• Juustmee

Har någon upplevt allt detta utan ett puss?

Hej!

Jag skapar en ny tråd för att jag inte hittar någon som specifikt varit med om samma sak, och hoppas nu att nån kan referera till de jag känner.

Sedan äl någonstans mellan den 7/8-8/8 har jag haft en molande värk i "tjejmagen" som strålat ner i ljumskar och gått runt höfter samt ryggslut. Detta håller alltså fortfarande i sig.

I lördags kissa jag blod (rosa på pappret) och åkte då in till jouren och fick selexid mot uvi.

Har nu ätit tabletterna i fyra dagar och det har inte gått över i magen. Övriga symptom jag haft sen onsdags förra veckan är.

*illamående som nu ökat

* trött! känner mig matt i hela kroppen

* temökning vanlig temp 36,4 och i en vecka nu har den hållt sig på 37,1- 37,4

* andfådd av minsta lilla exempel plocka ur disk ur maskin.

* yrselattacker

*halsbränna sen tre dagar.

*huvudvärk (har aldrig det)

Beräknad bim är 22/8-23/8. Är det någon som kännt allt detta bara pga uvi? Eller kan uvi vara ett tecken på grav? Blir tokig på att inte vet då jag är hemma på jobbet för att jag är orkeslös.

Förlåt för ett långt inlägg! Hoppas någon känner igen sig. Testa ner idag med cb

• Svar på tråden Har någon upplevt allt detta utan ett puss?
  • Juustmee

Mena ju givetvis har någon upplevt detta utan ett pluss! Och att jag testa neg idag och inte ner. Men min telefon lever ett eget liv. Haha!

• Lotesse

Jag har haft så - inte uvi iofs - och inte varit gravid, tyvärr. När jag väl blev gravid var mina enda symtom ömma bröstvårtor och avsmak för té, vilket jag inte ens ägnade en tanke åt så trodde inte alls att jag var gravid.

• Milou3

Jag fick både uvi, selexid, dina symptom och var gravid då! Det som fick mig att misstänka graviditet var att jag fortfarande behövde gå och kissa ofta trots att jag då hade ätit selexid i över 5 dagar!

Plussade ganska tydligt äl+13, fick dock mf ett par dagar senare men det hade inte med uvi eller sekexiden att göra.

• Juustmee
    Lotesse skrev 2017-08-16 14:36:24 följande:

Jag har haft så - inte uvi iofs - och inte varit gravid, tyvärr. När jag väl blev gravid var mina enda symtom ömma bröstvårtor och avsmak för té, vilket jag inte ens ägnade en tanke åt så trodde inte alls att jag var gravid.

Tack för svar. Jag är inte desperat efter att få bli gravid. Det är bara jobbigt att må såhär :( fattar inte att de inte går över.

Kan ju hända att jag bara känner så här pga infektionen men de känns som de borde gått över nu:/ som sagt tack för ditt svar! :)
  • Juustmee
    Teady111 skrev 2017-08-16 15:03:01 följande:

Det kan också vara biverkningar från Selexid.

Har läst biverkningar men det här har ju hållt på många dagar innan selexiden. Tack för svar.
  • Juustmee
    Milou3 skrev 2017-08-16 15:08:02 följande:

Jag fick både uvi, selexid, dina symptom och var gravid då! Det som fick mig att misstänka graviditet var att jag fortfarande behövde gå och kissa ofta trots att jag då hade ätit selexid i över 5 dagar!

Plussade ganska tydligt äl+13, fick dock mf ett par dagar senare men det hade inte med uvi eller sekexiden att göra.

Tack för ditt svar! Ja jag misstänker ju mest för illamåendet och att jag har ömma bröst. Puss att jag kissar ofta fortfarande! :/

Beklagar missfallet! Vet hur tufft det är :(

Som tidigare nämnt är jag inte desperat att få veta om jag är gravid. Undrar egentligen bara varför jag mår så dåligt och har så många symptom som inte hör till uvi.

Var du också matt och orkeslös under tiden du hade uvi? Så "skönt" ändå att någon haft samma symptom. Så de kanske finns en förkkaring. För man blir ju frustrerad:( återigen tusen tack för ditt svar! :)
  • Milou3
    Juustmee skrev 2017-08-16 15:20:50 följande:

Tack för ditt svar! Ja jag misstänker ju mest för illamåendet och att jag har ömma bröst. Puss att jag kissar ofta fortfarande! :/

Beklagar missfallet! Vet hur tufft det är :(

Som tidigare nämnt är jag inte desperat att få veta om jag är gravid. Undrar egentligen bara varför jag mår så dåligt och har så många symptom som inte hör till uvi.

Var du också matt och orkeslös under tiden du hade uvi? Så "skönt" ändå att någon haft samma symptom. Så de kanske finns en förkkaring. För man blir ju frustrerad:( återigen tusen tack för ditt svar! :)

Ja jag trodde att den tröttheten berodde på selexiden, vilket det kanske gjorde också.

