• Edalia

Vi som har/haft Hyperemesis Gravidarum och väntar barn.

Hej!

Här kan vi som under tidigare graviditeter haft HG samlas och ge stöd och råd till varandra.

Kom in och prata, gnäll , skratt och gråt . Vad du vill !

Hyperemesis är fruktansvärt !

Jag börjar med att berätta lite om mig själv :)

Jag har tre söner och med alla har jag haft hyperemesis . Plussade nyss med nummer 4 och vad jag förstått så är det bara att ställa in sig på att få det igen .

Om du själv fått någon hjälp som funkar om så än bara lite så dela med dig ;)

Jag fick lergigan comp , åksjukearmband och akupunktur . Den kombinationen gjorde att jag slapp läggas in iaf .

• Svar på tråden Vi som har/haft Hyperemesis Gravidarum och väntar barn.
  • Anonym (LH)

Hej! Grattis till plusset!!

Är själv i vecka 12+4 med mitt första barn. Jag har HG, illamåendet och kräkningarna slog till med full fart i 5+4, fick hjälp med lergigan comp snabbt. Det hjälpte dock ingenting utan det slutade på gyn med dropp några dagar senare. Jag fick samtidigt zofran/ondansetron utskrivet. Fram till 9+4 var jag en zombie som enbart låg i soffan, kräktes och var absolut inte kapabel till att ta hand om mig själv. Tyvärr blir man ju lite blind själv för hur dålig man blir. Jag blev inlagd i 9+4, fick stanna ett bra tag. Efter det har jag lyckats hålla kräkningarna borta. Illamåendet består men med hjälp av lergigan comp, zofran och åkesjukearmband så är det hanterbart.

Jag måste verkligen rekommendera en grupp på Facebook, som är enbart för kvinnor som har/haft någon form av HG. Den gruppen har varit min räddning. Det finns så oerhört mycket erfarenhet, så mycket stöd och pepp i den gruppen!

Svar på tråden Vi som har/haft Hyperemesis Gravidarum och väntar barn.