Om det bara är passion?
Jag är en tjej på 26 år som är i ett seriöst förhållande från tre år tillbaka. Jag älskar honom och vi bor tillsammans och har en katt och ett i princip planerat liv tillsammans.
På mitt sommarjobb så träffade jag en man som är 20 år äldre än mig, i början var det inget men som tiden gick så växte mitt intresse.
Jag personligen skulle aldrig kunna starta ett förhållande med någon som är så mycket äldre än mig, dels för att jag såg hur det gick mellan mina föräldrar som det är 20 år mellan (Dom är nu skilda.) Men jag kan trots att jag slutat på jobbet inte sluta tänka på honom. Jag är som sagt inte ute efter ett förhållande, han gör mig bara så otroligt sugen och upphetsad genom att vara på jobbet när jag varit där och jag känner att med tanke på att jag bor fem minuter från det jobbet så kommer jag gå ner och hälsa på honom för vi är ju ändå gamla kollegor (eventuellt snart kollegor om jag får det jobbet jag sökt.) Jag vet att det är fel att vara otrogen och jag har lärt mig det den hårda vägen. Hur ska jag bli av med om här känslorna och lusten att bara vara med honom en gång? kommer det bara gå över?
Jag frågar inte om det är okej att vara otrogen, för enligt mig är det inte ok. Men jag kan seriöst inte släppa tanken på honom och jag behövde verkligen hålla i mig själv på jobbet idag för att inte hoppa på honom....