Men är det över 9-10 dagar efter äl så kanske du ser ett pluss om du testar!
  • Juustmee
    Milou3 skrev 2017-08-16 15:28:03 följande:

Ja jag trodde att den tröttheten berodde på selexiden, vilket det kanske gjorde också.

Men är det över 9-10 dagar efter äl så kanske du ser ett pluss om du testar!

Aa samma här! Känns som att de kan va medicinen.

Aa jag tänkte att jag kanske väntar till söndag med att testa om det inte är så att jag blir bättre efter selexiden. :)
  • Juustmee

Lite uppdatering.

Idag är sista dagen med selexid behandling. Tempen är fortfarande stabil mellan 37,1 och 37,4, molande känsla hela tiden i magen samt när jag lägger mig ner i ryggslutet ( känns ibland lite som foglossning) mår illa mer om dagarna kissar fortfarande ofta och är sååååå trött och andfådd. Samt halsbränna från och till.

Finns det någon mer som går och väntar på ett plus som kanske vill ventilera och följas åt?

• Milou3
    Juustmee skrev 2017-08-17 16:34:28 följande:

Lite uppdatering.

Idag är sista dagen med selexid behandling. Tempen är fortfarande stabil mellan 37,1 och 37,4, molande känsla hela tiden i magen samt när jag lägger mig ner i ryggslutet ( känns ibland lite som foglossning) mår illa mer om dagarna kissar fortfarande ofta och är sååååå trött och andfådd. Samt halsbränna från och till.

Finns det någon mer som går och väntar på ett plus som kanske vill ventilera och följas åt?

Om du mått illa i så många dagar borde ett gravtest visa plus i dag, och du hade väl äl för 10-11 dagar sedan? :)

Testa så vet du!
  • Juustmee
    Milou3 skrev 2017-08-17 16:39:45 följande:

Om du mått illa i så många dagar borde ett gravtest visa plus i dag, och du hade väl äl för 10-11 dagar sedan? :)

Testa så vet du!

Testa neg igår därför vill jag vänta till bimdagen med det. Och det är ju inte förrän tisdag eller onsdag nästa vecka. :)

Men menar du att det ska synas nu då jag mått illa sen dess och känner symptom?
  • Milou3
    Juustmee skrev 2017-08-17 16:45:32 följande:

Testa neg igår därför vill jag vänta till bimdagen med det. Och det är ju inte förrän tisdag eller onsdag nästa vecka. :)

Men menar du att det ska synas nu då jag mått illa sen dess och känner symptom?

Illamående pga en graviditet brukar visa sig på ett graviditetstest efter 2-3 dagar iaf. Men vissa är känsliga och kan känna tidigare säkert. Jahaa ja men vänta till bim då :) jag brukar aldrig kunna hålla mig och oftast har jag kunnat se nåt svagt redan 10-11 dagar efter äl, 4-5 dagar innan bim.
  • Juustmee
    Milou3 skrev 2017-08-17 17:06:13 följande:

Illamående pga en graviditet brukar visa sig på ett graviditetstest efter 2-3 dagar iaf. Men vissa är känsliga och kan känna tidigare säkert. Jahaa ja men vänta till bim då :) jag brukar aldrig kunna hålla mig och oftast har jag kunnat se nåt svagt redan 10-11 dagar efter äl, 4-5 dagar innan bim.

Jaha okej. Det hade jag ingen aning om! :) nej visst kliar det lite i fingrarna men mest för att jag mår kasst och vill veta vad felet är. :)

Jag har beställt hem tester som säkert kommer i morgon. Kanske kan använda ett på lördag! ^^

Jaja tids nog får man ju reda på vad det är. Kan va skönt att ventilera bara medans man väntar!:)
  • Juustmee

Okej nu börjar jag tro att detta är något helt annat än en graviditet. Och jag börjar bli rädd. Var på vc idag för att ta ett nytt urinprov och bakterierna var borta samt sänkan såg bra ut.

Tempen låg däremot på 37,7 och jag hade en puls på 110 och blodtryck på 136/93 vilket dom tyckte var högt för att va jag (dom kollade journalen). Molandet fortsätter och andfåddheten kvarstår. Jag sov 2 timmar på dagen men är fortfarande trött?

Men ändå efter alla om och men på vc så skicka dom hem mig?? Jag har inte en aning om vad detta kan vara!! :*( snälla om någon känner igen sig så skriv gärna. Vården hjälper mig inte!!

• Juustmee
    vickanj82 skrev 2017-08-22 21:48:52 följande:

Fick du inte ta grav test? Kanske lågt järn då blir man trött mm.

Jodå de fick jag. Har även tagit hemma. Men de Visade neg. :) så de e bara vänta och se .
Svar på tråden Har någon upplevt allt detta utan ett puss?