen .

• Cala
    mammaåten skrev 2017-08-15 21:21:21 följande:

När vi hade bamseklubb fick man hemskickat en väska, tshirt och lite annat smått och gott ett tag innan avfärd så man skulle ta med sig det till bamseklubben sen.. 

Det som kan kosta är om ni vill göra andra aktiviteter på plats (brukar stå på tuis sida vad som finns och vad det kostar), finns det någon minimarket i närheten kanske det blir lite pengar där. Hink och spadar eller liknande :) 

Tack för svar!
    Hoppas vi också får en liten väska. Glad

Men vad bra, då vet jag. Finns igen minimarket verkar det som, så packar med hink och spade. Skrattande
  • Cala
    Fjäril kär skrev 2017-08-15 21:26:26 följande:

Alla barnaktiviteter som tex minidisco, pyssel, barndrinkar, osv ingår och kostar inget.

Aldrig sett t-shirts eller sånt som kan köpas.

Det som kostar är ju ballongförsäljare, proffstagna foton från uppvisningar, osv. Dvs sånt som inte är i hotellets regi utan folk utifrån som rör sig på stränder och hotellområdet/poolen .

Precis sånt jag menade! Kanon, tack för svar!Solig
  • Fjäril kär

De flesta hotell har någon form av affär/ försäljning i hotellobbyn som säljer badleksaker, hink o spade, solglasögon, godis, handdukar, krimskrams vykort etc.

Räkna med att ni kommer köpa något där.

• Carambolan
    Fjäril kär skrev 2017-08-15 21:31:45 följande:

De flesta hotell har någon form av affär/ försäljning i hotellobbyn som säljer badleksaker, hink o spade, solglasögon, godis, handdukar, krimskrams vykort etc.

Räkna med att ni kommer köpa något där.

Där brukar man väl däremot för det mesta kunna betala med kort eller till och med sätta upp det på rummet
  • Fjäril kär
    Cala skrev 2017-08-15 21:29:18 följande:

Precis sånt jag menade! Kanon, tack för svar!

Ska ni köpa sånt som foton, ballonger, halsband osv så räkna med att det är höga priser.

Jag köpte ett foto taget på mig o mamma när vi var på kreta förra året och det kostade 25 euro. Badboll till sonen 5 euro och krims-krams-armband ( pokemon, svampbob) mellan 2 och 5 euro styck.
  • Studentpappa

Var på Kreta i sommar, alla ställen tog kort även om de muttrade om man handlade för lite och ville betala med kort. Vi bodde på en liten ort så det börjar ta sig på många ställen, på hotellet sätter man ju upp det på rummet och betalar vid hemfärden.

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Gunilla)

När vi ( make, son och jag) åker utomlands med all inclusive så har maken o jag 2500 svenska kronor vardera . Det räcker till shopping , tidningar/läsk/godis, busspengar till lokaltrafik, nån aktivitet typ vattenskoter eller inträde till museum eller guidad tågtur och diverse småinköp (souvenirer, en glass på stan, en öl på nån uteservering , sonen får nån leksak mm)

Det sista brukar gå åt i taxfreen på flygplatsen innan hemfärd eller så växlar vi tillbaka hemma i sverige.

• Commander

Vi är en familj på 4 personer som ofta åker på AI. Vi brukar ha med oss 1500:- i kontanter och har alltid med pengar hem. På flygplatsen handlar vi med kort och för övrigt köper vi nåt vykort, nåt krimskrams, läsk på utflykt eller dyl. Inga stora utgifter.

• Cala

Tack för alla svar! Lite lösa fickpengar och så kortet som back up. :)

Svar på tråden Hur mycket fickpengar på all inclusive med barn?