• Anonym (Bloody Mary)

Letrozol, nidblödningar och hela helvetet

Jaha...

Jag och sambon kämpar för att få barn, går mindre bra så nu får vi hjälp av läkare. Käkar letrozol sedan 4 cykler och har alla gånger fått ägg som hållut rätt storlek i rätt tid och perfekt slemhinna osv.

Enligt ägglossningstesten har jag ägglossning regelbundet. Nu två månader har min läkare inte gjort ultraljud dock pga semestrar men jag skulle fortsätta medicinera.

Fick mensen den 28 juli, vilket var några dagar (ca 4) tidigare än beräknat och som varade 1 dag längre än vanligt (även om de sista dagarna var den väldigt sparsam jämnfört med annars) inget jättekonstigt i semester tider tänker jag.

Mensen tog slut 4 augusti. Testade varje dag med clearblue advanced och de 9 augusti gav den positivt utslag! Dagen efter åkte jag bort på semester utan min partner...tajmingen suger jag vet!

I måndags kväll (dvs 4 dagar efter påbörjad ägglossning) när jag skulle gå och lägga mig såg jag lite blod i trosan samt när jag torkade mig! Fram till igår var det just någon droppe brunaktigt blod. Men igår ökade det på lite så jag kan konstatera att jag blöder. Jag har dock EXTREMT stark mens vanligen och detta är så långt ifrån det som man kan komma! I vanliga fall blöder jag igenom en nattbinda på en timme... Två om jag har menskopp (det är utrett men de hittade inget fel) nu har jag bytt när jag går på toa mer för att det är svettigt snarare än mängden blod.

Jag har även en konstant molande mensvärk, inte jättemycket som jag brukar ha men irriterande.

Det hela gör mig fundersam.... Kan det vara en nidblödning som är så kraftig och varar så länge? Är det en ultratidig mens den ska ju inte komma förens den 26/8? Så den är nästan 2 veckor tidig! Eller tidigt missfall?

Någon där ute som varit med om något liknande?

(skrivet på mobil så hoppas det inte är massor med stavfel samt att styckeindelningen följer med)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-20 15:01
    Liten uppdatering...

Min blödning visade sig troligen vara ett MA.... Höll sig en hel månad.
    Gick till min Fertilitetsklinik och fick utskrivet något som skulle stoppa blödningen. Det funkade inte....

Kollade mitt AMH samtidigt, och det var väldigt lågt 0,4. Så blev riktigt ledsen, men min läkare sa att vi skulle prova lite till och om det inte funkade och jag bara fick ner mitt BMI (Hypotyreos gör att jag är kraftig trots dieter och att jag rör mig mycket)

Jag har fortsatt med Letrozol och denna månades fick jag även utskriver sprutor med Ovitrelle.

Tog den i fredags (tycker själv jag var modig som tog den själv :-P ) och vi sexade loss hela helgen enligt instruktionerna från läkaren. Och nu sitter jag här och håller tummar och tår!! Gör så ont och spänner i magen (eller ja nedre delen..... ) sitter och funderar på om det är biverkningarna eller något annat... Ja jag vet att det skulle vara tidigt, men ja... hoppas ju så....

Någon annan som tagit sprutan som kan berätta något?? Har det varit så för er också?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-20 15:02
    0,2 på AMH inget annat... suck...
    Skriver snabbt och fel :-P

• Svar på tråden Letrozol, nidblödningar och hela helvetet
  • Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-08-26 17:46:03 följande:

Heter inte Sara ????Jag blev bara sämre och blödde mer... Fick tag på min läkare och fick provera utskrivet för att stoppa blödningen. Tar några dagar men börjar må bättre iallafall. Ledsen som satan, men antar att det bara är att försöka igen.... Fyller 38 om några veckor så min läkare sa att vi behöver fundera på om vi ska köra IVF snart.... Känner mig nedslagen och trasig...Men bara att kämpa på...

Exakt som jag! Nu när du sa de! Fick också provera! De funkade! Lycka till kära du! Du ska se att allt kommer ordna sig i slut ändan! Håller tummarna för dig/er!!!!
  • Anonym (Bloody Mary)
    Anonym Ellliiin skrev 2017-08-27 03:00:31 följande:
    Exakt som jag! Nu när du sa de! Fick också provera! De funkade! Lycka till kära du! Du ska se att allt kommer ordna sig i slut ändan! Håller tummarna för dig/er!!!!

Håller tummar och tår själv....Hur gick det för dig/er?

ser fram emot att göra förändringar i mitt liv snart... Har jobbat skift och helt omöjligt mycket i flera år nu, och inte kunnat träna eller ens klarat av att äta ordentligt. Men 2 månader kvar nu så byter jag jobb till ett med mer normala arbetstider... Hoppas på att det skall hjälpa oss på traven.... 

Hoppas verkligen att jag skall få en liten skatt 2018.... 

Just nu skulle jag vara nöjd om jag slutade blöda... såååå irriterande... har 8 dagars mens i vanliga fall... men nu har det varit 2 veckor..... Suck...

• Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-08-27 03:19:09 följande:

Håller tummar och tår själv....Hur gick det för dig/er?

ser fram emot att göra förändringar i mitt liv snart... Har jobbat skift och helt omöjligt mycket i flera år nu, och inte kunnat träna eller ens klarat av att äta ordentligt. Men 2 månader kvar nu så byter jag jobb till ett med mer normala arbetstider... Hoppas på att det skall hjälpa oss på traven.... 

Hoppas verkligen att jag skall få en liten skatt 2018.... 

Just nu skulle jag vara nöjd om jag slutade blöda... såååå irriterande... har 8 dagars mens i vanliga fall... men nu har det varit 2 veckor..... Suck...

