• Jag är bara jag

Hur bifogar man foton på hotmail?

Jag är fullkomlig datoranalfabet så jag har ingen aning hur man gör! Kan nån beskriva extremt enkelt hur man gör så vore jag tacksam! Glad Bilden finns i datorn i alla fall.

• Svar på tråden Hur bifogar man foton på hotmail?
  • Jag är bara jag
    Schack73 skrev 2017-08-31 20:11:19 följande:
    Spara ner det på skrivbordet, starta ett nytt mail, klicka på bifoga och leta upp skrivbordet.
    Jaha, där kom grekiskan... Skrivbord- jag har som sagt ingen datorutbildning så det vet jag inte alls vad det är.
  • Schack73

Är det på dator eller mobil du håller på med? På dator: Öppna fotot du vill spara ner, högerklicka med musen eller välj i menyn, välj "Spara som" och då väljer du "Skrivbordet". Du kanske måste dubbelklicka på "Den här datorn" för att hitta skrivbordet. Sen startar du ett nytt mail, välj bifoga och letar du upp skrivbordet och hittar fotot. Dubbelklicka på det och välj sen skicka. Klart

På iPhone: öppna fotot, tryck på symbolen längst ner i vänstra hörnet, välj "E-post" och så skriver du in vem du vill skicka det till och skickar. Klart

• Jag är bara jag
    Schack73 skrev 2017-09-01 11:12:34 följande:
    Är det på dator eller mobil du håller på med? På dator: Öppna fotot du vill spara ner, högerklicka med musen eller välj i menyn, välj "Spara som" och då väljer du "Skrivbordet". Du kanske måste dubbelklicka på "Den här datorn" för att hitta skrivbordet. Sen startar du ett nytt mail, välj bifoga och letar du upp skrivbordet och hittar fotot. Dubbelklicka på det och välj sen skicka. Klart smile1.gif På iPhone: öppna fotot, tryck på symbolen längst ner i vänstra hörnet, välj "E-post" och så skriver du in vem du vill skicka det till och skickar. Klart smile1.gif
    Dator. Men varför måste jag flytta foto från "Bilder" till skrivbordet? Går det inte hämta från "Bilder" som ju går när man bifogar foton på F.B? Ja, som du förstår har jag inte hunnit prova. Teknik och jag är inte vänner!
  • Schack73

Jo, det går att hämta från "Bilder" också Du kan spara ner bilden var du vill och hämta den därifrån.

• Jag är bara jag

Tillbaks på noll känns det som för några "Bilder" kom jag inte in i på mejlen! Men jag ska prova som du sa ovan- när jag har tid och inspiration. Glad

• Jag är bara jag
    MissisDee skrev 2017-09-04 20:48:25 följande:
    Du räcker att du drar bilden till din Hotmail (där du skriver texten)
    Jamen den finns ju inte framme och då går det ju inte dra! Jag måste få fram den nånstans ifrån.
  • MissisDee
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 22:08:13 följande:

Jamen den finns ju inte framme och då går det ju inte dra! Jag måste få fram den nånstans ifrån.

Du måste ju veta vart du sparade bilden?
  • Jag är bara jag
    MissisDee skrev 2017-09-04 22:11:51 följande:
    Du måste ju veta vart du sparade bilden?
    Ja, som jag skrivit under "Bilder". Men de går ju inte få fram- det har varit grundproblemet hela tiden. Klickar man på "bifoga fil" kommer en massa fram jag inte begriper nåt av. Inget av alternativen är att ta fram foton man redan har i datorn! Drömmen vore ett lika enkelt system som F.B. Det fattar t.o.m en stenåldersmänska som jag.
  • MissisDee
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 22:26:18 följande:

Ja, som jag skrivit under "Bilder". Men de går ju inte få fram- det har varit grundproblemet hela tiden. Klickar man på "bifoga fil" kommer en massa fram jag inte begriper nåt av. Inget av alternativen är att ta fram foton man redan har i datorn! Drömmen vore ett lika enkelt system som F.B. Det fattar t.o.m en stenåldersmänska som jag.

Klicka inte på bifoga fil då.

Klicka bara på start och sen mina bilder och sen dra bilden till din Hotmail?
  • Jag är bara jag
    MissisDee skrev 2017-09-04 22:30:54 följande:
    Klicka inte på bifoga fil då.
    Klicka bara på start och sen mina bilder och sen dra bilden till din Hotmail?
    Vilken start?
  • MissisDee
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 22:32:45 följande:

Vilken start?

Vilket system använder du? Windows 7? 10?

Start, windows symbolen i hörnet
  • Jag är bara jag
    MissisDee skrev 2017-09-04 22:36:16 följande:
    Vilket system använder du? Windows 7? 10?
    Start, windows symbolen i hörnet
    Windows 10 antar jag. Men snälla, kom ihåg att jag inget kan om datorer! Nån start i nån hörna är inget jag vet nåt om.
  • MissisDee
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 22:38:11 följande:

Windows 10 antar jag. Men snälla, kom ihåg att jag inget kan om datorer! Nån start i nån hörna är inget jag vet nåt om.

Tryck på Windows symbolen + R på tangentbordet. Det kommer upp en liten ruta sen så skriver du bilder där. Eller "pictures" om systemet är på engelska
  • Jag är bara jag
    MissisDee skrev 2017-09-04 22:43:03 följande:
    Tryck på Windows symbolen + R på tangentbordet. Det kommer upp en liten ruta sen så skriver du bilder där. Eller "pictures" om systemet är på engelska
    Windowssymbol? Du, jag kan slå på och av datorn och gå in på internet. Allt annat vet jag noll om och är totalt lost. Gammal, fanns inga datorer på min skoltid och har aldrig lärt mig. Gud vad jag önskar jag hade nån att fråga irl om allt sånt här! Som kunde visa! Jag framstår som en dumskalle fast jag är rätt intelligent f.ö.
  • MissisDee
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 23:09:33 följande:

Windowssymbol? Du, jag kan slå på och av datorn och gå in på internet. Allt annat vet jag noll om och är totalt lost. Gammal, fanns inga datorer på min skoltid och har aldrig lärt mig. Gud vad jag önskar jag hade nån att fråga irl om allt sånt här! Som kunde visa! Jag framstår som en dumskalle fast jag är rätt intelligent f.ö.

Jag får alltid hjälpa mina föräldrar och andra också. Windows symbolen ser ut som en flagga
  • Schack73
    Jag är bara jag skrev 2017-09-04 22:26:18 följande:
    Först måste du veta var på datorn du sparat mappen "Bilder". Sedan kan du leta upp det när du klickar på "bifoga fil".
  • Jag är bara jag

Kom så långt att jag fick upp Bilder samtidigt som mejlet. Men därifrån till att få in fotot i mejlet, nä si det gack icke... Klicka på öppna hjälpte inte.

Svar på tråden Hur bifogar man foton på hotmail?