• Trapq90

Jag får för lite sex - men han runkar?

Hej vänner.

Jag är 26 årig kvinna, älskar att ha sex och har en kille som är 40. Vi har varit ihop i snart ett år. Vi älskar varandra och spenderar all ledig tid ihop. Vi hade väldigt mycket sex i början av relationen vilket gjorde mig med mycket lust glad :)

Nu börjar jag dock bli frustrerad. Hans sexlust är inte alls som förr och menar att jag "får passa på på morgonen när den ändå står."

Jag tycker morgonsex är sådär och det blir inte spontant, samt morgnar är stressiga. Det blir liksom aldrig bra för mig. Har framfört det men inget händer.

Jag är nu sexuellt frustrerad och irriterad. Jävligt grinig dessutom för att han faktiskt runkar och ser på porr, vilket inte stör mig mer än att jag går utan??

Vad gör man?

Han brukar passa på att gå upp tidigt på morgnarna och runka haha. Han har inte förstått att jag fattat det förns idag när han jag kom upp utan att han märkte det.

Som sagt bryr jag mig inte, förutom att jag är extremt utsvulten. Jag blir ärligt talat förbannad. Vad gör man? Har jag rätt att bli arg?

Vill även tillägga att jag är fysiskt i trim, ser enligt andra väldigt bra ut, är trevlig. Andra skulle gärna vara med mig, men nu inte min kille längre.

• Svar på tråden Jag får för lite sex - men han runkar?
  • Trapq90
    Anonym (Mrs Prefect) skrev 2017-08-19 09:40:19 följande:

Tala med varandra.

Inte när du är kåt och har frågat utan i lugn och ro..

Det är bådas ansvar att mötas i sexfrågan.

Du behöver mer och levande sex, annars blir du bitter. Han skall ju inte känna sig tvingad. De två måste på ngt sätt mötas.

Kan ni onanera till porr tillsammans? Kan ni prata om detta lugnt?

Själv vill jag ha hårdare sex än min man, gärna med smisk. Han är för snäll och jag är mer dominant än honom. Så vi har våra egna lekar där det ingår att jag har några älskare ;)

Svarar på flera av er nu. Vet att det är fel att vänstra om vi inte är överens, och det är egentligen inte det jag vill heller. Det är med honom jag vill ha sex. Älskar honom och hans ägodelar i nedre regionerna:)

Skulle gärna se porr med honom och pratar gärna om sex, men han tycker inte om när jag gör det och säger att det inte hör till hans "fina tjej" att göra så och vilja sånt.

Horan Madonna komplex som han själv verkar skapat för det fanns inte där när vi träffades, då vi Hade vi ju sex hela tiden. Och han var mer snuskig med mig vilket jag älskade. Nu är det missionären och jag är en "fin tjej" aka "hans fru" vilket också gör mig lack för jag är inte hans fru. Och jag vill ha sex. :(

"Sluta vara konstig" säger han om jag pratar om det. Han tycker min lust är onormal och ofin.
  • Man 78
    Trapq90 skrev 2017-08-19 11:46:14 följande:

Svarar på flera av er nu. Vet att det är fel att vänstra om vi inte är överens, och det är egentligen inte det jag vill heller. Det är med honom jag vill ha sex. Älskar honom och hans ägodelar i nedre regionerna:)

Skulle gärna se porr med honom och pratar gärna om sex, men han tycker inte om när jag gör det och säger att det inte hör till hans "fina tjej" att göra så och vilja sånt.

Horan Madonna komplex som han själv verkar skapat för det fanns inte där när vi träffades, då vi Hade vi ju sex hela tiden. Och han var mer snuskig med mig vilket jag älskade. Nu är det missionären och jag är en "fin tjej" aka "hans fru" vilket också gör mig lack för jag är inte hans fru. Och jag vill ha sex. :(

"Sluta vara konstig" säger han om jag pratar om det. Han tycker min lust är onormal och ofin.

