• kvinna33

Tidiga symptom

Hej!

Hade mens 11:e aug. Äl 21-22 aug..haft sex flera ggr innan äl..senast va i söndags 20:e..nu e mannen bortrest o jag hoppas att jag kommer plussa när det blir dags..det jag undrar är om det ens är möjligt att redan känna i kroppen? Mina bröst är tunga och bröstvårtorna blivit mer ömma. Haft molvärk i flera dagar (typ lättare mensvärk+stramande känsla) och känner av vänster äggstock. Typ lite värk och ryggslutet känns oxå. Alltså..äl kan va sen o det är äl jag känner av..men har aldrig haft sånt här "påslag" på kroppen ???? Om 12 dagar ska mensen komma..????

• Svar på tråden Tidiga symptom
  • Jag är bara jag

Alldeles på tok för tidigt för symptom! Även om ägget skulle ha blivit befruktat har det ännu inte fäst i livmodern. Det gör det tidigast 5 dagar efter äl.

• kvinna33

Eller hur..skumma är ..att i lördags fick jag ett "hugg" i äggstocken..men måste va hormonellt och äl som spökat/spökar..jag har inte koll på äl..googlade fram på nätet vad deras kalkyl sa..25 dagar mellan mensen..o senaste va 11:e aug som sagt????

• Milou3

Nja, alltså allas kroppar funkar ju olika såklart och varje graviditet kan skilja sig rätt mycket åt och jag med en 9-10 graviditeter bakom mig kan säga att i 80% av dessa graviditeter har jag känt väldigt tidigt att jag blivit befruktad, blivit smått illamående, haft mer molvärk samt ömma bröstvårtor mm redan 3-4 dagar efter äl. Men i 2 graviditeter så visste jag inte att jag var gravid förrän långt efter BIM. Så fort ägget blivit befruktat så sänder det ut en viss mängd hcg för att "flagga" för att det är på väg. Kanske det är den lilla mängd hcg som får oss känsliga personer att känna av symptom så tidigt?

När du har 3-4 dagar kvar till BIM borde du känna av mer symptom eller kanske få ett svagt plus om du testar :) lycka till!

• Jag är bara jag
    Milou3 skrev 2017-08-24 20:35:30 följande:
    Nja, alltså allas kroppar funkar ju olika såklart och varje graviditet kan skilja sig rätt mycket åt och jag med en 9-10 graviditeter bakom mig kan säga att i 80% av dessa graviditeter har jag känt väldigt tidigt att jag blivit befruktad, blivit smått illamående, haft mer molvärk samt ömma bröstvårtor mm redan 3-4 dagar efter äl. Men i 2 graviditeter så visste jag inte att jag var gravid förrän långt efter BIM. Så fort ägget blivit befruktat så sänder det ut en viss mängd hcg för att "flagga" för att det är på väg. Kanske det är den lilla mängd hcg som får oss känsliga personer att känna av symptom så tidigt?
    När du har 3-4 dagar kvar till BIM borde du känna av mer symptom eller kanske få ett svagt plus om du testar :) lycka till!
    Hcg är det absolut inte som påverkar så tidigt utan i så fall progesteron. Hcg är nämligen för lågt för att ge symptom så pass tidigt.
  • kvinna33

Hugg är alltså äl smärta..då måste jag haft tidigare äl då..typ två dagar..???? Har ingen koll..jaja..det visar sig. Känns bara annorlunda denna gång. Men som sagt..kan va hormonellt????

Jag får vänta o se..vi har sagt..blir det så blir det.. inget vi kämpar ..dock bara sugen på en sladdis..har en 11åring..men där visste jag tidigt att jag va gravid. Utan symptom ..där var känslan.????

• Milou3
    Jag är bara jag skrev 2017-08-24 20:39:11 följande:

Hcg är det absolut inte som påverkar så tidigt utan i så fall progesteron. Hcg är nämligen för lågt för att ge symptom så pass tidigt.

Hcg är för lågt för att kunna mätas i urin men det kan absolut göra att du som väldigt känslig känner av ökningen!
Svar på tråden Tidiga symptom