Puppetmaster skrev 2017-08-22 18:30:29 följande:
Ja ytterst har man faktiskt bara själv ansvar för sin egen lycka. Man kan heller inte veta vilka svängar livet tar utan får bara hålla i sig när det bär av. Att förvägra sig själv - vad som mycket väl kan vara äkta kärlek - är ett stort svek emot sig själv. Sådana svek framkallar en inre bitterhet och vem fan vill dö olycklig och bitter med tanken "tänk om jag bara hade..."?
Självklart ska TS utforska med den där människan. Då får TS åtminstone svar på sina frågor. Och nej.. Jag menar inte att de ska knulla utan bara träffas privat och prata.
Japp, men det betyder ju inte att man automatiskt då bara måste pissa alla i ansiktet eller hur? Ens egen lycka behöver ju inte betyda olycka för andra. Men jag antar att narcissistiska människor inte riktigt ser det så.
Ja, livet svänger ibland, men till skillnad från vad du verkar tro så går det att styra vad man gör av det livet slänger på en, det kallas för val. Allt som krävs är lite vilja och moral så brukar man fixa det galant. Men sen är det ju klart att har man inställningen att man har rätt att fingerpulla alla i röven för sin egen njutning så är det klart att viljan och moralen kommer lysa med sin frånvaro
Ja svek skapar bitterhet och depression, det är precis därför många väljer att inte svika sina sk nära och kära, men jag antar att andra människor och deras känslor inte existerar i det ego-universum som vissa verkar leva i.
Med tanke på hur TS redan "utforskat" med familjen närvarande så tror jag inte man behöver vara Einstein för att räkna ut vad som kommer hända om de stämmer träff.