• m12345

Hur klär ni era nyfödda barn utomhus nu i slutet Aug/börja Sep

Hej!

Jag har precis fått en liten dotter en månad för tidigt så inser att jag inte hunnit tänka på hur hon ska vara klädd utomhus nu i tex vagnen. Har köpt en mjukisoverall men den var tänkt att användas om ett tag och nu kom hon ju dessutom ut som stl 44. Tips och råd mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Hur klär ni era nyfödda barn utomhus nu i slutet Aug/börja Sep
  • Carambolan

Var bor du? Där jag bor är det 15-20 grader och då räcker det ju fint med inomhuskläder och en filt, eller en bärtröja om du använder sjal istället för vagn.

• Stårschan

När barnen är så små är det som sagt mycket behändigare att reglera värmen med filt/täcke (och längre fram mot vintern varmare underlag, som till exempel ett fårskinn i vagnen) än att bylta på mer kläder. Se bara till att inte glömma mössa så att huvudet håller värmen.

• m12345
    Carambolan skrev 2017-08-23 08:38:55 följande:

Var bor du? Där jag bor är det 15-20 grader och då räcker det ju fint med inomhuskläder och en filt, eller en bärtröja om du använder sjal istället för vagn.

Jag bor i Stockholm och som du säger är det varmt just nu men tänker att det bara inom ett par veckor kommer bli kallare. Filtar och en extra tröja låter ju bra då ett tag till!
  • GAndrea

Jag fick ett tips till min vinter bebis att de ska ha ett lager mer kläder än dig. Och då räknas filt som ett lager. Och som någon skrev ovanför: glöm inte tunn mössa Nu på sommaren i vagnen har jag alltid haft långbyxor och långärmad pga solen. Hon är 9 månader och väldigt rörlig!

Svar på tråden Hur klär ni era nyfödda barn utomhus nu i slutet Aug/börja Sep