Frassex skrev 2017-08-27 21:08:10 följande:
Jag jobbar i vården och tog blodprov via jobbet då jag nojja över de bruna flytningarna och mvc ville inte ta emot mig. Gjorde också ett vul och då syntes inget i livmodern. Jag tog aldrig gravtest eftersom jag visste att hcg var 5 på blödningsdag två, blödde ca 5 dagar. Tror de flesta gravtest reagerar väldigt känsligt, från hcg 10 eller 25. Så får du neg så börja håll koll på ditt sekret. Jag får oftast äggvita ngr dagar och sen vattniga innan äl men det är nog individuellt. Du verkar ha bra koll på din kropp så gör som du gjort, det verkar ju gått bra :) jag vart gravid direkt efter, vet inte om det är en myt men hört att kroppen är extra mottaglig efter ett missfall.
Vi var på rutinultraljud i onsdags, vi fick dåliga nyheter, hon har ett stort ryggmärgsbråck och vattenskalle, som skulle ge helkroppsförlamning och hjärnskador. Inget genetiskt eller som vi kunna påverka enligt läkarna bara en jävla stor otur och verkar inte vara spec vanligt heller. Vi har fått rekommendation att avbryta och det kommer vi att göra imorgon. Livet gav oss en jävla käftsmäll och vi har gråtit oavbrutet sen dess och våra hjärtan blöder, vet inte hur vi ska klara veckan som väntar och jag har sökt efter så mkt info jag kan på nätet för att bilda mig en uppfattning och få tips och råd på hur man ska gå vidare och hur man hanterar en sån här situation och vad som väntar framöver båda fysiskt och psykist. Det sjuka är att min kropp redan nu skriker efter att få ett barn och va gravid igen, vet inte om det är för att kompensera för det barn vi aldrig kommer få lära känna eller en försvarsmekanism från min sida för det som väntar. Men jag hoppas tiden läker även de allra djupaste såren även om ärret alltid kommer finnas där. Jag hoppas allas vår lycka kommer snart!
Jag ska tillbaka till gyn på fredag för att se så att det är tomt. Sen hoppas jag som sagt att kroppen visar vägen, jag är väldigt oregelbunden efter minipillerstopp men hittills har min kropp ändå varit väldigt tydlig med tecken både vid ÄL och mens. Sen är jag allmänt rädd för att kroppen inte ska komma igång på en gång, är inte känd för att ha ett stort tålamod om man säger så..
Men nog om det, min lilla historia känns ju som en petitess i jämförelse med det ni går igenom! Jag beklagar verkligen, önskar det fanns något man kunde säga. Kan inte föreställa mig er smärta :( Livet är jäkligt orättvist och det kan ryckas ifrån en så snabbt. Det finns inget jag kan säga för att trösta, tillåt er själva att sörja och gråt tills tårarna tar slut. I såna här lägen kan man inte göra annat än att försöka vara stark och du ska se att ni snart kommer att vara gravida igen, med ett friskt barn. Kanske kan gå och prata med någon? Den fysiska smärtan är ju ingenting emot den mentala. Om du vill skriva av dig så är det bara skicka ett PM till mig.
Känns fel att säga "lycka till imorgon" men jag hoppas du förstår vad jag menar <3