Vilket parti röstar högutbildade personer inom dessa statusjobb på?
Vilket parti röstar högutbildade personer inom dessa statusjobb på, av:1. Professor i teknisk fysik
2. Läkare
3. Civilingenjör
4. Jurist
Du kan inte göra sådana generaliseringar. Jag är civilingenjör och bland mina kollegor finns allt mellan ultraliberaler till mörkröd vänster.
Du kan inte göra sådana generaliseringar. Jag är civilingenjör och bland mina kollegor finns allt mellan ultraliberaler till mörkröd vänster.
Håller med.
De kan rösta allt från moderater till vänsterpartiet. Det man generellt kan säga är att vi röster ideologiskt, dvs partier som försöker med populistiska argument vinner sällan gehör i dessa grupper.
Men bland mina vänner med dessa utbildningar, så har jag moderater, liberaler, miljöpartister, socialdemokrater och vänterpartister (glömde centerpartiet), inga Sverigedemokrater.
Läs valu rapport ifrån riksdagsvalet 2014. Där står det hur olika grupper röster.
Väl inkluderar dock bara riksdagspartierna och F! Och inte exempelvis Piratpartiet, Djurens parti eller Direktdemokraterna etc.
Läs valu rapport ifrån riksdagsvalet 2014. Där står det hur olika grupper röster.
Väl inkluderar dock bara riksdagspartierna och F! Och inte exempelvis Piratpartiet, Djurens parti eller Direktdemokraterna etc.
Vad ligger bakom den oerhört märkliga frågan?
Är civilare i datateknik är många SDare och några moderater. Dem flesta har inget förtroende för sossarna
Är civilare i datateknik är många SDare och några moderater. Dem flesta har inget förtroende för sossarna
Jag är Civilingenjör och röstar på vänsterpartiet
Högutbildade röstar på Direktdemokraterna tror jag.