• Svea87

Äl eller inte??????

Hej! Slutade med mina p-piller i maj. Men det är inte förns nu vi verkligen försökt. Har en ganska jämn mens. Den har kommit två dagar tidigare än räknat bara. Men nu till mitt problem.. har typ haft molande värk i magen i 5 dagar.. och igår och idag även haft som stickningar i magen och som ilningar i vänster sida? Har tagit äl test under typ 5 dagar och det har bara blivit pytte ljust streck.. imorse var det liite starkare. Enligt kalender skulle jag haft äl i förrgår. Men rycker ju inte min äl borde bli så sen eftersom jag har en ganska jämn cykel? Eller?

• Svar på tråden Äl eller inte??????
  • Anonym (...)

Men HUR ska vi veta det??????!!!!!! Det enda någon kan svara är "kanske" på den frågan. Dagen är tidig, åk in till stan, köp ett test på apoteket, och testa. Det

• Anonym (...)

Ah, såg nu att du postat en bild exakt samtidigt som jag skrev mitt förra inlägg.

Står fortfarande fast vid att du ska in till stan - köp ett digitalt test.

• Svea87

Så härligt med trevliga svar. Svara inte alls om du ska vara otrevlig. Tack.

• Svea87

Kanske var otydlig.. menar väl mer kan det vara tidiga tecken på grav? Fast det känns omöjligt???? Men hopp har man ju!

• LillaJag06

Ditt test är negativt. För att testet ska vara positivt måste strecken vara lika starka eller så ska teststrecekt vara starkare än kontrollstrecket.

Ett äl test kan ge utslag på graviditet men då ska du ju haft äl och få ett positivt test. Jag har fått det men då är testerna extremt starka.

Du ska också veta att äl-tester kan ge utslag vid mena också.

Fortsätt testa tills du får ett potiaivr test.

• Svea87

Ja jag vet inte var tvungen att ta Ipren nu.. har ont i vänstra sidan av magen. Aldrig varit med om det tidigare. Min äl tester är slut nu och kollade Apoteket 300kr kändes lite väl.. så får väl bara vänta och se.. vågar ju inte hoppas på grav tecken såhär tidigt heller..

• Teady111

Ditt teststreck ser ganska starkt ut men ändå inte positivt - ännu. Skulle gissa på att du kommer få fullt utslag inom 2 dygn. Kanske därför du har molvärk. Det brukar jag också ha ibland i upp till en vecka före ÄL. Kroppen förbereder sig helt enkelt på att släppa iväg ett ägg.  :)

• Svea87

Har haft molvörk i en vecka nu. Och igår började det dra i brösten. Har inte tagit fler äl tester heller men antar att det är det jag känner dock är den sen då om jag jämför med tidigare äl dagar.

• Svea87

Har haft molvörk i en vecka nu. Och igår började det dra i brösten. Har inte tagit fler äl tester heller men antar att det är det jag känner dock är den sen då om jag jämför med tidigare äl dagar.

Svar på tråden Äl eller inte??????