• minna97

Ensam mamma söker vänner

Hej! Jag är en ung mamma och känner mig rätt ensam och hade tyckt att det hade varit kul att träffa eller prata med andra mammor ????

Kan presentera mig lite mer ???? Jag heter Minna och är 19 år (har försökt att ändra på mitt konto men det vill inte ????). Jag och min sambo flyttade hit till Reftle för ungefär 9 månader. Jag tycker om att träffa nya människor, åka på äventyr och bara ta det lugnt i mellan åt.

Finns det någon som känner för att prata och förmodligen få en till vän ? ????

• Svar på tråden Ensam mamma söker vänner
  • 2nallepuh

hej!  

ha du ett barn eller?  jag själv ha två barn  4 och 9 år  bor i småland och allt. 

hur är det annars då? 

jag är 34 år  jobbar som undersköterska just nu. inte heltid för jag vill gärna umgås med mina barn med.  

annars försöker jag göra mycket på fritiden med mina barn leka och allt.  gå i skogen mycket. 

med dom. 

• minna97

Hej!

Ja, jag har bara ett barn, en son, på 9 månader. Hade varit kul att ha en till så han fick ett syskon men vi får se när det händer :)

Det går här hemma men rätt ensamt som sagt. I Reftele verkar det inte finnas mycket att hitta på. Men för tillfället så pluggar jag upp svenskan i Värnamo för att sedan kunna plugga till sjuksköterska. Hur är det själv ? :)

• HuynhLe

Hej!

Har en flicka som idag blev 7 månader :) bor i Värnamo och söker också efter vänner att prata med!

• minna97

Hej!

Ohh så roligt! Min son blir 9 månader nu på fredag. Tiden går så fort eller hur ? :) har du bott länge i Värnamo ?

• HuynhLe

Ja men eller hur! Kan inte fatta att det??
    kul att det bara är några månader mellan vår äta bebisar
    Jag flyttade hit för 10 år sedan, så bott här ett tag nu, däremot är det ingen jag känner som har fått bebis ännu.
    Hur länge skulle du studera i vmo?

• minna97

Jag blir förvånad när jag kollar tillbaka på foton. Ja, det är jätteroligt tycker jag :D Det var ett bra tag, har bara bott här i snart 9 månader.

Jag kommer bara plugga i 10 v och kommer förmodligen sedan gå hemma. Kommer sedan söka in till sjuksköterska i vmo. Hoppas bara att jag kommer in nu till vårterminen.

• HuynhLe

Jag blir förvånad när jag kollar tillbaka på foton. Ja, det är jätteroligt tycker jag :D Det var ett bra tag, har bara bott här i snart 9 månader.

Jag kommer bara plugga i 10 v och kommer förmodligen sedan gå hemma. Kommer sedan söka in till sjuksköterska i vmo. Hoppas bara att jag kommer in nu till vårterminen.

Hihi ah 10 år ganska länge haha
    Men 10 veckor kommer gå snabbt :) håller tummarna stt du kommer in!
    Själv tänkte jag söka till grundskolelärare 1-3 i jkpg nästa höst men är inte riktigt säker om jag ska in i högskolan ännu

• minna97

Det tror jag men för tillfället går det sakta tycker jag. Jag pluggar på närdistans så mesta dels är jag hemma med killen :) tack så mycket :D

Det låter spännande! Vad är det som gör att du tvekar ?

• HuynhLe

Känner mig taggad att gå in i skolan o träffa nytt folk men samtidigt så vill jag jättegärna att dottern ska ha ett syskon i nära ålder

• minna97

Jag förstår hur du känner. Jag ville också att killen ska få ett syskon men jag valde att börja plugga så situationen hemma blev bättre. Det bästa är dock att jag pluggar mest hemma så kan spendera mer tid med honom :)

• HuynhLe

Ahh, vill också kunna plugga hemifrån:( om jag börjar blir det pendling till Jönköping o mycket mindre tid för bebis
    Ha lite tid på mig att fundera innan jag bestämmer mig iaf :)

Om du ha vägar förbi vmo ngn dag så kan vi ta en fika eller något, ^____^

• minna97

Jo det är sant. Jag känner redan separationsångest inför vårterminen, om jag nu kommer in. Men tanken är att han ska börja på dagis början på nästa år.

Det är bra att ha det för då kan du tänka igenom det ordentligt :)

Jo jättegärna. Det hade varit roligt :) kan kanske träffas någon gång nästa vecka. Förresten om du vill kan vi prata någon annanstans än här. Har du fb eller något ? :)

Svar på tråden Ensam mamma söker vänner