• Mrs-A

    ÄgglossningsTest

    Hej på er tjejer! Jag startar denna tråg för att få hjälp med ägglossningstest ... detta är första gången jag testar med ÄLTest och det är även första månaden jag använder Rosenrot...

    Har försökt att bli gravid med min man till och från oktober 2016 och fortfarande inte plussat ( första barnet )

    Jag är 28 år och min man 29...

    Någon som kan hjälp mig tyda mitt test?

  • Svar på tråden ÄgglossningsTest
  • Mrs-A

    Ok, tog ett till ÄLTest
    Här har ni de sedan onsdag fram till precis...

    Är lite stressad då jag tar rosenrot vill verkligen sluta när jag har ägglossning...
    vet inte om jag ska ta min Tablett med Rosenrot idag... vad tycker ni om mitt test?

  • anli00

    D är negativt men fortsätt testa o se om d ökar för isånafall kan jag tänka mig att d blir positivt imorn....strecken ska vara lika starka för att d ska vara positivt

  • Mrs-A

    Nu är ÄL testet positivt!!!

    Tur att vi hade mysigt igår runt 00 tiden hehe

    Idag när vi har kommit hem från jobb runt 23 tiden blir det en till omgång :p hehe

    Tror ni att vi kommer pricka in ?

  • Anonym1715

    Ska man "försöka" även de 2 följande dagarna efter positivt utslag på stickan? Eller är det för sent?

  • Anjaheterjag
    Anonym1715 skrev 2017-08-28 12:24:00 följande:

    Ska man "försöka" även de 2 följande dagarna efter positivt utslag på stickan? Eller är det för sent?


    Det positiva testet visar att äl sker inom 24-48h så två dagar efter är bra att fortsätta
  • Anonym (ÄL)
    Elina22 skrev 2020-05-12 18:59:48 följande:

    Skulle ni säga att detta är positivt?


    Så här ser mitt ut när det är som mest positivt. Dagen innan som ditt. Men vad jag förstått är det väl framförallt det kraftiga stegringen man ska leta efter. Och att ägget släpper 12-36 h efter. Men jag är ingen expert :)

  • Lollo123snartsåhänderdet

    Hej är de någon här som kan hjälpa mig avläsa mina ÄL test?

    Det är svagt streck på 2 dagar runt 10 dagar efter mens.

    Men sen helt vitt igen.

    Mina ägglossningstest brukar vara sådär. 1-2 dagar i rad med svagt streck sen inget mer på hela månaden. (38 år)

    Är de ägglossning då trots att sträcket inte är lika start som kontroll sträcket?

    Tack på förhand!

  • Anonym4848
    Lollo123snartsåhänderdet skrev 2021-07-16 17:30:15 följande:

    Hej är de någon här som kan hjälpa mig avläsa mina ÄL test?

    Det är svagt streck på 2 dagar runt 10 dagar efter mens.

    Men sen helt vitt igen.

    Mina ägglossningstest brukar vara sådär. 1-2 dagar i rad med svagt streck sen inget mer på hela månaden. (38 år)

    Är de ägglossning då trots att sträcket inte är lika start som kontroll sträcket?

    Tack på förhand!


    Svarade i din andra tråd att du kan ju haft positivt på kvällen CD10, beroende på vilken tid du brukar testa.
  • Anonym4848
    Lollo123snartsåhänderdet skrev 2021-07-16 17:30:15 följande:

    Hej är de någon här som kan hjälpa mig avläsa mina ÄL test?

    Det är svagt streck på 2 dagar runt 10 dagar efter mens.

    Men sen helt vitt igen.

    Mina ägglossningstest brukar vara sådär. 1-2 dagar i rad med svagt streck sen inget mer på hela månaden. (38 år)

    Är de ägglossning då trots att sträcket inte är lika start som kontroll sträcket?

    Tack på förhand!


    På kvällen CD10 eller 11 rättare sagt.
  • Anonym (Heden)

    Kan jag ha missat stegringen mellan första och andra testet uppifrån?

  • Tully86

    Vill ni hjälpa mig att tyda mina ägglossningstest? Är inte det högst upp positivt? Testade vid 4 tillfällen igår för att se om det spelade någon roll vilken tid på dagen jag tar det. Hoppas hoppas, för har inte fått tillbaka min mens efter förlossningen av mitt första barn för snart 1,5 år sedan. Vill så gärna försöka med syskon. Tyckte mig ana fertilt sekret, men kan ju vara önsketänkande. 

  • Symetrical
    Tully86 skrev 2022-11-09 07:15:16 följande:

    Vill ni hjälpa mig att tyda mina ägglossningstest? Är inte det högst upp positivt? Testade vid 4 tillfällen igår för att se om det spelade någon roll vilken tid på dagen jag tar det. Hoppas hoppas, för har inte fått tillbaka min mens efter förlossningen av mitt första barn för snart 1,5 år sedan. Vill så gärna försöka med syskon. Tyckte mig ana fertilt sekret, men kan ju vara önsketänkande. 


    Skulle inte säga att det är helt positivt, men bra nära! 
    Hur ser dagens ut? 😊

Svar på tråden ÄgglossningsTest