• PetraHolm

Bästa fängelset

Hejsan jag är en kvinna som väntar barn med min man som nu sitter häktad och fått 4 och ett halvt års fängelse men inte hamnat på någon anstalt ännu. Skulle uppskatta all sorts av information kring detta. Vill gärna veta vilken anstalt man ska söka till som är bäst för familj och barn och undrar om någon med erfarenhet har någon eller har varit med om att deras man har varit häktad fram till förlossningen och hur det gick till? och kring permission hur går det till och hur långt tid tar det?

• Svar på tråden Bästa fängelset
  • Anonym (Sorgligt)
    PetraHolm skrev 2017-08-29 22:52:50 följande:

Kallar du min man för ett djur? Haha du födes i en misär själv märker jag! Både jag och min man lever ett otroligt bra liv äger ett lyxhus med pool och allt det du aldrig någonsin haft eller kommer ha! Mitt ofödda barn äger redan 5 leksaks bilar som kostar mer än din riktiga bil om du ens äger en haha! Mitt liv ser hur perfekt ut som helst och sedan så kommer han ut på permission om cirka 1 månad 2 så du kan inget mer än äta mitt bajs! 

Är du utvecklingsstörd eller har du "bara" vuxit upp med grav omsorgssvikt och vanvård?
  • Anonym (Cool)
    PetraHolm skrev 2017-08-29 22:56:11 följande:
    Jag behöver inte det men varför inte om jag nu kan få det :) 
    Tidigare behövde du det för att du blivit sparkad från jobbet, som du tjänade 8000:- i månaden och behövde att soc betalade för möbler till barnet. 

Men om du inte behöver det så kan du inte heller få det. Förstår du nog själv att det såklart inte blir några bidrag (mer än barnbidraget som alla får) om ni har det såpass bra ställt.
  • EnAnonumius
    PetraHolm skrev 2017-08-29 22:52:50 följande:
    Kallar du min man för ett djur? Haha du födes i en misär själv märker jag! Både jag och min man lever ett otroligt bra liv äger ett lyxhus med pool och allt det du aldrig någonsin haft eller kommer ha! Mitt ofödda barn äger redan 5 leksaks bilar som kostar mer än din riktiga bil om du ens äger en haha! Mitt liv ser hur perfekt ut som helst och sedan så kommer han ut på permission om cirka 1 månad 2 så du kan inget mer än äta mitt bajs! 
    Ja om man lever såååå fiiint som du beskriver det så är det lätt att gissa att han är en ekobrotsling.

Ja det är ju ett perfekt liv du lever med en man som skall in och skaka galler.

Hellre fattig och icke kriminell än rik och skaffa barn med ett kriminellt pack..

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • PetraHolm
    Anonym (Cool) skrev 2017-08-29 23:12:12 följande:
    Tidigare behövde du det för att du blivit sparkad från jobbet, som du tjänade 8000:- i månaden och behövde att soc betalade för möbler till barnet. 

Men om du inte behöver det så kan du inte heller få det. Förstår du nog själv att det såklart inte blir några bidrag (mer än barnbidraget som alla får) om ni har det såpass bra ställt.
    Nä men man kan ju alltid säga att man behöver det eller hur :) Ja men man har ju rätt till föräldrar penning som kommer från soc om jag inte har fel oavsett  om man behöver det eller inte! Har tyvärr aldrig varit inskriven i soc och jag blev inte sparkad från jobbet utan jag lämna det själv på grund av den låga lönen och så jobba jag inte för att jag behövde det utan syssel sätta mig och tyvärr så var det för tung för mig :)
  • Anonym (Sorgligt)
    PetraHolm skrev 2017-08-29 23:21:43 följande:

Nä men man kan ju alltid säga att man behöver det eller hur :) Ja men man har ju rätt till föräldrar penning som kommer från soc om jag inte har fel oavsett  om man behöver det eller inte! Har tyvärr aldrig varit inskriven i soc och jag blev inte sparkad från jobbet utan jag lämna det själv på grund av den låga lönen och så jobba jag inte för att jag behövde det utan syssel sätta mig och tyvärr så var det för tung för mig :)

Så många fel... Du har ju uppenbarligen tillgång till Internet, använd det då.
  • PetraHolm
    Anonym (Sorgligt) skrev 2017-08-29 23:25:59 följande:
    Så många fel... Du har ju uppenbarligen tillgång till Internet, använd det då.
    Okej vad bra gå och lägg dig nu och sluta babbla här ingen vill höra din fattiga åsikt 
  • 8airam8

Jag tycker att du är väldigt uppstudsig för att vara en person som blir försörjd av samhället. Vad sägs om att kosta på sig lite ödmjukhet och tacksamhet istället för att bete sig som en skrikande fåne på nätet?