Känner verkligen igen mig. Vi har tom varit på rådgivning för att få ordning på sexlivet. Jag vill ha mera sex och mer "snuskigt" sex. Hon är mer pryd och har inte lust så ofta eller så starkt. Väldigt jobbigt och jag ställer mig samma fråga som du gör. Har jag rätt att vara sur och missnöjd? Vi har tex sett porr tillsammans men på mitt förslag, skulle vilja att hon tog initiativ och kom med egna klipp hon gillar. Kul att få exempel på vad som tänder henne men nix pix.
  • Anonym (I)

Det låter riktigt hemskt om han på något sätt förtrycker din sexualitet och menar att det är ofint? Det är så mänskligt att ha en sexualitet
    Män som lider av Hora-madonna-komplexet ska man se till att akta sig för

• Trapq90
    Anonym (I) skrev 2017-08-19 15:17:55 följande:

Det låter riktigt hemskt om han på något sätt förtrycker din sexualitet och menar att det är ofint? Det är så mänskligt att ha en sexualitet

Män som lider av Hora-madonna-komplexet ska man se till att akta sig för

Det känns riktigt tråkigt ja, för i min värld är sex något fint och underbart men när jag framför min lust till honom är den numera ofin. Det klär inte en fin tjej som jag. Att han säger att min lust är "sjuk" gör mig ledsen.

Han är själv en sexuell person, väldigt flörtig och har ett förflutet med mycket otrohet tyvärr. Han har aldrig varit otrogen mot mig men han älskar tjejer och spanar hela tiden efter dom.

Som sagt är jag ok med allt från porr till att spana på tjejer, men när jag inte får tillräckligt med sex känner ju jag mig oduglig. Porr funkar ju tydligen.

Vet fan inte vad jag ska göra :( så ledsen är jag eftersom jag tycker så mycket om honom.

Är horan Madonna komplex big no no? Enligt fler?
  • Tusselina

Man har ju aldrig rätt till sex med någon annan, men han verkar ju inte tända på dig något särskilt och inte behandla dig särskilt väl. Dessutom brukar man tala om att förälskelsefasen är ca 2 år så mindre än 1 år känns lite tidigt att det skulle bli "det gamla vanliga leda".

Jag hade inte stannat, av flera olika anledningar - men frekvensen vore inte någon avgörande del, utan hur han behandlar dig och saknar respekt för din lust. Sen skulle jag aldrig någonsin ha sex igen med någon som försökte hävda "passa på på morgonen när den ändå står" - men det är jag det. 

• Anonym (Mrs Prefect)
    Trapq90 skrev 2017-08-19 11:46:14 följande:

Du skall aldrig gå med på hans regler kring 'fin flicka'!! Det kan leda till att hans kontroll uppmuntras och blir värre..
    Jag är gift och vi har 'snuskig' sex mest hela tiden ;)
  • Rambo69

Är han utländsk?  Dom kan ha en väldigt konstig kvinno syn.
    Men det är du som får ta beslut för va du ska göra.

• Drottning Ros

Han låter porrskadad. Spelar ingen roll ur sexig och fin du är. Det han tänder på är fiction och inte verklighet

• Anonym (H)
    Rambo69 skrev 2017-08-20 19:53:55 följande:

Är han utländsk?  Dom kan ha en väldigt konstig kvinno syn.

Men det är du som får ta beslut för va du ska göra.

Håller med
  • Anonym (Trapq90)

Vi är båda helsvenska. Kommer från ganska välbärgade hem och ingen är religiös eller har familj som är varken anti sex eller ovanligt lössläppta. Bådas familjer håller ihop med man och fru.

Porrakadad säger du, ja kanske. För jag tror faktiskt inte han har någon ovanlig fetish eller så som han inte kan prata om. Jag är väldigt frispråkig och öppen.

Sexet är i övrigt väldigt bra men han vill hålla det enligt "gamla skolan" säger han "utan en massa konstiga saker."

Jag gör allt för att hålla mig fin för honom. Jag har även modellat en del, jag tror egentligen inte att det är något fel på mitt utseende men min självkänsla är nu i botten.