Jag är på äl+8 änsålänge! Jag jobbar också skift!! Så jag vet exakt hur du har det där faktiskt haha.. det kan säkert göra stor skillnad! Då är vi två som hoppas! Väntan har varit lång och längtan ännu längre! Usch va de är tråkigt att blöda alltså... lider med dig..

LYCKA TILL! Du får hölla mig lite uppdaterad hur de går!! Eller bara skriva om du behöver skriva av dig lite!
  • Anonym (Bloody Mary)

Blöder fortfarande lite... Tär på nerverna... Samtidigt gjorde min läkare äggreservtestet när jag var där senast... Ser inte bra ut..... 0,2 till och med för lågt för ivf men han skulle prata med mig om alternativ nästa vecka.... Så försöker vänja mig vid tanken på att det är kört...Vill bara gråta...

• Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-08-30 16:26:43 följande:

Blöder fortfarande lite... Tär på nerverna... Samtidigt gjorde min läkare äggreservtestet när jag var där senast... Ser inte bra ut..... 0,2 till och med för lågt för ivf men han skulle prata med mig om alternativ nästa vecka.... Så försöker vänja mig vid tanken på att det är kört...Vill bara gråta...

Åh beklagar... hur gammal är du? Har du barn sen innan? Hoppas verkligen allt löser sig i nästa vecka... bara att skriva på om du behöver spotta ur dig!
  • Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-08-30 16:26:43 följande:

Åh beklagar... hur gammal är du? Har du barn sen innan? Hoppas verkligen allt löser sig i nästa vecka... bara att skriva på om du behöver spotta ur dig!
  • Anonym (Bloody Mary)
    Anonym Ellliiin skrev 2017-08-31 04:05:44 följande:
    38.... inga barn... vare sig han eller jag...
  • Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-08-31 16:33:08 följande:

38.... inga barn... vare sig han eller jag...

Åh va tråkigt... håller verkligen tummarna för er!! Finns verkligen inga andra som förtjänar barn lika mycket som "äldre" barnlösa par alltså.. tycker det är sååå orättvist!! Jag är dock mycket yngre än dig.. 23 år.. så jag har ju "några bra" år till på mig... har ni utretts?? Man får inte göra äggdonation i Sverige va? Annars hade ju de varit ett alternativ... lider verkligen med dig... STOR KRAM!!!!
  • Anonym (Bloody Mary)

Fortsätter hålla tummar och tår... Nu tar jag sprutor också så hoppas att det hjälper (uppdaterar lite snabbt här men även uppe i TS)

• Anonym Ellliiin
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-11-20 15:03:35 följande:

Fortsätter hålla tummar och tår... Nu tar jag sprutor också så hoppas att det hjälper (uppdaterar lite snabbt här men även uppe i TS)

Jippie! Tog ovitrelle spruta denna månad tyckte de gjorde så sjukt ont!
  • Anonym (Bloody Mary)
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-21 03:21:19 följande:
    Jippie! Tog ovitrelle spruta denna månad tyckte de gjorde så sjukt ont!
    Ja det har gjort väldigt ont... Det molar rejält! Känns som en blandning mellan hemska gaser och mensvärk....
  • Anonym (.)
    Anonym (Bloody Mary) skrev 2017-11-20 15:03:35 följande:

Man får göra äggdonation! Väntetiden kanske är lite längre dock, men jag har ingen aning om hur det ser ut nu och beroende på vilket landsting man tillhör osv. Men det är en möjlighet, så länge spermierna kommer från mannen i förhållandet. Man får inte både äggdonation och spermiedonation tyvärr.
  • Anonym (Bloody Mary)
    Anonym (.) skrev 2017-11-24 15:51:49 följande:
    Man får göra äggdonation! Väntetiden kanske är lite längre dock, men jag har ingen aning om hur det ser ut nu och beroende på vilket landsting man tillhör osv. Men det är en möjlighet, så länge spermierna kommer från mannen i förhållandet. Man får inte både äggdonation och spermiedonation tyvärr.
    Hoppas jag skall lyckas även utan donation... För misstänker att det kommer kunna bli problem med min ålder om det är väntetider...
  • Anonym (Bloody Mary)

Oh the joy.... Vet inte hur länge man har känningar efter Ovitrelle.... Men jag hade först molvärk in till halva förra veckan... Och på torsdagen gick det över till illamående och har nu mått illa stort sett konstant sedan dess...

Jag har även blivit otroligt trött... Lämnades 5 minuter vid köksbordet hemma hos svärisarna, när de kom tillbaka in i rummet låg jag och sov... Igår efter jobbet somnade jag på soffan halv 5 och sov till klockan var 21... vaken en timme och somnade sedan om igen...Men skulle lätt somna nu också.... Pinsamt då jag sitter på jobbet och får kämpa för att hålla ögonen öppna... 

Hoppas verkligen det tagit sig... Men känns inte som om chansen är så stor... Börjar dessutom känna som klassiska innan mensen spänd och flytningarna.... Så tror att det är kört denna månad också.... Mensen skall komma på fredag/lördag... så efter helgen får jag väl se om den inte kommit om man redan kan testa... Har ju som sagt gått över 2 veckor då sedan jag tog sprutan... HUr länge skall man må piss av den?

• Anonym (Bloody Mary)
    Ytterligare uppdatering:
    Så... hjälpte inte med Ovitrelle... Så nu en till månad med Letrozol och Ovitrelle... Sen nästa mens skall jag börja med Gonal-F.... Fick dock samtidigt en broschyr om äggdonation i Ryssland.... 
    Känns hopplöst.... 
Svar på tråden Letrozol, nidblödningar och hela helvetet