Du behöver inga råd om vilket fängelse som passar din man bäst. Du behöver få in lite förstånd i huvudet istället, och ingenting annat.

Din man är kriminell och är således en dålig människa. Något av det som fängelsekunder har gemensamt är brist på omsorg om sin nästa, och en sådan krake har du valt att skaffa barn med. Jag föraktar dig.

• Anonym (Sorgligt)
    PetraHolm skrev 2017-08-29 23:29:41 följande:

Okej vad bra gå och lägg dig nu och sluta babbla här ingen vill höra din fattiga åsikt 

Som du sprattlar för att komma upp men sjunker bara längre ner i dyn och dummar ut dig. Alla fattar att du är helt förlorad. Tyvärr på väg att utsätta ett barn också. Hoppas det blir omhändertaget.
  • Haskel

Jag får inte ihop det.

Du är gravid, med en kille som suttit häktad 14 månader, för ett brott som slutligen ger 4,5 år. Alltså ett mycket allvarligt brott, där jag tvivlar att han har haft någon permission. När har han då lyckats göra dig på smällen???

Möjligtvis i häktet då... Kändes det verkligen som rätt tid, plats, och rätt person att bli gravid med?

• EnAnonumius
    PetraHolm skrev 2017-08-29 23:29:41 följande:
    Varför tror du att du har rätten att tala för andra?

Jag skall rätta din mening åt dig:

Så här var det du menade att du skulle skriva.

"Okej vad bra gå och lägg dig nu och sluta babbla här jag vill inte höra din fattiga åsikt"

Så du behöver inte tacka mig för att jag rättade dig och skrev vad du egentligen skulle skrivit.

• EnAnonumius
    PetraHolm skrev 2017-08-29 23:28:32 följande:
    Det handlar fortfarande inte om pengarna. Jag bad inte någon om någons åsikt angående mig och mitt blivande barn utan något helt annat! Men sen att folk blivit våldtagna som barn och tar ut sin frustration här är bara roligt!! Min man får vara precis vad han vill och ingen här känner min man eller vet vad han sitter för eller om han är skyldig till det eller vad i hela friden som gått till men bara babblar på här en massa skit min man skulle kunna vara vem som helst! så sluta med era fattiga kommentarer om hur mitt barn kommer vara eller bli mitt barn har redan en garderob som sveriges kung inte ens har så sluta babbla om att han kommer hamna bland droger och sånt för det är mer chans att ni gör det än att mitt blivande barn lär göra det! 
    Ursäkta?
    Jag har fan inte sagt ett jävla ljud om ditt barn och hur det kommer bli med det. Jag sa bara enkelt att jag skulle inte skaffa barn med ett kriminellt pack.

Om DU vägrar att skilja på vem som skriver vad så kanske du skall be om hjälp från någon som kan läsa,  med att läsa åt dig och sedan förklara åt dig, så slipper du att göra bort dig själv.

• Anonym (Trist :()
    Haskel skrev 2017-08-29 23:44:14 följande:

Jag får inte ihop det.

Du är gravid, med en kille som suttit häktad 14 månader, för ett brott som slutligen ger 4,5 år. Alltså ett mycket allvarligt brott, där jag tvivlar att han har haft någon permission. När har han då lyckats göra dig på smällen???

Möjligtvis i häktet då... Kändes det verkligen som rätt tid, plats, och rätt person att bli gravid med?

Ja, det är mycket underligt.
  • Anonym (Ris och ros)
    PetraHolm skrev 2017-08-29 17:37:10 följande:

Hejsan jag är en kvinna som väntar barn med min man som nu sitter häktad och fått 4 och ett halvt års fängelse men inte hamnat på någon anstalt ännu. Skulle uppskatta all sorts av information kring detta. Vill gärna veta vilken anstalt man ska söka till som är bäst för familj och barn och undrar om någon med erfarenhet har någon eller har varit med om att deras man har varit häktad fram till förlossningen och hur det gick till? och kring permission hur går det till och hur långt tid tar det?

Nyköpings anstalt lär ha fått 5 stjärnor i Michelinguiden. 
    Jag förstår det så att restaurangen bara fått 3 stjärnor dock, men att servicen är utomordentligt bra. 
  • Anonym (Peter)

På vissa anstalter får man inte ta med sig barn till besöket. Kolla upp vilka anstalter där pedofiler finns, för det är där barn inte får komma på besök. Annars har anstalterna som tidigare sagts olika inriktningar på yrkesutbildningar och liknande, och vad din man vill göra är ju upp till honom.

• Anonym (A)

Hur många läkare sitter inne idag, för att skrivit ur knark på recept?

• ajnas

Har domen vunnit laga kraft ännu, eller kan den komma att överklagas?

Svar på tråden Bästa fängelset