Försöker istället dra mig undan nu och "vilja ha mindre sex" så han får "jaga." Han blir istället sur om jag planerar aktiviteter med mina tjejkompisar och jag skulle aldrig få gå ut och ta en drink med dom. Jag tror å andra sidan att det skulle kunna hjälpa hans sexlust, att få jaga och uppvakta mig igen. Nu har han mig helt för sig själv.

Usch jag är verkligen nere av detta. Kanske löjligt att skriva i ett forum men att prata med tjejkompisar ger verkligen ingenting.

Är enda lösningen ett avslut om det ej går att prata? Allt annat känns i övrigt bra. Tillräckligt nu åtminstone.

• LiteBus

Jobbig situation, jag sitter själv i samma sits fast tvärt om.

Är så less på ursäkterna. Vi har pratat om det men det har inte hjälpt nämnvärt.

• Man 78
    Trapq90 skrev 2017-08-20 18:48:25 följande:
    Det känns riktigt tråkigt ja, för i min värld är sex något fint och underbart men när jag framför min lust till honom är den numera ofin. Det klär inte en fin tjej som jag. Att han säger att min lust är "sjuk" gör mig ledsen.

Han är själv en sexuell person, väldigt flörtig och har ett förflutet med mycket otrohet tyvärr. Han har aldrig varit otrogen mot mig men han älskar tjejer och spanar hela tiden efter dom.

Som sagt är jag ok med allt från porr till att spana på tjejer, men när jag inte får tillräckligt med sex känner ju jag mig oduglig. Porr funkar ju tydligen.

Vet fan inte vad jag ska göra :( så ledsen är jag eftersom jag tycker så mycket om honom.

Är horan Madonna komplex big no no? Enligt fler?
    Ja du själv vill jag ha en tjej som gillar att ligga och kolla på porr med haha. Så för mig finns inget sådant komplex. Har du föreslagit någon form av rådgivning? Familje eller sex?
  • Anonym (Elin)

Kan det vara något annat? Jag och min sambo hade en "torr" period under två månader när jag var mellan två jobb.. den ekonomiska "pressen" gjorde att han inte alls ville ligga(en gång i månaden båda månaderna) men sen när jag började på de andra jobbet blev de som vanligt igen (varannan-var fjärde dag)... lika när ett dödsfall inträffade i familjen. Då var det också en gång i månaden under ca 6 månader... sen tillbaka igen... så kolla vad som händer runt om kring..

• Anonym (Karl)

En till två gånger per vecka är en väldigt normal samlagsfrekvens.

Det blir lite komiskt när man läser om att vissa har problem när man har sex så "sällan" när FL svämmar över av män och kvinnor som problem eftersom dom har sex kanske nån gång i månaden - eller knappast alls. 

Det kan vara ganska svårt att hitta rätt partner om man vill ha sex typ varannan dag eller kanske varje dag. Dom flesta tröttnar på upprepningen och den fysiska insats som förväntas varje gång. I början av förhållandet funkar det, men inte år efter år. 

TS bör nog inse att det inte är helt lätt att ö.h.t. hitta en partner med den sexaptiten. Och troligen ganska omöjligt att få en normal man att högprestera år efter år..

• ManiLund

Alltså. Här finns en hel del varningssignaler tycker jag.

Du duger inte som du var från början. Din sexualitet ska du tona ner.

Att göra saker med dina väninnor irriterar honom.

Du är 26 år och skulle aldrig få gå ut med dina kompisar och ta en drink? Din självkänsla är i botten?

Det är inte lätt att vara människa, men om perspektivet du ger inte är helt snedvridet tycker jag det finns goda skäl att ifrågasätta hela relationen.

• Trapq90
    Anonym (Karl) skrev 2017-08-21 10:11:02 följande:

En till två gånger per vecka är en väldigt normal samlagsfrekvens.

Det blir lite komiskt när man läser om att vissa har problem när man har sex så "sällan" när FL svämmar över av män och kvinnor som problem eftersom dom har sex kanske nån gång i månaden - eller knappast alls. 

