• Jageenavdem

Otrogen blev kär

Hej.

Ber ditekt om ursäkt för stav/slarvfel.

Hopps ni kommer med vettiga kommentarer och råd. Ni får gärna dömma mig om ni vill men jag kan inte ändra på något!

Jag har familj: fru och 2 barn. Själv är strax efter 30.

Jag smågillade en tjej/ kvinna på mitt jobb, hon är 28, har sambo och 1 barn, inget seriöst men tyckte ändå att hon är skön, rolig och att vi är rätt lika!

En vacker dag/kväll på en arbetsfest eller utanför samtalade vi om allt möjligt och kom in på ämnet sex, det var enkelt och känndes naturligt eftersom båda var onyktra! Efter en stund visar det sig att både hon och jag är missnöjda med våra partner när det gäller sex- vi får inte ligga så mycket som vill då de inte tycker särskilt mycket om sex. Efter en stund så gick damtalsämnet över till att vi börjat kramma och kyssa varandra. Det blev inget mer då vi befann oss ute . Dagen efter chattade vi med varandra och hon tyckte att det som hände förra kvällen var ett stort misstag och bad mig inte berätta för någon.

Det har nu gått 2 månader sedan dess och hon har varit ledig under den tiden, dvs jobbade inte, men nu när hon är tillbaka finner jag inte plats. Jag hittar på anledningar för att gå förbi henne , för att prata med henne , ibland känner jag att vill bara gå fram och kyssa henne framför alla! Jag har inte haft den kännslan på länge! Känner tomhet nu när jag inte är på jobbet då hon inte är i närheten. Känns som att jag är kär ! Och det är inte så att jag vill endast ligga med henne, jag känner att jag hade varit världens lyckligaste människa bara om jag hade fått en kram ut av henne. Vad ska man göra nu?

• Svar på tråden Otrogen blev kär
  • Anonym (realistisk)
    Jageenavdem skrev 2017-08-30 17:46:44 följande:

Hej.

Ber ditekt om ursäkt för stav/slarvfel.

Hopps ni kommer med vettiga kommentarer och råd. Ni får gärna dömma mig om ni vill men jag kan inte ändra på något!

Jag har familj: fru och 2 barn. Själv är strax efter 30.

Jag smågillade en tjej/ kvinna på mitt jobb, hon är 28, har sambo och 1 barn, inget seriöst men tyckte ändå att hon är skön, rolig och att vi är rätt lika!

En vacker dag/kväll på en arbetsfest eller utanför samtalade vi om allt möjligt och kom in på ämnet sex, det var enkelt och känndes naturligt eftersom båda var onyktra! Efter en stund visar det sig att både hon och jag är missnöjda med våra partner när det gäller sex- vi får inte ligga så mycket som vill då de inte tycker särskilt mycket om sex. Efter en stund så gick damtalsämnet över till att vi börjat kramma och kyssa varandra. Det blev inget mer då vi befann oss ute . Dagen efter chattade vi med varandra och hon tyckte att det som hände förra kvällen var ett stort misstag och bad mig inte berätta för någon.

Det har nu gått 2 månader sedan dess och hon har varit ledig under den tiden, dvs jobbade inte, men nu när hon är tillbaka finner jag inte plats. Jag hittar på anledningar för att gå förbi henne , för att prata med henne , ibland känner jag att vill bara gå fram och kyssa henne framför alla! Jag har inte haft den kännslan på länge! Känner tomhet nu när jag inte är på jobbet då hon inte är i närheten. Känns som att jag är kär ! Och det är inte så att jag vill endast ligga med henne, jag känner att jag hade varit världens lyckligaste människa bara om jag hade fått en kram ut av henne. Vad ska man göra nu?

Du är kåt helt enkelt. Du har inte fått det med henne och nu är du på jakt. Du är iNTE kär! Du tror att du är kär, stor skillnad

Det enda ni gjort är att ha pratat lite kort om att ni är missnöjda med sexlivet hemma, mer har inte hänt (om du talat sanning här i tråden) 

1. Red först upp hur du ska ha det med in partner. Ska du satsa på familjen eller vill du lämna. Det här kan ta tid då det verkar på dig som om detta först nu poppat upp i ditt huvud. Kanske familjeterapi är ett tips. 
    2. Om du så småningom är singel, tjejen på jobbet också är singel, då kan du agera på det, eller möta någon helt annan tjej men där är du verkligen inte nu! 

Hon sa ju dessutom att ni skulle glömma det ni hade pratat om. 
  • Anonym (realistisk)

Dessutom - om hon tyckte det inte var en bra ide att hålla på och hångla med dig och tyckte det var en dålig ide och att ni skulle glömma det, finns risken att hon upplever dig som lite stalkeraktig om du söker upp henne på jobbet i tid och otid. 

• Anonym (bb)
    Anonym (man up) skrev 2017-08-30 21:22:45 följande:
    Ja du beter dig onekligen inte som en man, du beter dig som en liten pojke.

