-
-
Svar på tråden Maktlös
-
Du måste lämna honom.
Du har levt så här i tio år, han kommer inte ändra sig. Iallafall inte så länge han vet att du stannar. Jag förstår att det är otroligt tufft men du måste leva ditt liv för dig inte honom.
Flytta och lämna honom med lägenheten om han inte vill flytta. Har ni en bostadsrätt eller hyresrätt? -
Hej!
Jag vet... vi har en hyresrätt som jag står på... Har ev faktiskt hittat en lägenhet, får svar idag... så jag hoppas han kan få den. Jag vet.. gång på gång tror man att en person ändras... men när det är alkohol inblandat är det ju inte så. Han måste söka hjälp... och jag kan inte hjälpa honom. Det är sjukt svårt när det är känslor inblandat. Men för första gången så har jag börjat öppna upp och prata med familj och vänner om problemet... det är skönt.... hela situationen är JÄTTE jobbig =( -
Han leker liksom med mitt förtroende för honom... har väldigt svårt att lita på honom vilket kanske inte är så konstigt. Jag vet liksom inte hur det är att vara tillsammans med en kille som inte dricker för mkt och har dessa problem. Förstår inte hur jag ska kunna lita på någon igen... =(
-
Jag förstår, du vill hjälpa och du älskar honom. Men ibland är det bästa att släppa taget som i ditt fall, det betyder inte att du inte bryr dig om honom utan att du bryr dig om dig själv.
Du lever absolut i medberoende och du har försökt så gott du kan. -
Du kan lita på någon igen och leva i en sund relation men ge dig lite tid och hitta tillbaka till dig själv. Fokusera så att trivas med att vara med dig själv utan att behöva ta hand om någon annan. Jag tror absolut det skulle göra dig gott.
Kanske bäst du flyttar, låt allt bli nytt. Gör nästa lägenhet till din, bara din. -
Ja, den maktlösheten man känner är oerhört jobbig... när man inte känner att man räcker till.
Jo, jag behöver vara själv och få distans till allt... tyvärr blir det svårt för mig att flytta. Dels trivs jag bra i lägenheten och dels är det väldigt svårt att hitta boende... så det blir nog bäst såhär.... hade jag haft möjligheten hade jag köpt något. Men är man fattig student så är man... Tack för dina råd =) -
Är också rädd för att aldrig få en fin familj och för att alltid behöva leva ensam... det klart man ska kunna leva själv med... och jag behöver väl det nu ett tag. Men samtidigt är jag väldigt rädd för ensamheten... är 34 år gammal och de flesta vänner har redan 1-2 barn...
-
Du kanske hittar den perfekta när allt detta lagt sig. Eller barn på egen hand, det löser sig ska du se!
-
Tack för dina fina ord! Ska försöka tänka så som du säger... Jag brukar tänka att allt har en mening, jag hoppas det är så även denna gång...
-
Du kommer fixa detta!hannahhwi skrev 2017-08-17 09:11:05 följande:
Tack för dina fina ord! Ska försöka tänka så som du säger... Jag brukar tänka att allt har en mening, jag hoppas det är så även denna gång...