Det kan vara ganska svårt att hitta rätt partner om man vill ha sex typ varannan dag eller kanske varje dag. Dom flesta tröttnar på upprepningen och den fysiska insats som förväntas varje gång. I början av förhållandet funkar det, men inte år efter år. 

TS bör nog inse att det inte är helt lätt att ö.h.t. hitta en partner med den sexaptiten. Och troligen ganska omöjligt att få en normal man att högprestera år efter år..

Hej Karl, ja det kanske är så. Det som blir jobbigt är ju att jag vill ha oftare och får "stå över" till förmån för att han runkar. Det skapar en irritation. Men jag får väl helt enkelt finna mig i det och göra samma sak själv så att jag inte spricker.

Kanske finns annat i relationen som är konstigt, ja, men jag vet nog inte heller vad som är "normalt."

Alla män jag träffat har haft en inställning till att jag ska stanna hemma och minska ner på mitt umgänge, samtidigt som dom reser och är ute och flänger.

Jag dejtar bara svenskar, men alla är relativt sotis och kontrollerande. Trots att den person jag var när vi träffades var väldigt social och utgående.

Jag tycker det är ledsamt att ständigt hamna i sitsen att jag efter en tid in i varje relation ska behöva ändra på mig, i allt från saker i mitt utseende till hur jag är som person. Att ständigt bli ifrågasatt samtidigt som jag har öppna armar och vill ha ömhet. Det gnisslar illa. Jag är dock inte perfekt såklart, men jag är alltid snäll.

Jag vill gifta mig och ha barn, leva i en lättsam relation där vi kan prata och unna varandra att ha det roligt ibland. Känna trygghet. Det vill vi alla antar jag:) har man det blir det nog mindre relevant om man har sex 7 ggr om dagen eller 1 gång i veckan, ärligt talat. Då är man mätt på annat?

Jag har tyvärr ofta ont i magen och får känslan att han ljuger. Det på grund av upprepade smålögner om vem som ringer etc.

Var går folks toleransnivå? Känns som att vissa "släpper allt" och inte bryr sig så mycket om den andra vänstrar, eller hur ofta de har sex, medans andra vill ha koll och kollar allt..
  • Anonym (I)

Jag ser att du är 26 år, och om jag förstått det hela rätt är du ogift och har inga barn. 
    Jag blir lite orolig när jag ser din tråd, att han har mindre lust för sex kan vara nog så frustrerande men det stora problemet i denna frågan är enligt mig att han uttrycker att din sexualitet, på något sätt, är ofin. Bara här är det sjukligt och en person du borde ta dig ifrån så snabbt du bara kan. Fy vad jag blir arg på såna här män, det är så otroligt förnedrande för hela kvinnorasen, och befolkningen egentligen. Är så sjukt trött på att kvinnors sexualitet jämt ska förtryckas. Människan är ett sexuellt djur oavsett kön? Varför är inte det bara självklart?!

Att ha en sexualitet är något nödvändigt, fint, bra, OSV

Sen ditt senaste inlägget i tråden där du skriver att han vill att du ska dra ner på ditt sociala liv? Att han är svartsjuk? Och dessutom att du misstänker att han ljuger. Alltså usch jag får verkligen ingen bra känsla. Jag tycker du verkar logisk i det du skriver så jag känner mig ganska säker på att det är han som är problemet. 

Jag hoppas att du lyckas ta dig ur det, för av erfarenhet slutar aldrig såna här förhållande bra. Han kommer inte vakna upp en dag och vara förändrad. Du förtjänar bättre!!!

• Anonym (Spänning)

Jag tror att du ska försöka komma med spännande förslag!

Som min sambo gjorde! Hon frågade i sex akten om vi skulle testa 3kant!! Sedan blev det fart på fantasiern och sexet!! Tänk på att en fantasi är en fantasi!! Sedan blev vårat sex liv mycket mer spännande och roligt!

Svar på tråden Jag får för lite sex - men han runkar?