Fattar du vad som står på spel? Är du beredd att se din partner ögonen efter att du förstört henne helt? Är du beredd att mista halva tiden med era barn? Är du beredd att se dina barn i ögonen med vetskapen att det var DU som såg till att de miste sin trygghet?

Om du inte är det, sluta gnäll om hur ont det gör. Var en man för helvete. Du är deras pappa, du ska föreställas vara den som tar en kula för dem, du ska föreställas vara den som skyddar dem från världens skit INTE den som ger dem skit.

Gör det ont? Bit ihop och låt det göra ont då, har du aldrig haft ont förut i ditt liv? Ta ditt ansvar som man och pappa och sluta tycka så jävla synd om dig själv.
    Jäkligt bra skrivet!
  • Camero
    BeaKiddo skrev 2017-08-30 18:30:51 följande:

Detta är nu skrivet av en kvinna som har varit otrogen och som fortfarande lever i ett förhållande där sex inte förekommit på år och dar. Jag dömer dig inte.

Älskar du din familj? Inte bara din fru, men din familj? Gillar du att komma hem och känna att du älskar ditt hem, ert liv tillsammans, funkar ni någorlunda i vardagen?

Om svaret är ja då ska du glömma arbetskamraten. Gör allt du kan för att inte ha kontakt med henne, glömma henne. Ingenting gott kommer ur otrohet.

Tillbringa istället mer tid med din fru, ägna dig mer åt henne, jobba på att förbättra det som du är missnöjd med i ditt lev. På sikt kommer det att göra dig mycket lyckligare än att sabba två familjer.

Om inget gott kommer ut otrohet varför svek du då din partner genom otroget svineri.
  • Anonym (Egoo)
    Camero skrev 2017-08-31 17:18:23 följande:

Om inget gott kommer ut otrohet varför svek du då din partner genom otroget svineri.

Tänkte väl på sig bara. Värst om barn finns med.
  • BeaKiddo
    Camero skrev 2017-08-31 17:18:23 följande:
    Testa du att vara utan sex i fem år så kan vi snacka sen.
  • Ankers
    BeaKiddo skrev 2017-08-31 20:10:28 följande:
    På vilket sätt rättfärdigar det ditt svek.
  • Anonym (H)
    Lenniiiiiiiii skrev 2017-08-30 21:46:58 följande:
    Håller med. Sluta sätt dig själv i främsta rummet. Vill du vara en man och älska din fru eller vill du vara den där patetiska pinsamma eviga tonårskillen?
    Eller hur
  • Anonym (Egoo)

Exakt på vilket sätt rättfärdigar det ditt svek?
  • Anonym (Fd ökenvandrare)
    Bry dig inte om de "felfria" stenkastarna. De har inte en aning eller så är de rädda för att deras respektive också gör som du.
    Jag förstår dig och klandrar inte. Lämna om du kan.
  • BeaKiddo
    Anonym (Fd ökenvandrare) skrev 2017-09-01 17:10:38 följande:
    Bry dig inte om de "felfria" stenkastarna. De har inte en aning eller så är de rädda för att deras respektive också gör som du.
    Jag förstår dig och klandrar inte. Lämna om du kan.
    Tack. <3

Processen att lämna påbörjad...
  • Rankor
    BeaKiddo skrev 2017-09-01 19:52:36 följande:
    Tack. <3

Bra för din man då slipper han en otrogen partner.
  • Anonym (Peter)

Tack. <3

Tja, du skriver som en tonårstjej med sådana hjärtan så inte mycket till man här inte haha. Men jag tycker att du borde berätta för din fruga att du har fått känslor för en annan.

Du verkar vara en sådan person som aldrig blir man (eller kvinna om du vore av motsatt kön). Att alltid sätta sina egna behov först och kontaktbar vilja att något ska hända (då du är otrogen för att just nu är det stillsammare i ditt förhållande - vilket även kommer hända med denna nya kvinna) : är handlingar av en tonårspojke. Men så är det väl, vissa personer förblir skrattretande och patetiska som man helst inte vill umgås med. De brukar inte ha mycket att tillföra med sådan mentalitet.
  • Anonym (Egoo)
    Rankor skrev 2017-09-01 21:11:01 följande:

Bra för din man då slipper han en otrogen partner.

Användaren försvann. Konstigt va
  • Anonym (Egoo)
    BeaKiddo skrev 2017-08-30 18:30:51 följande:

Detta är nu skrivet av en kvinna som har varit otrogen och som fortfarande lever i ett förhållande där sex inte förekommit på år och dar. Jag dömer dig inte.

Älskar du din familj? Inte bara din fru, men din familj? Gillar du att komma hem och känna att du älskar ditt hem, ert liv tillsammans, funkar ni någorlunda i vardagen?

Ingenting gott kommer ur otrohet.

Tillbringa istället mer tid med din fru, ägna dig mer åt henne, jobba på att förbättra det som du är missnöjd med i ditt lev. På sikt kommer det att göra dig mycket lyckligare än att sabba två familjer.

Tack. <3

Leva som man lär eller varför försvann du?
Svar på tråden Otrogen blev kär