• virrpanna85

Tidiga tecken på graviditet och nu blödning före bm, vad är det med min kropp?

Hej! Jag är 32 år och hade ett missfall för ungefär två år sedan, den gången fick jag inga tidiga symtom utan testade svagt plus två veckor efter utebliven mens och började blöda två dagar senare. Jag har inte varit gravid innan eller efter det (som jag vet om vill säga).

Nu har jag däremot haft otroligt ömma bröst som dessutom blivit större sedan den 17:e, jag beräknar att min ägglossning var runt den 11:e eller 12:e. Min menscykel har varit 28 dagar så länge jag kan minnas och jag har haft ömma bröst ca en och en halv vecka innan mens men som gått över på en dag.

Men nu har jag verkligen känt att det varit annorlunda, främst på brösten som gör så ont att jag vaknar av det på nätterna. Tycker jag känner min kropp såpass väl att jag vet när något är annorlunda. Igår fick jag dock lite rosaaktiga flytningar sent på kvällen och idag har jag blött till och från, men det känns inte som min vanliga mens + att den i så fall är nästan fem dagar för tidig. Är det någon som varit med om liknande? Är det bara att ha is i magen och vänta? Vore jättetacksam om någon ville hjälpa mig att lätta lite på oron ??

• Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet och nu blödning före bm, vad är det med min kropp?
  • Pumpan90
    virrpanna85 skrev 2017-08-27 09:51:12 följande:

Jag räknade med att få mens den 26:e eller 27:e, och testade ju igår. Har ångest idag, vill ju bara veta vad det är som strular med kroppen. Ingenting har ändrats i mitt mående, fortfarande ömma bröst och idag mådde jag illa igen (men det kan vara för att jag mår ganska kasst i övrigt). Trött på att tänka och oroa mig just nu :/

Vilket test använde du? Jag köpte rfsu och fick negativt både igår och idag. Mår illa till och från, tålde inte alls lukten av mögelost igår, extremt ömma bröst, men mår inte helt hundra heller med mycket annat som hänt :(
  • virrpanna85
    Pumpan90 skrev 2017-08-27 09:59:29 följande:

Vilket test använde du? Jag köpte rfsu och fick negativt både igår och idag. Mår illa till och från, tålde inte alls lukten av mögelost igår, extremt ömma bröst, men mår inte helt hundra heller med mycket annat som hänt :(

Jag använde Apotekets test, har inte testat idag dock utan väntar några dagar nu tänkte jag. Jobbigt att inte veta när man känner i kroppen att det är nånting men inte får det bekräftat. Jag tänker på dig och hoppas allt går bra <3
  • virrpanna85

Ååh, trött i huvudet av allt tänkande :) Idag har jag haft som små hugg nere i högra delen av magen då och då, men blödningarna har slutat. Något är det ju, det känner jag. Vad som än händer så får jag kolla upp det, för såhär kan jag ju inte ha det :)

• Pumpan90

Hur länge tänkte du vänta innan du testar igen? :)

Mina "blödningar" har fortsatt, men har för mig att det var lika när jag väntade sonen, men trodde då att det var en annorlunda mens

• virrpanna85

Jag tänkte testa imorrn igen, har ett test kvar hemma. Idag har jag fått fullt med finnar också, brukar få någon enstaka då och då men nu ser det ut som att jag har vattkoppor :/ Lustigt det där med blödningar, jag fick ju mina mycket tidigare än min vanliga mens och betydligt mer sparsamma.

Hur känns det annars för dig? När tänker du testa igen?

• Pumpan90

Ja mina blödningar har ju knappt varit något alls, kommer i princip bara när jag varit på toa.

Har extremt ömma bröst fortfarande, vet inte om det fortfarande är för att jag slutat amma. Illamående lite då och då, men bara lite. Oerhört trött, men kan vara mycket annat som påverkar (bortgång i familjen i fredags). Haft lite molvärk men känns inte alls som att jag ska få mens snart ändå, brukar ha världens pms och mensen borde komma inom tre-fyra dagar om den är som innan sonen.

Testade idag igen när mina test hade kommit (inte morgonurin) men negativt. Får se hur länge jag orkar hålla mig från att testa igen ^^ funderar på att köpa något test som är känsligare än dom jag köpt

• virrpanna85

Det låter ju som att det kan vara något i alla fall, det kanske bara tar ett tag innan det syns på testet? Jag testade ju väldigt svagt plus innan mitt missfall, och då borde det väl egentligen varit starkare, eller jag vet inte :/ Fick ett väääldigt svagt streck i morse, så jag litar inte riktigt på det utan väntar nog ett par dagar till. Denna väntan är så jäkla tråkig :/

• Maimai

Jag fick en blödning på BIM - 2 och trodde det var kört. Igår på BIM tog jag ett clear blue digital och det var posetivt.

Ringde barnmorskan och hon sa att det inte är konstigt. Att man kan få blödning vid tiden mensen skulle komma.

Lycka till

• virrpanna85
    Maimai skrev 2017-08-29 08:36:49 följande:

Jag fick en blödning på BIM - 2 och trodde det var kört. Igår på BIM tog jag ett clear blue digital och det var posetivt.

Ringde barnmorskan och hon sa att det inte är konstigt. Att man kan få blödning vid tiden mensen skulle komma.

Lycka till

Tack för ditt svar! Ja, jag räknade ju med mens runt den 27:e, men testet visade negativt då. Blödningarna höll bara på knappt två dagar och det kom inte alls så mycket som det brukar. Brösten ömmar och jag är finnig och har mått illa på morgonen några dagar. Testet idag var löjligt svagt, så jag ska vänta till helgen och testa igen. Kroppen är ju knas iaf :/
  • Maimai
    virrpanna85 skrev 2017-08-29 08:53:44 följande:
    Tack för ditt svar! Ja, jag räknade ju med mens runt den 27:e, men testet visade negativt då. Blödningarna höll bara på knappt två dagar och det kom inte alls så mycket som det brukar. Brösten ömmar och jag är finnig och har mått illa på morgonen några dagar. Testet idag var löjligt svagt, så jag ska vänta till helgen och testa igen. Kroppen är ju knas iaf :/
    Tack! Det låter verkligen som det kan vara något! Håller tummarna för dig
  • virrpanna85
    Maimai skrev 2017-08-30 15:52:11 följande:

Tack! Det låter verkligen som det kan vara något! Håller tummarna för dig

Ja, det märks väl snart nog :) Men ömmande bröst i två veckor känns ju ändå konstigt hursom.
Svar på tråden Tidiga tecken på graviditet och nu blödning före bm, vad är det med min kropp?