• Jag är

Sallader till förskolekök

Ska vikariera under ett tag på en städ/inhopp i kök på en förskola. Riva morötter kan jag och pizzasallad kan jag nog googla mig till men recept på kalla sallader som barn gillar eller goda sallader överlag önskas recept på.

Inga "höftade" tecept vill ha mått och mängder tills jag får in takterna och kan "höfta själv" i framtiden.

• Svar på tråden Sallader till förskolekök
  • Starlights

Man brukar väl sällan blanda sallader på förskola. Utan det mest brukar serveras uppdelat i skålar eftersom små barn gärna vill veta och se vad det innehåller. Typ en skål med morotsstavar, en skål med gurka, en skål med tomat, en skål med majs osv. 

• nenanr1

Hej,

Jag är själv kock på en förskola. Dom flesta barn vill ha grönsakerna var för sig. Så jag brukar göra 3-4 olika sen en blandning. För det är alltid några som är modiga och smakar av den. Men jag upplever att iallafall på min förskola så äter dom de flesta grönsaker om dom är var för sig :)

Lycka till.

• Nutnut

På min sons förskola fick de under inskolningen när jag var där inga sallader alls. De fick olika grönsaker som tillbehör. Poppis var paprikan och oliverna. De fick 3-4 grönsaker varje måltid och så fick de plocka bäst de ville. Brukar inte heller ge sallad hemma utan även här blir det 1-3 grönsaker till maten.

Svar på tråden Sallader till förskolekök