Vet inte hur jag ska kunna sluta vara otrogen
Så här ser det ut:
Jag är nygift. Jag älskar min man, även fast vi liksom alla par såklart har svårigheter.
Jag träffade min nuvarande bästa vän för ett och ett halvt år sen, då jag och min man var förlovade. Vi bor rätt långt ifrån varandra så varje träff innebar också en sleep-over; på soffan förstår sig. Vi båda två gillade att kramas och kramar blev pussar och det ledde till annat...
Efter att det hände första gången sökte jag förtvivlat inom mig efter dåligt samvete - men det fanns inte.
Ofta när vi har träffats har det blivit sex men inte alltid.
För oss både känns sex som en så naturlig del av vår relation, just för att vi älskar varandra som vänner. Det handlar inte så mycket om dragning eller lust utan just det intima, att ge varandra sin kärlek och närhet. Vi säger till varandra att vi älskar varandra för att vi har djupa känslor för varandra. Men vi har inga romantiska känslor för varandra och skulle aldrig kunna tänka oss ett förhållande. Och ingen av oss skulle vilja förstöra mitt äktenskap.
Min man har vid ett tidigare tillfälle sagt att han aldrig skulle lämna mig. Han trodde då, felaktigt, att jag var otrogen och sa att han skulle förlåta mig om så var fallet. Men han vet inget om min bästa kompis och mina aktiviteter och vi har varit noggranna att han inte ska kunna få reda på det. Inte för rädslan att han skulle göra slut, för det vet jag att han inte skulle göra utan för att ingen av oss skulle vilja göra honom ledsen.
Jag vet att det är fel och oschysst att vara otrogen. Men jag kan verkligen inte finna det i mig varför det är det mer än av ren princip att man hat lovat någon trohet. För det här känns inte som otrohet knappt. Och så länge min man inte få reda på det ser jag inte hur någon far illa av det. Det är därför jag har så dålig samvete över att inte ha dålig samvete, just för att jag vet att det borde kännas fel men det gör det inte.
Är det någon i en liknande situation som har hittat viljan och styrkan att sluta? Hur gjorde ni i så fall? Vet verkligen inte hur jag ska gå vidare.
Den som endast har elaka kommentarer och inget konstruktivt att komma med kan lika gärna strunta i att skriva.
Jag är framförallt ute efter att diskutera situationen med någon och kanske få råd hur jag ska gå vidare.